ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

רב הכותל התנצל בפני 'גלובס': "מצטער על עגמת הנפש לכתבת המדינית"

הרב שמואל רבינוביץ שלח מכתב לעורכת 'גלובס', בו הוא מתנצל על היחס המפלה שקיבלו עיתונאיות מדיניות במהלך ביקור סגן נשיא ארה"ב מייק פנס בכותל המערבי בשבוע שעבר • "אשמח מאוד לתאם פגישה וביקור בכותל המערבי בקרוב", כתב הרב

צילום: הקרן למורשת הכותל, ישראל ברדוגו
צילום: הקרן למורשת הכותל, ישראל ברדוגו

 


רב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ, שלח הבוקר (שני) מכתב לעורכת 'גלובס', נעמה סיקולר, והתנצל על היחס המפלה שקיבלו עיתונאיות מדיניות במהלך סיקור וביצוע העבודה העיתונאית בזמן ביקור סגן נשיא ארה"ב מייק פנס בכותל המערבי בשבוע שעבר.

במכתב לסיקולר כתב הרב רבינוביץ כך: "אני מאוד מעריך את גישתך. אשמח מאוד לתאם פגישה וביקור בכותל המערבי בקרוב. הזמנה זו היא לך ולכל מי שאת מוצאת לנכון". 

הרב רבינוביץ הוסיף: "אבקש בהזדמנות זו גם להביע את צערי על עגמת-הנפש שהייתה לכתבת המדינית של עיתונכם, ואני מקווה כי לאחר הפגישה אכן יתבהרו הדברים". הוא הגדיל והתקשר אלי כדי להתנצל בקולו.

הרב רבינוביץ אף שלח עותקים ממכתבו לשגריר ארה"ב בישראל דיויד פרידמן, למנכ"ל הקרן למורשת הכותל סולי אליאב ולמנהלת מחלקת המדיה של הכותל יוהנה ביסראור.

במכתב הפנייה של עורכת 'גלובס' לרב הכותל, ציינה סיקולר כי היא הכתבת המדינית והפוליטית של 'גלובס' וכי היא הוזמנה לסקר את בואו של פנס, ושערב קודם ערכה בירור כדי לוודא האם ניתן יהיה להתייצב ולסקר את הביקור מבלי להיות מורחקת מן המקום בשל היותה אישה. אנשי השגרירות הבטיחו שיהיה סיקור הוגן ומעניין.

סיקולר כתבה לרב רבינוביץ כי הסיקור בשטח הסמוך לכותל היה בלתי סביר ומפלה בנסיבות העניין, "שם הוצבה 'מעין' רמפה שהורמה לכבוד סיקור סגן הנשיא. הרמפה של הנשים הוסתרה באופן מלא על ידי העיתונאים והצלמים הגברים שקיבלו לעמוד ברמפה מדורגת וסמוכה להתרחשות. הסידור הזה הסתיר באופן מלא את ההתרחשויות ופגם באופן מהותי בסיקור האירוע על ידי עיתונאיות".

עוד הוסיפה סיקולר במכתבה, "יצויין שטל מחתה באופן מידי ובמקום, בפני אנשי השגרירות האמריקאית וגם הפתרון שנמצא ברגע האחרון עבור העיתונאיות לא אפשר סיקור רציף ואיכותי של האירוע".

בסיום מכתבה, הציעה סיקולר לרבינוביץ לשוחח על כך בהקדם האפשרי בכדי לאפשר פתרון מכבד לסיקור מעין זה בעתיד. 

מכתבה של עורכת 'גלובס', ובו הבקשה לדון באופן הסיקור, הופנה גם לשגריר האמריקאי פרידמן, אך השגרירות לא השיבה עד כה לפניית 'גלובס' .

 






הרב שמואל רבינוביץ רב הכותל גלובס עיתונאים ביקור פנס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד