ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

לכבוד ט"ו בשבט: לראשונה תותים של בעלזא ללא תולעים

לקראת ראש השנה לאילנות; לראשונה בהיסטוריה, תותים ללא חשש תולעים כלל וכלל בכשרות בד"ץ 'מחזיקי הדת'

המשגיחים ורבני הכשרות בבדיקת התותים (באדיבות המצלם)
המשגיחים ורבני הכשרות בבדיקת התותים (באדיבות המצלם)



לכבוד חמישה עשר בשבט: כידוע, פרי התות הידוע בסגולותיו הבריאותיות, בטעמו המשובח ומרקמו המעודן - הינו נגוע בתולעים באופן חמור מאוד, והוא מהפירות הרגישים ביותר לחרקים מסוגים שונים, כגון: אקריות, כנימות עלה, תריפסים, פסוקאים, זחלים שונים ועוד. זאת, למרות שמדובר באחד הפירות המרוססים ביותר, יחסית לפירות אחרים, ועדיין לא הצליחו עד היום למנוע את ריבוי החרקים.

רק לשם דוגמה בתות-שדה רגיל, הגדל בשדה רגיל, נמצאו יותר מחמישים חרקים בבדיקה מדגמית אחת.

כעת, לראשונה בהיסטוריה נכנס לשוק זן חדש של תותים נקיים מתולעים ומותרים באכילה ללא שום פקפוק. מדובר בבשורה אדירה לשוק הפירות והירקות אשר בו 'בד"צ מחזיקי הדת' של חסידות בעלזא, הוא החלוץ לפני המחנה לבצר את חומות הכשרות ולמנוע הכשלת הרבים.

בסיור שנערך על ידי רבני וראשי מערכת הכשרות 'בד"צ מחזיקי הדת', בחממה חדשה ומיוחדת לגידול תות-שדה של חברת "תותילה" עקבו הרבנים יחד עם מנכ"ל מערכת הכשרות הרב מרדכי בריסק והרב משה דוד הופמן סמנכ"ל מערכת הכשרות והממונה על מצוות התלויות בארץ, אחר תהליך הגידול הייחודי.

הגאון רבי מרדכי אייכלר הרב הפוסק בעניני מצוות התלויות בארץ ב"בד"צ מחזיקי הדת" התבטא, כי מזעזע לחשוב כמה יהודים נכשלו עד היום והמשיכו לאכול את הפרי, למרות כל האזהרות והידיעות על הנגיעות הגבוהה, שהרי על כל חרק אפשר לעבור על ארבעה לאוים, כשיטת רש"י.
"בתוך עמנו אנו יושבים, והרי אנו רואים ויודעים שיהודים כשרים ממשיכים ליפול שדוד לפני הפרי המתוק ונכשלים בלאוים חמורים".

"על כן יש לציין זאת לזכות גדולה ועצומה לאלו שעומדים מאחורי היוזמה הברוכה הזו, אשר תציל הרבה נפשות ישראל מאיסורים, ויבואו על הברכה בעל החממה והמשקיעים, ועמם המפקחים והמשגיחים מטעם מערכת הכשרות, ובראשם הממונה מטעם הבד"צ על עניני פירות וירקות הרב משה דוד הופמן, שהוא יחיד מומחה בתחום זה ועושה עבודת קודש נפלאה יומם ולילה כדי לזכות את ישראל ולמנוע הכשלת הרבים". דברי הגר"מ אייכלר.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מי שעומד מאחורי הבשורה הגדולה הזו, הינו אברך מוכשר ונמרץ, הרב גרשי פרידמן, נכדו של הרבני החסיד ר' מאיר קוהן ז"ל מבני ברק שנפטר לאחרונה, מגדולי תומכי עולם התורה ומבוני מרכז העולמי בעלזא, בסיועו ובתמיכתו של אביו הרב ישראל יום טוב פרידמן.

ר' גרשי עוסק בתחום החקלאות זה שנים והספיק לרכוש מיומנות רבה, ולפני שלוש שנים גמלה בלבו ההחלטה, להיכנס לעובי הקורה ולמצוא פתרון לסבך התות-שדה, להביא בשורה להמוני יהודים יראי ה' המדקדקים במצוות קלה כחמורה, ולחולל מהפכה אדירה לעד.

שלוש שנים תמימות עסק ר' גרשי בהקמת החממה ובפיתוח שיטות חדשות ומשוכללות לגידול הפרי. במסגרת מחקרו ועבודתו התייעץ עם עשרות מומחים בתחום, רבנים, אגרונומים המתמחים בעניני חרקים ובהגנת הצומח. זאת מלבד שבועות וחודשים של מחשבה ומחקר, ניסיונות חוזרים ונשנים ובדיקות מקיפות לכל שלב ושלב בתהליך הכולל חומרי לאיטום החממה, חומרים מיוחדים לריסוס שלא יפגע בפרי עצמו, ועוד שלל פיתוחים שונים כדי להגיע לתוצאה המושלמת.

במשך השנים, נבדקו הפירות בדיקה אחר בדיקה, במעבדות מקצועיות לבדיקת תולעים, ולאט לאט החלו לראות את תוצאות העמל הרב, כאשר כל בדיקה וניסיון הביאו לפיתוחים נוספים ולפטנטים חדשים שיקרבו עוד יותר את הפתרון הרצוי והמיוחל.

בחודשים האחרונים הוכתר המבצע הגדול והמורכב בהצלחה יתירה. וכך, לאחר שנים של יגיעה גדלו פירות יפים, מתוקים וטעימים, ובעיקר: כשרים ונקיים ללא שום פקפוק לראשונה בכל העולם כולו הצליחה החממה החדשה להוציא פירות הנקיים מרוב החרקים הנפוצים, מלבד חרקים בודדים הנמצאים לעתים נדירות, וגם הם יורדים לאחר שטיפה טובה.

















תותים חמישה עשר בשבט מחזיקי הדת בעלזא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד