י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ריבלין שלף את דברי הנשיא הפולני לשעבר "צריך להוקיע אותם"

נשיא המדינה נזכר אמש לאור הסערה שעורר החוק הפולני, בדברים שנשא הנשיא הפולני לשעבר במליאת הכנסת: "אי אפשר לזייף את ההיסטוריה, אי אפשר לשכתב אותה, אי אפשר להסתיר את האמת"

ריבלין. צילום: קובי גדעון, לעמ
ריבלין. צילום: קובי גדעון, לעמ



בתגובה לחוק הפולני החדש שאוסר לומר את המונח "מחנה השמדה פולני", או להאשים את פולין בשואה, נשיא המדינה ראובן ריבלין ציטט אמש (מוצ"ש) מדברים שאמר נשיא פולין לשעבר אלכסנדר קוואשינסק מעל בימת הכנסת: "אי אפשר לזייף את ההיסטוריה, אי אפשר לשכתב אותה, אי אפשר להסתיר את האמת. כל פשע, כל עבירה, צריכים להיות מוקעים, צריך להוקיע אותם, צריך לבדוק אותם ולחשוף אותם".

ריבלין אמר כי "רק 73 שנים חלפו מאז נפתחו שערי הגיהנום. ניצולי השואה החיים הולכים ונעלמים מן העולם ועדיין עלינו להיאבק על זכרון השואה כפי שהיתה. על העם היהודי, מדינת ישראל והעולם כולו לוודא כי את השואה נכיר על מוראותיה ונוראותיה".

לדברי נשיא המדינה: "גם בקרב העם הפולני היו שנתנו יד לפשעים הנאציים. כל פשע, כל עבירה, צריכים להיות מוקעים. צריך לבדוק אותם ולחשוף אותם. היו ביניהם גם שהושיטו יד, נאבקו וזכו להכרה כחסידי אומות עולם".

"ביום השואה הבינלאומי עוד יותר מבכל יום אחר, תעמוד מול עינינו מחויבותינו לזכרון אחינו ואחיותינו שנרצחו מעל כל השיקולים", הוסיף.

כזכור, אמש אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "החוק מופרך, אני מתנגד לו בתוקף. אי אפשר לשנות את ההיסטוריה, ואסור להכחיש את השואה. הוריתי לשגרירת ישראל בפולין להיפגש עוד הערב עם ראש ממשלת פולין, ולהביע בפניו את עמדתי הנחרצת נגד החוק".

שר החינוך, נפתלי בנט הגיב לחוק הפולני החדש ואמר כי "מדובר בהתכחשות מבישה לאמת. זוהי עובדה היסטורית שפולנים רבים סייעו לרצח יהודים, הלשינו, הסגירו, רצחו בעצמם יהודים בזמן השואה, ואף לאחריה. זוהי גם עובדה היסטורית שהגרמנים הם שיזמו, תיכננו ובנו את מחנות ההשמדה בפולין. זו האמת, ואף הצעת חוק לא תשכתב אותה. את עובדות אלה יש ללמד ולהשריש בדור הצעיר״.

עוד הוסיף השר בנט: "על כן, הוריתי למערכת החינוך להקדיש שעתיים כבר השבוע ללימוד הנושא. אני קורא לממשלת פולין לסגת מהצעת החוק שמביישת את זכר השואה ואת מערכת היחסים בין המדינות".

בנוסף, בנט הורה למנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, להקדיש השבוע בבתי הספר שעתיים ללימוד השואה, בדגש על מעורבות עמי אירופה בזוועות השואה ושיתוף הפעולה שלהם ברצח יהודים, בעקבות הצעת החוק בפולין.
החוק הפולני השואה מחנות השמדה אושוויץ רובי ריבלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד