י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הרבי הסתובב לקהל וזעק: כאן לא מדברים בתפילה

בליל שבת, בהיכל בית המדרש הגדול רחמיסטריווקא, עלה לפתע הרבי אל מדרגות ארון הקודש, הסתובב לקהל ונשא דברים באריכות מנהמת לבו במשך למעלה מחצי שעה על חובת הזהירות מדיבור בשעת התפילה וקריאת התורה: "צריך מאוד להיזהר שלא לדבר בשעת התפילה. חייבים להתחזק בזה"

האדמו"ר מרחמסטריווקא. צילום: שוקי לרר
האדמו"ר מרחמסטריווקא. צילום: שוקי לרר



בליל שבת האחרון, לפני קבלת שבת בהיכל בית המדרש הגדול רחמיסטריווקא בשכונת גוש 80 בירושלים, עלה לפתע הרבי אל מדרגות ארון הקודש, הסתובב לקהל ונשא דברים באריכות מנהמת לבו במשך למעלה מחצי שעה על חובת הזהירות מדיבור בשעת התפילה וקריאת התורה.

בדבריו אמר הרבי: "תפילה זו עבודה קשה. אצל כ"ק אאמו"ר הרבי זי''ע היתה התחזקות גדולה שלא לדבר בשעת התפילה וקריאת התורה, והוא תמיד עמד וחיזק בעניין זה, עד שהיו כאלו שהגיעו מרחוק להתפלל בבית מדרשינו עקב הזהירות גדולה בזה".

"בזוהר הקדוש מובאים דברים חמורים מאוד בעניין שלא לדבר בבית המדרש בכלל בשעת התפילה וקריאת התורה, והרה"ק רבי פינחס מקאריץ אומר שהעיקר זה מתחילת התפילה ועד סופה.

"כשציבור מגיעים להתפלל או שרבים מתפללים כתוב ולא בזה את תפילתם - הקב"ה מקבל את התפילות כמות שהם בלי הבדל האם זה כמו שצריך או לא. אבל בעיקר צריך להיזהר שלא לקלקל בשעת התפילה. צריך מאוד להיזהר שלא לדבר בשעת התפילה. חייבים להתחזק בזה"

"כאן לא מדברים בשעת התפילה" הכריז הרבי.

"אפשר לפנות לאלו שמדברים", אמר הרבי. "ולומר להם שאני ביקשתי שלא לדבר בבית המדרש בשעת התפילה וקריאת התורה. אני כמו השופר של כל הקהל. וכשאחד צריך לומר דבר חשוב לחבירו שיצא החוצה ולא לדבר בכלל בבית המדרש, כשמגיעים לתפילה, שאחד יקח תהילים והשני גמרא או מה שליבו חפץ וכשיש איזה הפסקה מיד יפתחו את הספר שמוכן ללמוד בזה. אבל לדבר? בשום פנים ואופן! זה הרי מפריע לאחרים!

"בשובבי"ם הרי מחפשים מה לתקן. רבי רפאל מבערשיד תלמידו של רבי פינחס מקאריץ מביא על זה שהתיקון הכי גדול שלהיזהר שלא לדבר בכלל בשעת התפילה מאדון עולם שבתחילת התפילה ועד אדון עולם שבסיום התפילה.

כמו כן ביקש הרבי שיתלו מודעות גדולות על כתלי בית המדרש ועל השולחנות, לעורר שמבקשים לא לדבר בכלל בבית המדרש ושצריך לעורר אחרים בזה בדרך של אהבת ישראל, וכששומרים על זה זוכים לכל הברכות כמו שהמאור ושמש אומר על הפסוק "ועבדתם את ה' אלוקיכם". שיהודים מתפללים בציבור, יתקיים המשך הפסוק "וברך את לחמך ואת מימך והסירותי מחלה מקרבך" וכו' וכל מה שכתוב שם בפסוק.

ואכן במוצאי שבת נתלו מודעות כי לאור ציוויו של הרבי אין לדבר מתחילת התפילה ועד סופה.





רחמסטריווקא דיבור בתפילה איסור חמור קריאת התורה מודעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד