י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

אחדות למרות הכל: סיכום 'שבת שירה' באשקלון • לצפייה

אחרי דיבורים ומאבקים, בסופו של דבר נרשמה הצלחה רבה לשבת שירה שהתקיימה באשקלון: 13 פייטנים וזמרים כבשו את העיר, ולקינוח סיימו במופע משותף משולב בסעודת מלווה מלכה • וידאו וגלריה

אחדות למרות הכל: סיכום 'שבת שירה' באשקלון • לצפייה
ויקטור מזוז, אשר דיין



לאחר שבועות ארוכים של ועבודה מאומצת יצאה לדרך התוכנית 'שבת אחדות עם ישראל', לראשונה באשקלון.

עשרים וששה בתי כנסת הגדולות והמרכזיות בעיר, כמאתיים מתפללים בכל אחד מהם, זכו לארח את הפייטנים: לשירת הבקשות או לחזנות למחרת בבוקר. בתי הכנסת היו מלאים עד אפס מקום בכל מהלך השבת. תושבי העיר נהנו מתפילות עריבות ומשירת הבקשות המסורתית בכל הנוסחים.

למרות ששבת הבקשות הוא מנהג של בני עדות המזרח, גם קהלת חב"ד נהנתה ממנו: לבית חב"ד המרכזי הגיע להתוועדויות ותפילות השבת כוכב הזמר החסידי שמחה פרידמן לרגל י"א שבט אותו מציינים בחסידות.

במוצאי שבת הגיעו מאות אנשים לאולמי רפאלי, שם התקיימה הופעת ענק. על במה אחת, בליווי תזמורת מורחבת, הופיעו הפייטנים שהיו בשבת בעיר. למעלה משלוש שעות הופיעו פייטנים וזמרים רבים, ביניהם: אופיר סלומון, נחמן ביטון, חי קורקוס, ישי סודרי, אבישי לוי, יצחק חדד, ינון בורק ועוד רבים וטובים.

הפייטנים מבצעים את הפיוט 'יפה ותמה'

במהלך המופע הגיע ראש העיר תומר גלאם לברך את הקהל ולהודות לו על ההשתתפות באחדות החשובה כל כך בעיר ובכלל. יחד איתו נכח ונאם גם המשנה לראש העיר והממונה על התרבות התורנית שי עמירה שהביט בסיפוק רב על הקהל ונהנה לראות את ההצלחה הגדולה שעושה טוב בעיקר לתושבים.

כשעה לאחר תחילת המופע ולקול שירת הפייטנים עם הקהל "יחיד אל דגול מרבבה", נאם הרב יצחק ברדא שליט"א ראש מוסדות יצחק ירנן, שבירך את ראש העיר, הנהלת העיר והקהל הרב שאחדות עם ישראל חשובה לכולם גם יחד, בנוסף הסביר הרב על מהות השירה.

גלריה מסעודת מלווה מלכה במוצאי שבת. צילומים: ויקטור מזוז, אשר דיין





































אשקלון שבת שירה פרשת בשלח פיטטנים אחדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד