י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

בית חב"ד בארה"ב מציע פרס כספי למי שיביא מידע אודות ספרי תורה שנגנבו

בית חב"ד בהוואי שבארה"ב מציע סכום של 5,000 דולרים למי שימסור מידע שיביא למציאתם של ספרי תורה שנגנבו בשבוע שעבר מבית הכנסת חב"ד בעיר

ספר תורה, אילוסטרציה. צילום: נתי שוחט, פלאש 90
ספר תורה, אילוסטרציה. צילום: נתי שוחט, פלאש 90



חבר הקהילה היהודית המקומית בהונלולו שבמדינת הוואי נכנס בשבוע שעבר לבית הכנסת חב"ד, הוא הבחין ב'אצבע' של ספר התורה נמצא מחוץ לארון הקודש על שולחן בצד, הרב קרסניאנסקי שליח בית חב"ד המקומי אמר כי "האדם שראה את ה'אצבע' מחוץ לארון הקודש ניגש להחזירה וגילה להפתעתו כי שני ספרי התורה נעלמו מהארון.

עלות ספרי תורה אלו היא בין 40,000 דולר, ל-50,000 דולר. את הדיווח הביא האתר Yeshiva world news.

בית חב"ד המקומי מציע פרס של 5,000 דולרים למי שיביא מידע שיגרום להחזרת ספרי התורה, תורם אלמוני נוסף הציע עוד 5,000 דולרים.

"אנחנו לא מעוניינים בנקמה או בתלונה למשטרה", אמר הרב קרסניאנסקי. "אנחנו רוצים רק את ספרי התורה שלנו בחזרה בבית הכנסת שלנו".

אחד מספרי התורה הגיע לארה"ב מליטא, הספר שרד את השואה ונכתב בשנת 1850, הספר נתרם לבית חב"ד לפני כעשור. הספר השני נתרם לכבודו של תושב העיר דניאל לוי, בן 19 שנהרג ב-2003, בטיול במדינת אוהיו.

הרב קרסניאנסקי אמר כי "זה טראומתי, זה מרגיש חס וחלילה כמו מוות במשפחה, הגנב או הגנבים לא גנבו כל דבר אחר בבית כנסת, מי שגנב את זה ידע מה הוא גונב".

לאחר שנודע על הגניבה, נפגש הרב קרסניאנסקי עם אחראי הביטחון בנמל התעופה הבינלאומי הונולולו, כדי לנסות למנוע מהגנבים לעזוב את האי ולנסות למכור את הספרים בשוק השחור.
ספרי תורה פרס גניבה הונלולו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד