י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

תיעוד: הרבי העניק לחתן מרוז'ין גביע בעלזאי

האדמו"ר מבעלזא הגיע אמש לביקור אצל האדמו"ר מסאדיגורה באכסנייתו בירושלים, שם שהה לרגל שבת שבע ברכות לבנו, שהתקיימה בבית מדרשו בירושלים • הרבי העניק לחתן גביע במתנה

האדמו"רים בביקור. צילום: שלומי טריכטר
האדמו"רים בביקור. צילום: שלומי טריכטר



האדמו"ר מבעלזא הגיע אמש (מוצאי שבת) לביקור מיוחד אצל האדמו"ר מסאדיגורה, סמוך לבית מדרשו ברחוב שמואל הנביא בירושלים, לרגל שמחת נשואי בנו שהתקיימה השבוע.

ל'בחדרי חרדים' הגיע תוכן השיחה בין האדמו"רים.

בתחילת הביקור שוחחו האדמו"רים בענין הדרכות שמוסרים לחתנים ועוד מנהגי נישואין בחצרות הקודש, הרבי מסאדיגורה מסר לרבי מבעלזא את הספר 'בית היין' ובו אמרות קודש מהאדמו"ר הראשון הרה"ק רבי אברהם יעקב מסאדיגורה זצ"ל.

בעת הביקור של הרבי מסאדיגורה בשבוע שעבר אצל הרבי מבעלזא, שוחחו אודות הוצאת דברי התורה, ומצאו לאחרונה כמאה דברי תורה חדשים שאמרו ברוז'ין. הרבי מסאדיגורה אמר בשם זקנו ש"עיקר השמחה הוא ביום השלישי מימי השבע ברכות", הרבי מבעלזא הגיב ואמר: "מובא בשם הרבי מצאנז זי"ע שעיקר השמחה הוא בשמחת השבע ברכות האחרון".

כשהחתן נכנס לחדר אמר הרבי על בנו, שכמו שמרן הגראמ"מ שך זצ"ל אמר לאביו כשהגיע פעם לבקרו, והראה עליו שהוא בנו, נענה הרב שך שהוא בנו, בגלל שכל המלמד את בן חברו תורה כאילו ילדו, כן אמר הרבי מסאדיגורה לרבי מבעלזא שהחתן הוא בנו של הרבי בגלל שלמד והתחנך הרבה שנים במוסדות דחסידי בעלזא בלונדון.

האדמו"ר מבעלזא מסר לחתן דורון דרשה גביע, ואמר שמתנצל שלא נותן גביע עם רגל כנהוג ברוז'ין. והוסיף הרבי ואמר שביו"ט שמיני עצרת היא השמחה הכי גדולה של כל הימים נוראים, וסיפר הרבי מסאדיגורה על זה, כשאחד החסידים בא לזקנו בשמחת תורה, ושאל "למה הוא שמח", השיב לו "כשאביך מחתן אינך שמח? כן בשמחת תורה הקב"ה מתחתן עם כנסת ישראל".

בסיום הביקור קמו לריקוד משותף והאדמו"ר מבעלזא רקד עם החתן לבדו.

































הרבי מבעלזא הרבי מסאדיגורה גביע ביקור מזל טוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד