י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

בגלל נישואי תערובת הרבי הסובל משיתוק יגיע לחזק

הרבי שבמשך שנים סבב בעולם וחיזק את הקהילות היהודיות, עודכן כי בקווינס הולכים ומתרבים נישואי התערובת והחליט להגיע לשם ולמסור דברי חיזוק, למרות מצבו הרפואי הקשה

רבני קווינס אצל הרבי מקאלוב הזקוק לרפואה שלמה
רבני קווינס אצל הרבי מקאלוב הזקוק לרפואה שלמה



ברובע קווינס בניו יורק מתנהלים נישואי תערובות בפרהסיה, בגלל מצב החירום החליט האדמו"ר מקאלוב הזקוק לרחמי שמים להתאמץ לנסוע לשם לביקור חיזוק למרות היותו במצב של שיתוק.

בשכונת קווינס שבניו-יורק, מקום מגורם של כמאה אלף יהודים בוכארים, הזדעזעו הרבנים והעסקנים המקומיים, כשלאחרונה נערכו שם בפרהסיא טקסים רשמיים לנישואי תערובות, בראשות רבנים רפורמיים ביחד עם כמרים, ובהשתתפות קרובים וחברים.

לקהילה הבוכארית הגדולה, היה תמיד אחוז התבוללות קטן ביותר, והבודדים שיצאו מן הכלל והחליטו להתבולל, נפרדו ממשפחתם ומהסביבה היהודית. אבל לאחרונה השתנה המצב, ומגיפת ההתבוללות חדרה בקצה המחנה, והתחילה להתפשט עד כדי כך שכבר התחילו לאבד את הבושה בזה, ועורכים טקסים רשמיים בהשתתפות המשפחה והחברים.

לאור מצב החירום, הגיעה משלחת של חשובי הרבנים בקווינס, אל האדמו"ר מקאלוב, העומד כבר הרבה שנים בחזית המלחמה נגד התבוללות, כדי להתייעץ כיצד לעצור המגיפה. האדמו"ר שמע את הדו"ח הכאוב, וכתב דברי הדרכה מיוחדים כיצד לטפל בזה.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי קודם יציאת המשלחת, הדהים האדמו"ר את הנוכחים, כשהוסיף לכתוב: "אני גם מוכן לנסוע לשם לביקור קבלת קהל בעזרת השם יתברך".

בשנים עברו היה רגיל האדמו"ר לנסוע הרבה לקווינס, במסגרת נסיעותיו לחיזוק היהדות בכל רחבי העולם, אבל משעה שמחלת השיתוק התגברה עליו לפני מספר שנים, פסקו הנסיעות הבעל כורחו. אולם, הפעם בצעד יוצא דופן, לאור מצב החירום שנגע ללבו, החליט שעליו לעשות כל מה שבידו למנוע את מגפת ההתבוללות, ולמרות מצב בריאותו יתאמץ לנסוע בעצמו, כדי לפגוש תושבי קווינס באופן אישי, ובאמצעות התוכנה המיוחדת שלו לכתיבה בעיניים, יכתוב להם דברי חיזוק והתעוררות.
קאלוב קווינס נישואי תערובת בוכרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד