ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

הרב מאזוז על ליברמן: "מטורף הלך לחלל שבת"

"השבת תנקום בו, אם לא יחזור בתשובה!" כך אמר הגר"מ מאזוז בשיעורו השבועי בהתייחסו לשר הביטחון ליברמן

הרב מאזוז. צילום: עזרא טרבלסי
הרב מאזוז. צילום: עזרא טרבלסי צילום: עזרא טרבלסי



מתקפה חריפה נגד שר הביטחון, שבוע אחרי שביקר בעצם יום השבת באשדוד וגרם לחילול שבת המוני: במהלך שיעורו השבועי, התייחס ראש ישיבת 'כסא רחמים' הגאון רבי מאזוז לפרובוקציה החמורה שביצע שר הביטחון אביגדור ליברמן, להתריס כנגד קדושת השבת: "אחד מטורף הלך לחלל את השבת, נסע ביום שבת לאשדוד לעודד מחללי שבת, למה הוא מעודד, למה? בשביל שאח"כ בזמן הבחירות יבחרו בו".

​הגר"מ מאזוז המשיך ואמר כי "יהודים, גם מי שאינם שומרים שבת, לא יבחרו דוקא במי שפוגע בשבת. רק הוא חושב שחילונים למהדרין יבחרו בו, אבל התורה אמרה שלא יבחרו בו".

הרב ריתק כהרגלו את שומעי לקחו והביא רמז מהתורה: כתוב "לא תחסום שור בדישו", 'לא' ראשי תיבות: ליברמן אביגדור - "תחסום", ה' יחסום אותו שלא יכנס לממשלה הבאה, אם לא יחזור בתשובה. ולמה בגלל שהוא פגע בשבת. "תחסום שור בדישו" – ר"ת: 'שבת'. אתה נלחמת בשבת, השבת תחזיר לך. מי שנלחם בשבת יש אחר כך תשלום, אי אפשר לברוח מזה. ויהי רצון שיתקיימו הדברים האלו, אלא אם כן יחזור בתשובה".

בהמשך השיעור התייחס הגר"מ מאזוז לסיפור שפורסם השבוע, על אחד שסיפר שבמקום לצאת להפגנה עם חבריו באשדוד, אמר "אמנם אני לא שומר שבת, אבל אני לא הולך נגד השבת", אח"כ קנה כרטיס לוטו, וזכה בסכום עצום של 52 מליון ש"ח, כך שמעתי. אמר הרב והמליץ "כדאי לבדוק אם הסיפור הזה אמיתי" והוסיף: "זה לא משנה בכמה זכה ב-52 מליון שקל או דולר, כי אנחנו יודעים שהשבת משלמת ולא צריך לזה אפילו "סימנים".
הרב מאיר מאזוז אביגדור ליברמן חילול שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד