י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בשורה לעולם הישיבות: התקציב החודש אושר

התקציב לחודש הנוכחי התעכב, לאחר שהתגלו בעיות מהותיות שלא אפשרו את העברת הכספים עד עתה, אך העניין סודר ובסוף השבוע האחרון, משרד החינוך העביר את התקציב

צילום: שוקי לרר
צילום: שוקי לרר



אושר התקציב: תקציב לחודש הנוכחי התעכב, לאחר שהתגלו בעיות מהותיות שלא אפשרו את העברת הכספים לישיבות ולכוללים עד עתה, אך העניין סודר ובסוף השבוע האחרון, משרד החינוך העביר את התקציב.

התקציב התעכב, בין היתר, בשל חישוב שגוי במשרד האוצר: במסגרת גיבוש תקציב הדו-שנתי האחרון לשנים 2017-2018 אושר תקציב חסר לישיבות ולכוללים, השלמת החסר אושרה בממשלה לפני כשנה אולם וועדת הכספים טרם אישרה זאת.

זאת ועוד, מאחר ומדובר בתקציב תמיכות, משרד החינוך לא היה יכול להעביר את הכסף ליעדו כל עוד אינו מקבל את התקציב במלואו לשנה הקרובה, דבר שעדיין לא נעשה.

במהלך השבועות האחרונים התנהלה פעילות קדחתנית ע"י ידי אגף בכיר למוסדות תורניים בניהולו של מר עמוס צייאדה, כדי להאיץ את העברת תקציב הישיבות לחודש הנוכחי על פי התקציב שיגיע לועדת כספים בתקופה הקרובה.

ואכן במאמצי סגן שר החינוך מאיר פרוש ויו"ר ועדת הכספים משה גפני שנשאו פרי, בסוף השבוע האחרון אישר משרד האוצר לחשבות משרד החינוך להעביר את התימכות, וזאת לאחר אישור בכתב של מנכ"ל משרד החינוך מר שמואל אבוהב, כאשר התמיכה היא לפי ערך הנקודה לתלמיד ישיבה העומד על 455 ש"ח, ו-819 ש"ח לאברך כולל, תוך התחייבות לאשררו בוועדת הכספים.
תקציב ישיבות עולם התורה מאיר פרוש משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד