כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

תקנות הפטור • מנהלי הת"תים מגבים את בנט, הודפים את הביקורת ומפרגנים לפרוש

לאחר הביקורת שנשמעה מבית ועל רקע קרב הקרדיטים שפרץ מאחורי הקלעים, איגוד הת"תים יוצא מגדרו; מעניק גיבוי מוחלט לשר החינוך בנט ומפרגן לסגנו פרוש • "התקנות היו לנגד עינם הבוחנת של חברי ועדת הרבנים לענייני חינוך. אין בהן שום גזירה" • 'בחדרי חרדים' עם הנוסח המלא בפרסום ראשון

בנט וסגנו פרוש
בנט וסגנו פרוש



לאחר שבעבר תקף את השר ואת המחוז החרדי: בעקבות הסדרת תקנות מוסדות הפטור על ידי שר החינוך נפתלי בנט בשיתוף עם סגן השר מאיר פרוש, איגוד מנהלי הת"תים יוצא מגדרו ומעניק גיבוי מוחלט למהלך של השר בנט, בנוסף הוא מבהיר כי התקנות שורטטו בתיאום מוחלט עם ועדת הרבנים לעניני חינוך כתוצאה מפעילותו של פרוש, "שעמל עליהן קשה לאורך זמן רב בנחישות, בהתמדה ובעקשנות". 'בחדרי חרדים' עם הנוסח המלא בפרסום ראשון.

תחת "הודעה והבהרה" נכתב כי "התתי"ם ומנהליהם ובמיוחד של מוסדות הפטור כפופים באופן מוחלט למרנן ורבנן גדו"י בכל הנהגותיהם ורק הם הקובעים להם את התנהלותם בכל התחומים, אין זה משנה כלל מה הן התקנות ומה הם החוקים ומהו גודל התיקצוב, ילדי התתי"ם תשב"ר הטהורים הם הפקדונות היקרים ביותר שיש המופקדים בידי מנהלי התתי"ם והמחנכים המחויבים להם ולהוריהם לשמור מכל משמר שהתורה הנמסרת לצעירי הצאן תימסר להם בטהרה ברוח ישראל סבא במסורת הדורות מאז "משה קיבל תורה מסיני ומסרה ליהושע" וכו' עד ימינו אנו וללא שום התערבות חיצונית".

מנהלי הת"תים מבקשים להדגיש כי עד כה הם "עמדו כחומה בצורה ושמרו על תשב"ר גם בתקופות שבהן הצהירו במפורש שר החינוך ומנהל המחוז החרדי (דאז) על כוונתם לשנות את צביון הציבור החרדי בטוב או ברע... והמנהלים לא יראו ולא חתו מפני איש ולא עלה על דעתם כלל לשנות במשהו או לבוא חלילה לקראת "מבקשי השינויים" על מנת להפחית לחץ או למנוע גזירות".

כאמור, לטענתם, "התקנות החדשות שהותקנו בענין הפטורים הם פרי עמלו בס"ד של סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש שליט"א שעמל עליהן קשה לאורך זמן רב בנחישות, בהתמדה ובעקשנות והן נועדו להקל על מנהלי התתי"ם בהתמודדות היום יומית מול גחמות של פקידים העושים שבת לעצמם ועל כך מגיעות לו ולשר החינוך מר נפתלי בנט שחתם על התקנות ברכות ותודה, אך כאמור צריך לזכור שהתקנות הן לא דבר שמשנה משהו מלבד החרגת מוסדות הפטור בתקנות מסודרות לצורך הפחתת התעמרות של פקידים במנהלי התתי"ם ונסיון לפגוע בערכים מקודשים".

"למותר לציין", כתבו המנהלים בהמשך, "שכל התקנות היו לנגד עינם הבוחנת של חברי ועדת הרבנים לעניני חינוך לאורך כל התקופה וכמובן שאין בהם שום גזירה חדשה אלא רק הסדרה של דברים מקובלים משנים עברו בחיידרים במעמד פטור שהחרגתם בנושאים רבים ומגוונים תהי'ה מעוגנת בחוק".

"אנו נמשיך כבעבר ללמד ולחנך את צעירי הצאן תורה טהורה מזוקקת ללא שום תוספות ונמשיך לחנכם שתורתינו הקדושה היא החיים בעצמם ושנזר הבריאה ופאר היצירה הם אלו ששקועים יומם ולילה ומקדשים עצמם אך ורק בתורה הקדושה וזאת בלי שום קשר לתקנות כאלו ואחרות.

על החתומים: אברהם פינזל, אורי סופר, יצחק ויזל, יעקב רוזנשטיין, מאיר ויסמן, דוד סקולובר, ישראל אורדמן ושלמה ברילנט.

בנוסף, פרסם איגוד מנהלי הת"תים הודעת הוקרה לסגן השר פרוש, וכך נכתב: "התודה והברכה לידידינו יקירינו שלוחא דרבנן ושלוחא דידן איש אשר רוח בו בר אבוהון והוא רב פעלים והמעש סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש שליט"א על עמידתו האיתנה לימין התתי"ם ושמירת פח השמן הטהור והגבהת חומת השמירה סביב תשב"ר ובפרט בעת הזו על עבודתו המאומצת בניסוח התקנות
להסדיר את מעמד התתי"ם במעמד "פטור" ואשרורם באופן סופי ע"י שר
החינוך".

עוד נכתב כי "זכות התורה והבל פיהם של תינוקות של בית רבן תעמוד לימינו לברכת שמים מעל ובכל אשר יפנה ישא חן והצלחה בעניני הכלל והפרט מתוך בריות גופא ונהורא מעליא ויזכה לברכת העוסקים בצרכי ציבור באמונה הקב"ה ישלם שכרם וישלח ברכה והצלחה בכל מעשה ידיהם המברכים נאמנה בשם כ- 220 חיידרים במעמד פטור ורבבות תלמידיהם תשב"ר צאן קדושים".







מנהלי התתים תקנות הפטור נפתלי בנט מאיר פרוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד