כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

החרדים הפסידו: הונחה אבן הפינה לשכונת שוטרים צמודה לשכונה החרדית

4 שנים חלפו מאז הפסיד הציבור החרדי 166 יחידות דיור, שהיו אמורות להבנות במתחם הקאנטרי בשכונת רמות בי-ם. פעילים חילונים חיבלו בהליך ודרשו להקצותו לאנשי כוחות הבטחון • אתמול התקיימה במקום הנחת אבן הפינה לשכונה לשוטרים

ארדן, אלשיך וברקת בטקס אתמול. צילום: דוברות המשטרה
ארדן, אלשיך וברקת בטקס אתמול. צילום: דוברות המשטרה



ארבע שנים אחרי שהציבור החרדי הפסיד את הפרויקט, התקיים אתמול טקס הנחת אבן פינה לשכונה החדשה לשוטרים בירושלים - שכונת נווה ב.ר.ק.

בשנת 2014, פורסם ב'בחדרי חרדים' כי במהלך שיווק הפרויקט, נעשתה פגיעה חמורה בציבור החרדי עם הודעת רשות מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון על ביטול מכרז של 166 יחידות דיור שהיו אמורות להבנות באותו מתחם. אברכים רבים וציבור גדול של בני תורה, תלו תקוות במכרזים הללו, לאור מצוקת הדיור החמורה הפוקדת את הציבור החרדי.


הטקס. צילום: דוברות המשטרה

באותה תקופה, לאחר הפרסום המשמח על פתיחת המכרז בשכונת רמות בירושלים, יזמים רבים פעלו לרישום מאסיבי של אברכים במטרה להתמודד על הדירות במכרז, בכדי לגרום לבנייתן של הדירות במחיר מוזל.

אולם, פעילים חילונים וגורמים שונים בעירייה ניסו לחבל בהליך זה ודרשו להקצות חלק מהמתחמים לאנשי קבע של צה"ל, דרך מנהלת הדיור של משרד הביטחון. עסקנים מקומיים פעלו ללא לאות למנוע את ההקצאה. ולמרות החששות והניסיונות, המשיכו היזמים במרץ רב לרשום אברכים לפרויקט במטרה לזכות במכרז ולאפשר לציבור בני התורה ליהנות מדירה זולה בשכונת רמות בירושלים.

כאמור, השכונה הועברה לטובת שוטרי משטרת ישראל ואתמול התקיים טקס הנחת אבן הפינה בשכונה החדשה לשוטרים בירושלים 'נווה ב.ר.ק'. במעמד השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך, ראש עיריית ירושלים מר ניר ברקת, ראש אגף משאבי אנוש במשטרה ניצב גילה גזיאל, מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי, נציגי סגל הפיקוד הבכיר של משטרת ישראל, קצינים ושוטרים, הדיירים העתידיים של הפרויקט החדש ובני משפחותיהם.

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן אמר בטקס: "אנחנו ממשיכים בחיזוק ירושלים, בכל דרך אפשרית, והפעם השוטרים מצטרפים ממש להיות חלק מהקהילה ומהצמיחה של בירתנו. כוח השיטור חיוני כאן, אולי יותר מבכל מקום אחר בארץ, לא רק לשם שמירה על החוק והסדר, אלא לשם ההגנה על מדינת ישראל כולה, כי הריבונות שלנו מתחילה מירושלים ונבחנת קודם כל בירושלים".

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך, אמר בנאומו: "הקושי להיות חד וערני מול טרור, ובמקביל לתת שירות איכותי לאזרח כמו בכל מקום אחר בארץ, מחייב הצבת שוטרים איכותיים ומקצועיים, שידעו להכיל את המורכבות הנדרשת בתפקיד זה, ולשמר אותם ככל שניתן בירושלים. אין ספק כי בניית השכונה תעמיק את המענה לירושלים ותמסד אותו".

"הנחת אבן הפינה היום, כאן בירושלים" אמר המפכ"ל "היא ציון דרך נוסף בפרויקט, המהווה מרכיב חשוב ומשמעותי בסל תנאי השירות של משטרת ישראל, עבור שוטריה ולוחמיה. שוטרים שגרים בערי ישראל, מחזקים את תחושת הביטחון עבור שכניהם, מהווים כתובת לפניות, תלונות ושאלות של אזרחים בכל מקום בו הם נמצאים, ועצם נוכחותם מהווה "מניעה מצבית" מול מרכיבי פשיעה וטרור".



אלשיך גם החמיא ואמר: "בזכות פעילות של השר לבט"פ ופיקוד המשטרה למען המשרתים בבירה, כיום נתוני הגיוס בירושלים הם הגבוהים ביותר. שוטרים ותיקים מבקשים לעבור לירושלים וחל שיפור ניכר ביכולת שימור השוטרים המשרתים בעיר. החיבור ההדוק שלנו כמשטרה לעירית ירושלים, מעצים את היכולת שלנו לספק ולהתאים שירותי משטרה איכותיים לרווחת תושבי ירושלים ואורחיה".

לשוטרים ומשפחותיהם, הדיירים החדשים שעתידים להתגורר בשכונה, אמר המפכ"ל: "הכו שורשים, השתלבו במרקם החיים המיוחד של העיר, תרמו ותתָרמו, למען קהילת ירושלים כולה".

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, נאם גם הוא בטקס ואמר: ״כפי שהבטחנו אנחנו מחבקים היום את כוחות הביטחון ומניחים אבן פינה לפרויקט מגורים חדש עם כ-300 יחידות דיור לאנשי קבע ושוטרים במתחם הקאנטרי ברמות. התכנית החדשה תביא לחיזוק האוכלוסייה הצעירה, הציונית והעובדת בעיר. תודה לשר לביטחון פנים גלעד ארדן, למפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, למפקד המחוז יורם הלוי ומעל כולם, לכוחות הביטחון ששומרים עלינו".

ראש אגף משאבי אנוש במשטרה, ניצב גילה גזיאל, אמרה: ״פרוייקט המגורים כאן בשכונת רמות, התחיל לפני כשש שנים. מיזם המגורים לשוטרים היה אז עוד בראשית הדרך. הקמת שכונות בפריפריה, היו חרוטות על דגלנו והמטרה העיקרית היא לקיים שותפות בין השוטרים והקהילה. אנו מתכוונים בתוך מספר חודשים להרחיב את הפרויקט בעוד כ- 160 יחידות דיור עבור השוטרים. המסר שלי לכולם הוא שבניית הארץ היא ערך מקודש״.

הפרויקט הנוכחי למגורים עבור שוטרים בעיר ירושלים, מצטרף לפרויקטים רבים לפניו בכל רחבי הארץ, בין היתר, במיתר, קיבוץ דברת, לוד, צפת, דימונה, קרית גת, קציר, אופקים, עכו ו"עוד היד עוד נטויה". אומרים במשטרה.









הנחת אבן פינה שכונה לשוטרים גלעד ארדן רוני אלשיך ניר ברקת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד