י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

בעל עסק? כך תוכל לשווק את עצמך

בעל עסק שרוצה לשווק את עצמו צריך לעשות את זה באמצעות אתר אינטרנט, שיתופי פעולה והקמת מועדון לקוחות • איך מתחילים ומה הדגשים הכי חשובים? הנה המדריך שילווה אתכם מהצעד הראשון

קידום אתרים, אילוסטרציה. צילום: pixabay
קידום אתרים, אילוסטרציה. צילום: pixabay



לפי דוח תקופתי של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה מחודש ינואר 2016, מספר העסקים בישראל חצה את רף ה-540 אלף ובתוכו מעל 99.5% הם עסקים קטנים ובינוניים עד גודל של 100 מועסקים. הבעיה היא שגם בעלי עסקים עם חזון ופוטנציאל לא תמיד מצליחים לשמר לקוחות קיימים ולהגיע ללקוחות חדשים.

בעל עסק צריך לדעת שהיום עומדות בפניו דרכים רבות לשווק את עצמו. השאלה היחידה היא כמה כסף בעל העסק רוצה להשקיע, באיזה דרכים הוא משתמש והאם הוא יכול להיות מספיק גמיש. הנה למשל כמה כלי שיווק אפקטיביים ויעילים במיוחד שיכולים להתאים לכולם:

אתר אינטרנט

הזירה המקוונת מאפשרת לכל עסק קטן ובינוני להתחרות בארגונים גדולים ותאגידים בינלאומיים – כל עוד הוא עושה את הדברים בצורה יעילה. בניגוד למה שנהוג לחשוב, גובה ההשקעה הכספית לא תמיד קובעת את ההצלחה של שיווק באינטרנט. בעזרת בנייה נכונה של אתר אינטרנט ומאמצי קידום אתרים מקצועיים ניתן להגיע לתוצאות מהירות גם בלי לחרוג מהתקציב.

אתר האינטרנט משמש את העסק לשמירה על קשר עם הלקוחות, להצגת סל המוצרים ולעיתים גם לביצוע רכישות. אפשר להקים אתר תדמיתי בסיסי בחינם ועם הזמן לשדרג ולפתח אותו, או להשקיע מלכתחילה באתר שירכז את רוב הפעילות העסקית. הכל תלוי בצרכים של העסק ובתחומים שבהם הוא פועל. בנוסף, כדאי לציין שהזירה המקוונת מאפשרת לבעלי עסקים לשווק ולקדם את עצמם ברשתות החברתיות, בבלוגים ובאתרי הוידאו והתוכן.

שיתופי פעולה

דרך מסורתית יותר לשיווק עסקים קטנים, בינוניים וגדולים יכולה להיות שיתוף פעולה. המטרה של שיתוף פעולה היא מצד אחד לחשוף את העסק ללקוחות וקהלים חדשים, ומצד שני לאפשר לו לתרום לעסקים שאינם מתחרים ישירים שלו.

שיתופי פעולה דורשים תיאום ציפיות ואינטרסים. אפשר להשתמש בשיתוף פעולה לפני שמנסים לחדור לשווקים חדשים או להחליף אזורי פעילות וניתן להתייעץ גם עם אנשי מקצוע שמתמחים בנושא. הכי חשוב לעקוב אחר הפוריות של שיתופי הפעולה ולא להתבייש להפסיק אותם במידה והם לא משיגים תוצאות.

מועדון לקוחות

עסק שמבין את החשיבות של מועדון לקוחות יכול להשיג יתרון משמעותי מול המתחרים. מועדון לקוחות עוזר לקדם את העסק, לשמר את הלקוחות ולהחזיר אותם לרכישות נוספות. בעזרת המועדון ניתן לצרף לקוחות חדשים על בסיס מבצעים והטבות ולפרסם את העסק בשיווק ישיר.

כיום ניתן להשתמש בכלים משוכללים כדי להעביר מסרים ללקוחות. כל מה שצריך לעשות הוא לעודד לקוחות להצטרף למועדון, לדאוג לעדכן אותם במידע רלוונטי ולהעניק להם ערך מוסף.
קידום אתרים עסקים מועדון לקוחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד