י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

צפו • התיעוד שיכעיס את גפני: כשיהב נסע לצפת כאחרון החסידים

בעוד חלקים רבים מהציבור החרדי בחיפה זועמים על ראש העיר יונה יהב, מקבל האחרון כבוד רב בחסידות סערט וי'ניץ בעיר. אמש התקיים דינר בחסידות ויהב הוזמן כאורח כבוד, קיבל תעודת הוקרה מידי הרבי ומנכ"ל המוסדות העתיר עליו תשבחות • צפו

צפו • התיעוד שיכעיס את גפני: כשיהב נסע לצפת כאחרון החסידים



בעוד ח"כ משה גפני וחבריו ב'דגל התורה' לא מפספסים שום הזדמנות לתקוף את ראש עיריית חיפה יונה יהב וזאת על רקע סכסוכו עם חבר המועצה הדגלאי מיכי אלפר, חסידות סערט ויז'ניץ בראשות האדמו"ר לא מפספסת שום הזדמנות להוקיר את שמו של יהב.

אמש, התקיים דינר לטובת החסידות, ובו הוענק לראש העיר יהב תעודת הוקרה, מנדי פישר מנכ"ל המוסדות נשא דבריו על יהב שבוודאי לא יתנגנו יפה באוזניו של גפני.

"יושב איתנו פה ראש העיר מר יונה יהב ואני רוצה לשתף את הציבור", פתח מנכ"ל המוסדות את דבריו, "כי חלק מהדברים אנחנו יודעים. אבל דברים נכבדים נעשים מאחורי הקלעים".

"ראש העיר מר יונה יהב זכה להיות בקשר הדוק עם הרבי זצוק"ל ויש לו גם היום להבדיל בין חיים לחיים הוא ממשיך את הקשר עם הרבי שיהיה בריא ומסייע למוסדות ולחסידות בכל דבר שניתן", הוסיף בדבריו מול הקהל הרב.



לדבריו של פישר, "רק החודש ראש העיר נתן את ההוראה לחתום עם הקבלן על בניית שמונה הגנים השמונה כיתות לגנים בתלמוד תורה. ולמרות שזה היה דבר לא פשוט כי מי שיודע בין התקצוב שמגיע ממשרד החינוך לבין הבנייה בפועל - היו חסרים כמה מיליוני שקלים. ראש העיר לא נח ולא שקט עד שהוציא את זה לפועל ולפני מספר שבועות חתמו את ההסכם עם הקבלן".

כמו"כ הוא חשף מעשה שהיה בין האדמו"ר ליהב: "וראש העיר יונה יהב, לפני חצי שנה אני חושב זה היה, הרבי קרא לו באופן אישי וביקש ממנו טובה משהו שהיה מאד חשוב לחסידות. והוא התייצב והוא אמר "אני יודע שזה לא פשוט" אבל אני אעשה את זה. אחרי תקופה הוא מתקשר, "אני חייב לבוא להיפגש עם הרבי", מה קרה? יש לי בשורה טובה. אומרים לו מי שתיאם את הפגישה, כבוד ראש העיר הרבי עכשיו נמצא בצפת, הרבי יחזור לחיפה בעוד חודש. אומר (ראש העיר) מה הבעיה? תגידו לי זמן ואני כמו חסיד יעלה לצפת. אמרו לו זמן, וראש העיר כמו חסיד עלה לצפת לבשר לרבי את הבשורה הטובה. זהו ראש העיר יונה יהב שיושב פה איתנו".



עוד הוא הוסיף בנאומו: "כך כל בקשה ועניין שמגיע ומבקשים ממנו הוא מסור, אני יכול לעמוד פה ולא לגמור את הסיפורים אבל הזמן קצר. אז אני רק אספר בקיצור. לפני שבועיים הלכנו להיפגש אצל ראש העיר בלשכה ואנחנו מספרים לו שבאנו להזמין אותו לאירועי 65 שנה לרמת ויזניץ בחיפה, והוא כיהודי מאמין עם לב חם, מה הוא אומר? אתם לא תאמינו, לפני שבוע קראתי את הסיפור של ה"מקור ברוך" זצ"ל שהגיע פה לחיפה ואיך אבא חושי ראש העיר שלא היה יהודי כ"כ מאמין מה שהוא עשה, ואני כיהודי מאמין? מה השאלה אני מבטל הכל אני רוצה להיות בארוע. כמה זה עולה לכם? אמרנו לו! ראש העיר התייצב ושילם את האירוע בלי להתבלבל. והגיע, ונתן, ונלחם ועשה את זה.. מר ראש העיר יש לנו את הכבוד וההערכה בא בקשה לאדמור לקבל את תעודת ההוקרה".
יונה יהב סערט ויזניץ חיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד