י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הסתיימה פגישת נתניהו ופוטין: "מאבק משותף; מעריך את ההזמנה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו סיים את פגישתו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במוסקבה • נתניהו לפוטין: "אני מאוד מעריך את ההזמנה הזאת ואת ההתייצבות שלך אישית, במקום הזה וביום הזה, שמשקף את המאבק המשותף שלנו ברוע הגדול ביותר"

צילום: קובי גדעון. לעמ
צילום: קובי גדעון. לעמ



ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במוסקבה. בפתח פגישתו עם פוטין אמר נתניהו, "אני מאוד מעריך את ההזמנה הזאת ואת ההתייצבות שלך אישית, במקום הזה וביום הזה, שמשקף את המאבק המשותף שלנו ברוע הגדול ביותר שידעה האנושות.

"במחיר הנורא ששילם העם שלי, העם היהודי, והעם הרוסי והקורבן הגדול של 20 מיליון רוסים לצד 6 המיליון שלנו; והגבורה של הצבא האדום להשגת הניצחון על הנאצים. 

"אנחנו ראינו כאן הצגה מאוד מרגשת של דוקומנטים ממרד סוביבור, שבה קצין יהודי מהצבא האדום הוביל נגד כל הסיכויים את הפריצה שהצליחה, הפריצה לחופש", אמר נתניהו.



"אני חושב שהלקח העיקרי של עליית הנאצים ואח"כ תבוסת הנאצים, הוא שצריך לעמוד מול אידיאולוגיות רצחניות בזמן ובעוצמה. זו המשימה שלנו גם היום ועל כך אני רוצה לדבר איתך, על המאמצים המשותפים שלנו לקדם ביטחון ויציבות באזורנו, וכמובן גם על שיתוף הפעולה ההדדי בינינו, בין רוסיה לישראל.

"השיחות האלה שלנו, שאנחנו מקיימים אותן מעת לעת, לדעתי תורמות הרבה להשגת המטרות האלה ואני בטוח שכך יהיה גם עכשיו", אמר ראש הממשלה.

צילום: קובי גדעון. לעמ













כפי שדווח ב'בחדרי', טרם המראתו למוסקבה לרגל יום השואה הבינלאומי נשא ראש הממשלה דברים קצרים סמוך לכבש המטוס: "אני יוצא עכשיו למוסקבה להיפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין", אמר.

"אנחנו נפגשים מעת לעת כדי להבטיח את התיאום הצבאי בין צה"ל לכוחות צבא רוסיה בסוריה, ועד היום זה הצליח וחשוב שזה ימשיך להצליח".

נתניהו עדכן ואמר: "אדון עם הנשיא פוטין על הניסיונות הבלתי פוסקים של איראן להתבסס צבאית בסוריה, דבר שאנחנו מתנגדים לו בתוקף וגם פועלים נגדו".

"בנוסף אנחנו גם נדון על הניסיון של איראן להפוך את לבנון לאתר טילים אחד גדול, אתר לייצור טילים מדויקים נגד מדינת ישראל, דבר שאיננו מוכנים לסבול". סיים נתניהו ועלה לטיסה.

כפי שדווח בשבוע שעבר ב'בחדרי חרדים', נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הודיע לרבה של רוסיה הגר"ב לאזאר כי ידחה את הטקס בכדי שהרב לאזאר יוכל להשתתף.

75 שנה שנה מאז ההתקוממות המוצלחת היחידה במחנה הריכוז "סוֹבִּיבּוֹר" נפתחה תערוכה מיוחדת וחדשה ב'מוזיאון היהודי' במרכז מוסקבה, על 'סוביבור' בה נספו כ 170,000 יהודים הי"ד ומעטים הצליחו לשרוד, בהם אלו שהצליחו לברוח בהתקוממות. אחרון השורדים ממבצע נועז זה, נלב"ע בעיר פטרבורג לפני כחודשיים.

האירוע לציון "יום השואה הבינלאומי" הנערך מדי שנה ב-27 לינואר למניינם, כפי שקבע האו"ם, ייערך כאמור הערב - בשל הדחייה.

התקשורת ברוסיה סיקרה בשבוע שעבר בהרחבה את ביקורו הצפוי של הנשיא פוטין בטקס שנדחה לכבוד יום השבת – דיווח שגרם אז לקידוש שם שמים גדול.
בנימין נתניהו ולדימיר פוטין סוביבור יום השואה מוסקבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד