י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

לייבל'ה: מה לר"ע ירושלים ולשטיבל בלגי

השבוע בלייבל'ה: ראש עיריית ירושלים בשטיבל בבלגיה. החתן המבוגר שהביא את כולם לשמוח עימו. העיתונאי שהפסיק 'לקטר' - לעומת חברו הח"כ לשעבר שממשיך כהרגלו. ומדוע חבר העירייה מעביר בעצמו את הילדים בכביש הסואן?

לייבל'ה: מה לר"ע ירושלים ולשטיבל בלגי
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים



חתונות חורפיות.

'על אף החורף הכבד, חתונה היא חתונה' הרהר לייבל'ה לעצמו שעה שהבחין בחתונות שצצו לו השבוע כפטריות בעיצומו של גשם. לייבל'ה השאיל שטריימל מידיד טוב למען לא יבלוט בקהל ויוכל לדווח באין מפריע מהחצר החביבה עליו ביותר. למי שלא היה בענינים נספר רק על החתונה הגדולה בויז'ניץ שנערכה בעיר הקודש בבני ברק. ראשית פגש את הבנש"ק שהגיע מניו יורק, זוסיא טווערסקי. נכד האדמו"רים מסקווירא וויז'ניץ שמחובר עם המטען לטלפון המסונן. זישי, למרות עיסוקיו הרבים נאלץ לבקשות רבות של כל הישראלים להצטלם איתו. לייבל'ה גם רצה 'סלפי', אך נמנע מכך בשל הלחץ הכבד.





בין המצטלמים ראה לייבל'ה, כי זישי הצטלם עם העסקן אפרים ליבוביץ', שביצע גיחה קצרה לישראל לרגל השמחה הגדולה.





ואיך אפשר לדלג על השמחה בחצר 'סאדיגורה'? גם לשם הגיע לייבל'ה ופגש בנציגי משפחת פרוש חבושים בשטריימל הדור לרגל השמחה ומתברכים מהרבי.








ואפרופו 'סאדיגורה': בתחילת השבוע נצפה יו"ר סיעת יהדות התורה, מנחם לייזר מוזס כשהוא ניגש לפני העמוד בחצר החסידות בבני ברק, לייבל'ה בירר מדוע? ומסתבר כי מוזס שימש כשליח ציבור בשל היארצייט של אמו ע"ה.





אחרי החתונה מגיע תורו של השבע ברכות, לייבל'ה לא הספיק להוריד את בגדי השבת מעליו וקפץ השבוע ל'שבע ברכות' בחצר חסידות 'ספינקא', שם ראה את דובר הרבנות הראשית חוגג עד בלי די והשתייה כדת כמנהג ספינקא. לייבל'ה ראה גם שקובי אלתר לא ניגש לאורח הרב ברלנד כמו שעשו האדמו"רים הסבים מ'קרעטשניף' ו'דאראג' שיצאו מהאולם. יתכן גם כי היה עסוק בענייני הרבנות הסובבים ורוחשים מעל הראש. לייבל'ה עדיין מברר.





חסיד נוסף היה במקום, זקן השבט יצחק נחשוני הקרוי על שם החקל יצחק מספינקא זצ"ל. נחשוני ישב בצד ושר. בניגוד לכל הפעמים שבהם ישב במרכז העניינים. מקורבי הרב ברלנד ניסו שיגש לרב, אך נחשוני נשאר אוהד 'ספינקא'. ולא ניגש לאף אדם אחר.








ואותו יצחק נחשוני נצפה ביום שישי בבני ברק מתכונן ל'שבת קוידש'. עבור לייבל'ה שביקש תמונה הסכים ר' יצחק החביב להצטלם.





אפרופו עיתונאים: לייבל'ה מדווח על העיתונאי שהפסיק השבוע לעשן, לא פחות ולא יותר האיש שפרנס חברות טבק רבות, סגן עורך משפחה - הפרשן שמעון ברייטקופף. שמעון כבר שבוע שלם לא מעשן ולייבל'ה לא יכול שלא לקנאות בכח הרצון של העיתונאי החביב הזה. מנגד עמיתו לשידור, יגאל גואטה ברשת ב' מעשן בכיף. כדי לקיים את הנאמר 'זה כנגד זה עשה ה'.

ומנכ"ל משרד הדתות מר עודד פלוס, ורמ"ט המוצלח והמוכשר עו"ד ארז מלול, נצפו בציון הרש"ש הקדוש לרגל ליום ההילולא, השניים נשאו תפילה יחד עם מנהל מועצת בתי העלמין בירושלים, הרב הלל הורוביץ. לייבל'ה שואל אם ניתן עדיין לשלוח שמות לתפילה.





והשבוע בתחנת הדלק בשורש נראו מתדלקים יחדיו, ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס וח"כ אלעזר שטרן מ'יש עתיד'. הצד השווה שבניהם: ששניהם תדלקו כאחד האדם ושניהם שומרים שבת. לייבל'ה שמח על המפגש האקראי הזה, כי הוא יודע שלפחות הוא לא פספס שום 'דיל'.





ולהבדיל בין השמחות, לאחר האסון ברמת בית שמש א' שבו נהרג ילד בן שש ל"ע, הביא את כולם לחיזוק ב'בין אדם לחברו' ובינם גם את יו"ר סיעת 'דגל התורה' בעירייה, ישראל סילברסטין, שהעביר ילדים במעבר חצייה. וכך הוא נצפה השבוע - כנהוג לומר 'כאחד האדם' למרות עיסוקיו הרבים, כשהוא עצמו מעביר את הילדים.



אחדות מול תחרות

לייבל'ה הגיע השבוע גם לאירוסין לבנו של איש העסקים יידל'ה וייס, בעל חנות 'שאבעס' בבני ברק. במהלך השמחה גילה לייבל'ה אחדות כאשר מוטי כהן מ'מעדני זהבה',' הגיע לאחל מזל טוב לעמיתו המתחרה מרחוב 'חזון איש 'וכמובן שהשלום שורר בין השניים הוא מופלג.





ולעניין אחר - לייבלה מזדהה עם הפוסט שהעלה יהודה שלזינגר, הלא הוא הכתב לענייני חרדים בעיתון 'ישראל היום', על הטרחה והמאמץ שעלו לו והכל בשביל כתבה בעיתון סוף השבוע. לייבל'ה מלא הערכה ומברך את שלזינגר, ירבו עיתונאים מסורים כמוך בישראל בכלל ולא רק בישראל היום.





עונת החתונות הרדומה באופן יחסי, הביאה קבוצה מכובדת של אנשי מוזיקה לנסוע לחופשה, ואם חופשה - אז בסטייל: אתר הסקי הגדול בעולם ואל טורנס באלפים הצרפתיים. בטיול שיזם המפיק יוני כהנא. אחד מבני החבורה, מנהל התזמורת והמוזיקאי אריק דביר, תועד ברגע של מנוחה בין מסלולי הסקי האטרקטיביים, כשהוא נח על צמד כסאות. לייבל'ה מקווה שהוא לא נפל ביניהם.



חו"ל על קצה המזלג

מי שהגיע השבוע לישראל היה עיתונאי הבית הלבן ג'ק טורקס (שזכה מטראמפ לכינוי "שקרן שקרן" לאחר שהחמיא לו וכידוע טראמפ לא אוהב תקשורת מחמיאה) ומי שנמנה על כותבי המגזין 'עמי'. טורקס הגיע בפמליה של מייק פנס סגן הנשיא וקפץ לאחר נאומו ללשכת אייכלר שם הודה לו על התודה שמסר לסגן על שחרור האסיר רובשקין.





ואותו טורקס המחלק את חייו בין וושינגטון ללייקווד, נצפה תופס תפילה בכותל המערבי ומעדכן את דסק החדשות של 'עמי' בבורו פארק.





ואם כבר ביקור בכותל, לייבל'ה לא פספס השבוע את אליעזר נייהויז האיש שמפיק את כל הסרטים באידיש באמריקה, כשהוא נושא תפילה חרישית מול המקום שלא זזה ממנו שכינה.





המועמד החרדי לראשות העיר צפת וחבר מועצת העיר, אליעזר לזר הגיע השבוע לניו יורק ונשא תפילה על ציון הרבי מליובאוויטש זצ"ל להצלחת העיר צפת ותושביה שרובם ככולם נמנים על החסידות.





ולייבל'ה שכמובן ידו פרושה בכל העולם, נותן דיווח מבודפסט בהונגריה. שם ראה לייבל'ה את החברים ובראשם הצלם המיתולוגי יהודה פרקוביץ בדרך ל'קרסטירר' לר' ישעיהל'ה שנסעו כדי להשתתף ב'שבע ברכות' של החתן מרדכי אורליק, שנישא בשבוע האחרון בגיל 40 . האירוע אורגן על ידי חבורת 'דברו אלי' בראשות הרב עקשטיין, שמחלוקת אוכל לחולים בארגון התמר הפך למשפיע מבוקש.





תמיד גואה השמחה בליבו של לייבל'ה בראותו את ראש עיריית ירושלים לשעבר, האיש והחיוך הנצחי, אורי לופוליאנסקי יו"ר 'יד שרה'. הוא נצפה השבוע באנטוורפן שבבלגיה. ר' אורי הגיע לשם לרגל חתונת בנו של מוטי ברונר, לופוליאנסקי התפלל בשטיבל המקומי ואנשי המקום זיהו אותו והחלו להתפלפל עמו בלימוד.








ואפרופו בלגיה: מי שיצא למקום הוא הצלם שלומי כהן שיצא עם חבורה לא קטנה להשתתף בחתונה של בנעט המזכיר של ישיבת 'עטרת שלמה', לאחר החתונה קפץ כהן לסיור באמסטרדם השכנה וזה לקראת סיום מסכת שנלמד ממש בחודשים אלו ועוד ידובר בו רבות, על הדרך נצפה הצלם נוסע ברכבת ובודק את האופנועים של הולנד.






שפע ברכות ומזל טוב.

ברכת מזל טוב לחתן הבנש"ק, מרדכי לייפער ה'הויז בחור' של האדמו"ר מ'דעעש' ובנו של האדמו"ר מהרי"ב מ'נדבורנה' לרגל אירוסיו בליל שישי בניו יורק עם נכדת אב"ד קראלי מבורו פארק, לייבל'ה מאחל המון מזל טוב.





ברכת מזל טוב ליענקי ברוין, מנכ"ל מפעל 'יוקרה שבעור' והוצאת הספרים 'שבח', לרגל שמחת הקידושא רבא להולדת בתו, הקידושא רבא נערך בשבת בבוקר באולם תלמוד תורה מאה שערים בשוק מאה שערים כסעודה מלאה מכבד קצוץ ועד אחרון סוגי ההערינג, לרגל השמחה פינק ברוין בהזמנה נוזלית עם ויסקי משובח.



ברכת מזל טוב לאיש החסד ר' שמעיה בנימין שוורץ, מנהל ארגון 'ממלכת החסד' משען לחולה, לרגל נישואי בנו ביום רביעי הקרוב באולמי 'כינור דוד' בבית שמש. העלייה לתורה תיערך השבת באולמי 'פארהנד' (בית יעקב הישן) בשכונת 'בית - ישראל' בירושלים.

ברכת מזל טוב לבנצי אוירינג, קמב"ץ זק"א ירושלים, לרגל שמחת נישואי בתו עם בן הרב חיים יהודה וייס מחסידות דושינסקי‏א. לילה קודם החתונה נאלץ בנצי להתמודד עם מניעת נתיחת גופה ועל כל לייבל'ה מצדיע.

ברכת מזל טוב לעסקן ואיש החסד וקרלין סטולין ישראל אהרן בוקשפן, מחסידות 'קרלין סטולין' לרגל שמחת נישואי בתו בחתונה שנערכה באולמי היכלי ביתר ששינה את שמו ל לייבל'ה ראה בכיתוב שרץ על המסך הכשר כי בוקשפן חיתן עם בוקשפן נו כזה דבר קורה רק בקרלין ורק בביתר.





ומיד לאחר שלייבל'ה נכנס לאולם ולחץ יד כנהוג ראה לייבל'ה את מקהלת בוקשפן ובראשם אבי השמחה עם גיטרה מבצעים את 'נשמת'.





ברכת מזל טוב לעסקן חיים אורי ברים מ'שלומי אמונים', לרגל שמחת נישואי בתו השבוע.

ברכת מזל טוב לר' דוד פרוש מנכ"ל קרית הילד לרגל שמחת הבר מצווה לנכדו, בן לבנו שמעון פרוש חתן הרב איסר שפריי מנדבורנה, שמחת הבר מצוה תיערך ביום שני הקרוב. לייבל'ה שומע על היערכות גדולה לקראת השמחה.

ברכת מזל טוב לדוד רוטנר, מנכ"ל רשת חנויות ההלבשה 'דסקל' לרגל שמחת נשואי בתו היחידה בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לעיתונאי איציק הלפרין, להולדת הבן בשעה טובה.

ולסיום ברכת מזל טוב חמה ולבבית לידידנו ידיד כל בית ישראל המעורבב בכל מקום, האיש הנכון במקום הנכון איש יחסי הציבור חיים זבולון חרל"פ, ממשרד עו"ד משה יצחק אוסדיטשר. לרגל אירוסיו בשעה טובה ומוצלחת.
לייבלה רכילות חרדית אורי לופוליאנסקי מזל טוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד