י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

משרד ראש הממשלה הודיע: הושג הסכם עם הנכים

לפי הסיכומים, שיובאו מחר לאישור ועדת השרים לחקיקה, קצבאות הנכים יוגדלו ב-4.2 מיליארד שקלים החל ב-2021 ושנה אחר כך יוצמדו למדד • ארגוני הנכים: "לא ידוע לנו על שום הסכם"

מהפגנת הנכים. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
מהפגנת הנכים. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



משרד ראש הממשלה הודיע אמש (שני) כי הושגה הסכמה במשבר קצבאות הנכים וכי הצעת חוק בנושא תועבר מחר לוועדת שרים לחקיקה. דובר ההסתדרות אישר כי אכן נקבע מתווה מוסכם על דעת כל הצדדים. על-פי המתווה, מ-2021 תהיה תוספת לקצבאות של 4.2 מיליארד שקלים. מ-2022 הקצבאות יהיו צמודות לשכר הממוצע במשק ויעלו יחד אתו.

ההסכם התאפשר בעקבות שיחות ועידה שקיים ראש הממשלה, בנימין נתניהו - ששוהה במוסקבה - עם שר האוצר, משה כחלון, עם שר העבודה והרווחה, חיים כץ, יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה, פרופ' אבי שמחון ויו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן.

מוקדם יותר היום הקימו נציגי 32 קבוצות נכים מאהל מחאה מול ביתו של שר האוצר בחיפה. חברי הקבוצה מתנגדים למתווים קודמים שנחתמו בין הממשלה לבין נציגי הנכים, שבהם נקבע כי קצבת הנכות תגיע ל-3,100 שקל לאחר כמה פעימות.

לפני כשבועיים פרץ עימות חריף בין מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, לבין שר העבודה והרווחה, חיים כץ במהלך דיון בנושא החקיקה להעלאת קצבאות הנכים. באב"ד אמר בדיון כי ביכולתו להביא לחקיקה רק את שתי הפעימות הראשונות במתווה להעלאת הקצבאות, שעלותן מוערכת במעט יותר מ-2 מיליארד שקל בשנה.

לדבריו, למשרד האוצר אין אפשרות לתקצב את שתי הפעימות הנוספות - בגלל חוק הנומרטור. כץ, לעומת זאת, דרש במהלך הדיון שהחקיקה תכלול את מלוא ההסכם להעלאת קצבאות הנכים, שעלותו - כולל שתי הפעימות הנוספות - אמורה להגיע בסופו של דבר ל-4.2 מיליארד שקל בשנה.

מארגוני הנכים שהפגינו מול ביתו של שר האוצר נמסר: "לא מאמינים ולא הושג כלום. ההסכם לא הושג איתנו, לנו לא ידוע על שום הסכם, למרות שיצאו הודעות בתקשורת".
מחאת הנכים ראש הממשלה קצבת נכות משרד האוצר ההסתדרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד