י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

"ניצבים לכבודך" או לטובת התושבים? עיריית ב"ב ערכה 2 טקסי פרידה למפקד המשטרה

הוא אפילו לא היה המפקד הישיר של בני ברק, אך באופן מתמיה, החליטה העירייה לערוך שני טקסי פרידה למפקד מחוז ת"א היוצא צ'יקו אדרי, בהשקעה של עשרות אלפי שקלים • העירייה: "טקס ההוקרה מסייע לרווחתם ואבטחתם של תושבי העיר"

"ניצבים לכבודך" או לטובת התושבים? עיריית ב"ב ערכה 2 טקסי פרידה למפקד המשטרה
דוד זר



ניצב משה (צ'יקו) אדרי שסיים את תפקידו כמפקד משטרת מחוז תל אביב, נפרד פעמיים מעיריית בני ברק. תחילה בטקס צנוע בלשכת ראש העיר חנוך זייברט ב-11 לינואר, והיום (ראשון) בטקס מרשים באולם עירוני.

בשעות הצהרים תחת הכותרת הבומבסטית "ניצבים לכבודך" נערך "אירוע הוקרה למפקד מנהיג וידיד נערץ", באולם "משואות" העירוני, בהפקה יוקרתית ובליווי מצגות שנערכו על ידי אנשי מקצוע. לטקס הוזמן אורח הכבוד - ניצב צ'יקו אדרי שלרגל סיום תפקידו למעשה יצא האירוע הזה לדרך, וכן ניצב דוד ביתן שנכנס במקומו לפקד על המחוז. עוד השתתפו ראש העיר וסגניו, מנהלי מחלקות, מפקד משטרת מרחב דן, ראשי השיטור והפיקוח העירוני ועוד.

לא ברור למה עיריית בני ברק ראתה צורך לערוך שני טקסי פרידה ממפקד מחוז תל אביב, שהמעורבות שלו בעיר מינורית באופן יחסי. סימני השאלה גדולים אף יותר שכן לו היה זה טקס למפקד מרחב דן, הנראות היתה אחרת - שכן מפקד המרחב (ולא המחוז) משמש כגורם הבכיר המעורב ברמה יומיומית בענייני העיר הנוגעים למשטרה.

גורם שהשתתף בטקס סיפר ל'בחדרי חרדים' כי נכחו במקום כ-150 איש בסך הכל, שסעדו את ליבם עם מנות יוקרתיות של "המסעדה היהודית". באירוע הנעימו מקהלת "פרחי בני ברק" בשיר מיוחד אותו כתב חיים ולדר ללחן של יאיר רוזנבלום תחת השם "החלום של צ'יקו". רק כדי להבין עד כמה קיום האירוע מעורר תמיהה, נציין שעל פי ויקיפדיה, בני ברק היא עיר אשר תחום שיפוטה הוא בסה"כ 7,310 דונם מתוך 176 קמ"ר במחוז כולו.

דובר עיריית בני ברק, אברהם טננבוים הסביר ל'בחדרי' כי "מדובר בטקס שהוגשו בו לאכילה מנות מהזולות ביותר, היו בו דגים ולא בשר". לדבריו, מקהלת הילדים שייכת למרכז העירוני לילד ולמשפחה, בראשותו של הסופר חיים ולדר, שהינו מנהל המרכז ועובד עירייה, כך שלא הייתה כל עלות כספית למקהלה".

באשר לשלוש המצגות שנערכו במיוחד למפקד היוצא, אומרים בעירייה כי "ההוצאות למצגות היו מינימליות, ואילו הפקת האירוע בוצעה ע"י מר טלר, מנהל האולם העירוני "משואות" שהינו עובד עירייה, ואינו לוקח כל תשלום". באשר לאירוע הפרידה שנערך לפני שבועיים וחצי בלשכת ראש העיר, "השתתפו בו עשרה אנשים - ראש העיר, מ"מ רה"ע והסגנים וארבעה מנהלי אגפים".

האירוע שהתקיים היום, כלל כ-30 מנהלי אגפים ומחלקות בעירייה "העומדים בקשר הדוק, במסגרת תפקידם עם המשטרה, וכמו"כ השתתפו כל הקצונה הבכירה של משטרת מחוז תל אביב ומרחב דן, כהוקרה למפקד המחוז היוצא, ניצב משה (צי'קו) אדרי ובהשתתפות ניצב דוד ביתן, המפקד הנכנס - כשהמטרה היא 'הוקרה למפקד היוצא' והידוק קשרי העבודה בין העירייה לבין מפקדת המחוז והמרחב, לרווחתם ולאבטחתם של תושבי העיר".

בעיריית בני ברק ביקשו עוד לציין: "במשך עשרות בשנים, התקיימה כל שנה, מסיבה לקראת חג הפסח, עם הרבה יותר משתתפים ובמנות הרבה יותר יוקרתיות. מסיבה זו, כבר לא מתקיימת שנים אחדות".

את ההקשר בין אירוע שהתקיים בפסח לאירוע זה לא הבנו. כפי שאנו מתקשים להבין קיום אירוע נוכחי בהוצאה של עשרות אלפי שקלים על חשבון תושבי העיר שברובם נמצאים בעשירונים הנמוכים.

צילום: דוד זר



































עיריית בני ברק ציקו אדרי טקס פרידה 2 מסיבות חנוך זייברט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד