י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הרב קורא לפולנים: "להקים ועדה שתבדוק אחת ולתמיד"

לאחר הסערה שעורר הפרלמנט הפולני, קורא נשיא ועידת רבני אירופה, להקים ועדה שתגיע לחקר האמת, אחת ולתמיד מה היה חלקם של הפולנים בשואה • טראמפ: "אנו מתחייבים בכל כוחנו ונחושים: לעולם לא עוד"

הרב גולדשמידט. (באדיבות המצלם)
הרב גולדשמידט. (באדיבות המצלם)



לאחר הסערה: דרישה להקים "ועדת אמת ומשפט" על אחריות פולין בשואה.

נשיא 'ועידת רבני אירופה' הגאון רבי פנחס גולדשמידט גינה את הצעת החוק בפולין בנושא השואה, בהצעת החוק של הפרלמנט בפולין נכתב כי "אסור להגיד את המילים מחנה ריכוז פולני", ואו "מחנות השמדה פולניים".

הרב גולדשמידט קורא לעם הפולני להקים ועדת ״אמת ומשפט״ בכדי לבדוק פעם אחת ולתמיד את התנהגותם של אזרחי פולין והמחתרות הפולניות למיניהם כלפי היהודים בפולין בזמן השואה.

ארצות אחרות באירופה, אפילו שווייץ הקימו ועדות כאלה, ומכיוון שהנושא נפתח שוב על ידי הצעת החוק האומללה הזאת, הגיע הזמן להתעמת ולחקור עד תום עם היסטוריונים בעלי מעמד עולמי את הפרק הזה בהיסטוריית פולין׳.

בתוך כך הבית הלבן פרסם הודעת אבל וזכרון לרגל יום השואה הבינלאומי החל בשבת, בהודעה נכתב כי "מוזיאון השואה בוושינגטון, יחד עם מוזיאון יד ושם בירושלים, ואנשים ברחבי העולם ייקחו ביום שבת, 27 בינואר חלק בזכרון של כ-6 מיליון יהודים ומיליונים אחרים שנרצחו בשואה".

הבית הלבן ציטט את דברי הנשיא טראמפ "אנו נתמודד עם האנטישמיות, אנו נבטל דעות קדומות, אנו נגנה שנאה, נביא עדות, ואנו נפעל". עוד הוסיף טראמפ "קשה להבין את קנה המידה של השואה, שניים מכל שלושה יהודים באירופה נהרגו, צריך להבין את קנה המידה של הסבל האנושי, וחשוב לזכור כי מאחורי כל נתון סטטיסטי יש סיפור שלם".

טראמפ צייץ בחשבון הטוויטר הפרטי שלו אחריו עוקבים מעל 47 מיליון חשבונות: "ביום הזיכרון לשואה ולגבורה אנו מתאבלים על רצח של 6 מיליון יהודים, גברים נשים וילדים חפים מפשע, ומיליונים אחרים שנספו ברצח על ידי הנאצים, אנו מתחייבים בכל כוחנו ונחושים: לעולם לא עוד".
הרב פנחס גולדשמידט דונלד טראמפ יום השואה הבינלאומי החוק הפולני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד