ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

"נסיון שפל": ליצמן תוקף את תומכי המסתננים

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן תוקף בחריפות את מכתב עמותת "רופאים לזכויות אדם" שדרשו למנוע את גירוש המסתננים מאריתריאה וסודאן: "גם יוזמי המכתב יודעים את האמת כי לא מדובר בגירוש של פליטי מלחמה אלא בהוצאת מסתננים שנכנסו לישראל בניגוד לחוק"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



סגן שר הבריאות יעקב ליצמן תוקף בחריפות את מכתב עמותת "רופאים לזכויות אדם" לרשות ההגירה והאוכלוסין, בו הם דרשו למנוע את גירוש המסתננים מאריתריאה וסודאן.

במכתב נזעם ששיגר למנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, כתב ליצמן "נדהמתי לראות מכתב מטעם אנשי רפואה המוחים נגד הרחקת מסתננים מתחומי ישראל, תוך הגדרתם כ'פגיעה מהקשות שידעה האנושות', ומוחים על כוונת הממשלה להפעיל מהלך של יציאה מרצון של שוהים בלתי חוקיים בישראל, בטענה שמדובר במהלך שנוגד את שבועת הרופא, כביכול".

"אני מבקש למחות נגד דברים אלה, שבעיניי כסגן שר הבריאות והאחראי על משרד הבריאות, עמדתם זו אינה מייצגת את מערכת הבריאות בישראל" כתב סגן שר הבריאות.

ליצמן תקף את הרופאים בחריפות, "הניסיון, השפל בעיניי, לצייר את חותמי המכתב כדואגים לחמלה ולזולת, לעומת ממשלת ישראל שכביכול מפקירה זרים ומגרשת אותם באכזריות - הינו פסול ושקרי. בו בעת שגם יוזמי המכתב יודעים את האמת כי לא מדובר בגירוש של פליטי מלחמה אלא בהוצאת מסתננים שנכנסו לישראל בניגוד לחוק. כל מדינה ריבונית פועלת להרחקת זרים השוהים בה שלא כדין".

כזכור, לפני כשבוע, ביוזמת עמותת רופאים לזכויות אדם, שלחו 350 רופאים מכתב למנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, ובו הם דרשו למנוע את גירוש מבקשי המקלט מאריתריאה וסודאן. "כרופאים, אנשי סיעוד ובריאות, לא נוכל לעמוד מנגד. שתיקתנו כמוה כהסכמה לפגיעה מהקשות שידעה האנושות", כתבו לפרופ' שלמה מור יוסף, וקראו לממשלה "למצוא פתרון מוסרי ואנושי, שיאפשר למבקשי המקלט לממש את זכותם לבריאות וקיום בכבוד".







יעקב ליצמן מסתננים רופאים לזכויות אדם סודנים אריתראים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד