כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

ראש הישיבה ביקש מח"כי 'דגל': "שמהחדר הזה לא יצאו פרטים"

ההנהגה הליטאית החדשה מקבלת ביטוי מעשי בפעם הראשונה. אחר שנועדו עם הגר"ח קנייבסקי והגרי"ג אדלשטיין, המשיכו אמש הח"כים הליטאים את הסבב אצל גדולי ישראל ומנהיגי 'דגל התורה' - הגר"ד לנדו והגרמ"ה הירש ראשי ישיבת סלבודקה

ועידת דגל התורה. צילום: שוקי לרר
ועידת דגל התורה. צילום: שוקי לרר



לאחר שבשבוע שעבר, ח"כי 'דגל התורה' הופיעו בבתי גדולי ישראל, הגר"ח קנייבסקי והגרי"ג אדלשטיין, להיוועץ עמם בסוגיות הרגישות שעל סדר היום ובפרט בסוגיית גיוס בנות שעלתה לכותרות לאחרונה, אמש (חמישי) הופיעו הח"כים משה גפני, אורי מקלב ויעקב אשר, בבתיהם של ראשי ישיבת סלבודקה הגרמ"ה הירש והגר"ד לנדו המתגוררים בסמיכות בעיר בני ברק.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי במשך דקות ארוכות, ישבו הח"כים ודנו עם ראשי הישיבה בסוגיות הרגישות, כשהנושא המרכזי שעלה על השולחן היה 'גיוס בנות', וזאת בעקבות התכנסות הועדה המשותפת בכנסת המבקשת לאשר את התקנות לחוק שאושר לפני מספר שנים, בדבר פטור בנות משירות בצה"ל, על רקע שמירת דת.

כמו"כ דנו חברי הכנסת עם הרבנים בסוגיות האחרות העוסקות בנושאי דת ומדינה, כדוגמת חוקי השבת, שאושרו לאחרונה, חוק המרכולים וחוק מסורת ישראל שנועדו לשמור על קדושת השבת במרכב הציבורי.



ראשי ישיבת סלבודקה בריקוד. צילום: שוקי לררצילום: ראשי ישיבת סלבודקה בריקוד. צילום: שוקי לרר
ראשי ישיבת סלבודקה בריקוד. צילום: שוקי לרר


ל"בחדרי חרדים" נודע כי בתום ההתייעצות עם הגרמ"ה הירש, ראש הישיבה ביקש מחברי הכנסת לשמור על שקט תקשורתי בסוגייה, לדבריו, מדובר בנושאים רגישים מאוד; "אני מבקש שמהחדר הזה לא יצאו פרטים או תמונות כלל וכלל".

כאמור, ביום רביעי בשבוע שעבר, עלו הח"כים למעונם של הגר"ח קנייבסקי והגרי"ג אדלשטיין, להיוועץ עמם בסוגיות. השבוע ביום שני, הועדה המשותפת הייתה אמורה להתכנס שוב לאשר את התקנות, אך בגלל ביקורו של סגן הנשיא האמריקאי מייק פנס – הדיון נדחה.

יצוין, כי מעבר להתייעצות עצמה, יש ערך רב להגעתם של ח"כי דגל התורה לבתי גדולי ישראל, ובפרט לאחר פטירת ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל ובפרט בסוגיה זו של גיוס בנות שתלמידי הגר"ש אויערבך הכריזו בעקבותיה על מאבק נגד הח"כים שלטענתם, משתפים פעולה עם חקיקה בעייתית.
דגל התורה רבי משה הלל הירש ראש ישיבת סלבודקה גיוס בנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד