י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

אפקט We? המניות של חברות הסלולר צונחות

אתמול נודע על הצטרפות של חברה נוספת לשוק הסלולר התחרותי - והמניות של סלקום ופרטנר ירדו היום ב-4%-5%

חזי בצלאל עם משה כחלון. צילום: רוני, פלאש 90
חזי בצלאל עם משה כחלון. צילום: רוני, פלאש 90



המניות של סלקום ופרטנר יורדות היום במסחר בבורסה ב-4%-5%, ככל הנראה על רקע הכניסה הקרובה של שחקנית שישית לשוק הסלולר, חברת We של חזי בצלאל.

ההנחה היא שהחברה החדשה תהיה חייבת להציע מחירים נמוכים במיוחד כדי לצבור נתח שוק בענף התחרותי. מי שקיווה לראות עליית מחירים בשוק הסלולר אחרי העברת הבעלות בגולן טלקום, צופה עכשיו בכניסת שחקנית חדשה. שוק הסלולר הישראלי הוא היחידי בעולם המערבי שבו פועלות שש חברות בעלות תשתית, ובנוסף שתי מפעילות וירטואליות (רמי לוי ו-019 מובייל).

עם זאת, בקבוצות התקשורת הוותיקות לא מתרגשים מהתגברות התחרות. מנכ"ל של אחת הקבוצות אמר על We: "הם יכולים לקחת מקל ולערבב את הגחלים". הכוונה היא שמחירי הסלולר ממילא נמוכים מאוד ומספר השחקנים ממילא גדול, ו-We לא תוכל לחדש בזירה הזאת.

חברות הסלולר למדו לחיות בסביבה של ריווחיות נמוכה מזמן אוויר, והן מפתחות בהדרגה מנועי צמיחה חדשים חוץ-סלולריים: שירותי תקשורת נייחים (ובהם טלוויזיה רב-ערוצית), מכירת מכשירים וציוד נלווה, שירותי עיר חכמה ואף שירות Data עסקי.

אגב, אמור להיות הבדל בין התגובה של סלקום לזו של פרטנר להשקה. הסיבה: סלקום היא מתחרה - אבל גם שותפה של החברה החדשה. סלקום, גולן טלקום ו-We מחזיקות ברשת משותפת באחזקות שוות. לכן, המשמעות של כניסת We היא גם הפחתה בעלויות ההקמה והתפעול של הרשת עבור סלקום. לעומת זאת, עבור פרטנר זו רק תחרות נוספת.
חברות הסלולר שוק הסלולר סלקום פרטנר We

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד