י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

בני התורה הספרדים התכנסו נגד גיוס הבנות: "גזירת שמד"

מאות מבני התורה הספרדים, השתתפו אמש בכנס שהתקיים באולמי 'תמיר' נגד גזירת גיוס הבנות, בראשות ראשי ישיבות דיינים ורבנים שנשאו דברים חריפים נגד התקנות המסתמנות. קבעו כי "אין לשום אדם בעולם שום סמכות לדון ולהכריע על גורל בחורי ובנות ישראל"

בני התורה הספרדים התכנסו נגד גיוס הבנות: "גזירת שמד"



למרות מזג האוויר הקשה ששרר אמש (חמישי) בירושלים, התאספו (חמישי) מאות רבות מציבור בני התורה הספרדים לכנס זעקה והסברה נגד גזירת גיוס בנות, שהתקיים באולמי 'תמיר' בראשות גדולי ורבני עולם התורה הספרדי.

שורת רבנים וראשי ישיבות שהשתתפו בכינוס שיזם 'איגוד בני התורה הספרדים', עלו בזה אחר זה אל הבמה ודיברו בחריפות נגד הפשרות המתוכננות בוועדת חוץ וביטחון, והבהירו כי כבר היום, עוד לפני העברת התקנות ויישום החוק החדש המתייחס לבנות דתיות באופן שונה מבעבר, הצבא מערים קשיים רבים לבנות רבות ומזמן אותם ללשכות הגיוס כדי לשכנעם וכדי לנסות להטיל ספק במידת הדתיות שלהן וכך לגייסם אל הצבא.

הרבנים הזכירו בדבריהם את פסק ההלכה הברור של מרן החזון איש זי"ע, כי גיוס בנות דינו ב'יהרג ואל יעבור', ולכן חל איסור מוחלט על חברי הכנסת והנציגים החרדים להתפשר אפילו על קוצה של תקנה או חוק שיגרום חלילה לבת ישראל להתגייס לצבא. כמו כן הכריזו הרבנים על איסור מוחלט לבנות להתייצב בלשכות הגיוס גם במחיר של ישיבה בכלא הצבאי.

את הכנס פתח ראש ישיבת 'פורת יוסף' הגאון רבי משה צדקה, שהאריך בדבריו על המצב החמור שנוצר עקב גיוס הבנות, והכריז כי "נעמוד כולנו בעוז נגד הגזירות המתחדשות עלינו חדשות לבקרים".

הגאון רבי ציון בוארון דיבר בכאב על חומרת המצב, והציג נתונים מוסמכים על שינוי מסוכן בהתנהלות הצבא בגיוס בנות דתיות וחרדיות שהחל להתנכל אליהן ולגייסן.

הגאון רבי מנשה שוע מרבני ישיבת 'יקירי ירושלים' נאם גם הוא בהרחבה על המצב הקשה שכבר קיים עבור בנות ישראל.

אחריהם נשאו דברים הגאון רבי יהודה הראל חתנו של ה'באבא סאלי' זי"ע ומרבני ישיבת 'קול יעקב', שאמר בפתח דבריו כי הוא בא גם בשליחותו של ראש הישיבה הגאון רבי יהודה עדס, שנבצר ממנו להשתתף בשל חולשה. אחריו נאם הגאון רבי יעקב לוגאסי ראש הכוללים 'כתר שלמה'.

הגאון רבי יעקב עדס עורר את הקהל על הגזירה הקשה, בדבריו אף חשף עובדות קשות ודברים ששמע מבכירים במערכת הבטחון ומבתיהם של גדולי ישראל. לאחר מכן נשא תפילה מיוחדת נגד המגייסים החרדים למיניהם.

אחריו דיבר בחריפות רבה - הגאון רבי אליהו טופיק ראש ישיבת 'באר יהודה', שתקף במילים קשות את מערכת השלטון המתנכלת בשנים האחרונות לעולם התורה והבנות הדתיות והחרדיות, בדבריו, גם תקף את שר הבטחון ליברמן שמוביל מרידה פומבית בקדושת השבת ובשלמות קדושתו של הציבור החרדי והדתי.

לאחר מכן דיבר הגאון רבי אברהם כהן דיין בית הדין בירושלים.

ולסיום הקריא הגאון רבי דוד בוסו ראש הכוללים 'קהילות' יעקב את החלטות העצרת.

בהחלטות נאמר בין השאר: "העצרת מביעה זעקה גדולה ומרה נגד המגמה החמורה שהחלה בעת האחרונה ומתגברת מיום ליום, שהצבא מתנכל לבנות שומרות תורה ומצוות ואפילו לתלמידות סמינרים, דורש מהם להתייצב בעצמן בלשכות הגיוס ומערים קשיים בדרך לקבלת הפטור. כמו"כ נגד ניסיונות הצבא לגייס בכפייה ובפיתויים משונים בנות דתיות לצבא או לשירות לאומי".

עוד נאמר בהחלטות העצרת: "העצרת מכריזה כי אין לשום אדם בעולם שום סמכות לדון ולהכריע על גורל בחורי ובנות ישראל, דבר זה הוא מיסוד קיומנו ואמונתנו ואינו עומד כלל לשום משא ומתן, כל ניסיון לשנות משהו בדבר זה יתקל בהתנגדות תקיפה ונחרצת. וכל המשנה ידו על התחתונה".

"גדולי הדור וראשי הישיבות שליט"א מזהירים באזהרה חמורה בכח תורתנו הקדושה, כי אין שום היתר לשום בת להגיע בעצמה ללשכת הגיוס, בשום אופן ובשום שלב. מנהלי הסמינרים והמוסדות לבנות נקראים לעמוד בתוקף על קיום אזהרה זו".

"העצרת מודיעה כי על פי דעת תורתנו הקדושה אנו רואים במצב זה "גזירת שמד והעברה על דת", אשר עליה נפסק כי בשעת השמד אפילו על ערקתא דמסאני "יהרג ואל יעבור"!

"בשם כלל הציבור החרדי בארץ ובעולם, אנו מודיעים ומזהירים, כי נדע להתקומם ולהשיב מלחמה כנגד כל גזירה שתהיה, ונקהל ונעמוד על נפשנו להגן על כל נפש מישראל".

מלבד הנואמים, השתתפו בכינוס, עשרות ראשי ישיבות, דיינים ורבני קהילות ספרדיים ברחבי הארץ.









































































גיוס בנות כנס איגוד בני התורה הספרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד