י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

יתד נאמן על האסונות בבית שמש: "גידולי פרא זניחים פערו פיהם"

לאור האסונות שפוקדים לאחרונה את בית שמש, 'יתד נאמן' יוצא במתקפה חריפה כנגד הסיקריקים שזלזלו וממשיכים לזלזל בכבודו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל: "כאשר בעל לשון פותח את סוגרי פיו, זה נובע בעיקר ממחלת נפש עמוקה"

העצרת בבית שמש. צילום: אלי קובין
העצרת בבית שמש. צילום: אלי קובין



בעיתון 'יתד נאמן' יוצאים הבוקר (שלישי) במאמר מערכת חריף כנגד הסיקריקים והקיצונים בבית שמש לאחר עצרת החיזוק שנערכה במוצאי שבת במעמד אלפים מתושבי העיר.

במאמר נכתב "במשך תקופה ארוכה בקעו משולי בית שמש השתלחויות בוטות וגסות פה ורוח, נגד הנהגתם של מרנן ורבנן גדולי ישראל, והדממה המשיכה לזעוק. לא נשמע קול מחאה, לא התבצעו פעולות השתקה. מילים יכולות לבנות, דיבורים יכולים לזרוע הרס, ולא תמיד זה ניכר בטווח מידי. לעיתים זה פועל כמו פצצת זמן מתקתקת וזה קורה רק כחלוף זמן. לא חרבה ירושלים אלא על שביזו בה ת"ח, אמר מרן שר התורה שליט"א. מוות וחיים ביד הלשון. ואז, בהשתתפות ראשי ישיבות, אדמו"רים ורבנים, נאספה בית שמש בהמוניה לעצרת "עגלה ערופה", להתחזק ולמחות: "ידינו לא שפכה את דם הנקיים הזה"".

ביתד מבהירים למי הכוונה: "זה לא קרה בתוככי הקהל הקדוש של בית שמש התורנית, אלא בשולי השוליים של המחנה, כשגידולי פרא זניחים פערו את פיהם חדשים לבקרים והרעילו את שומעי ליקחם. אמירות כאלה מלמדות על אופי. צבעם של המים הניתזים מבעד לצנרת הפה, מצביע על מצבו הנפשי והרוחני של האדם. מים עכורים מגיעים ממעיין תודעתי מעופש. מים זכים באים מנפש זכה. אדם ששומר על סטריליות נפשית, גם לשונו חפה מחיידקי רוח. כאשר בעל לשון פותח את סוגרי פיו, זה נובע בעיקר ממחלת נפש עמוקה".



הרבנים בעצרת במוצאי שבת. צילום: אלי קוביןצילום: הרבנים בעצרת במוצאי שבת. צילום: אלי קובין
הרבנים בעצרת במוצאי שבת. צילום: אלי קובין


במאמר מצטטים מהגר"ז ברוורמן חתנו של הגר"ח קנייבסקי שהביא בשם חמיו שליט"א בעצרת הגדולה: "'לא חרבה ירושלים אלא על שביזו בה ת"ח'. עוד אמרו חז"ל בשבת נ"ד דברים נוראים על מי שאפשר לו למחות ולא מוחה, ועל זקנים שלא מיחו בשרים, עוד אמרו בברכות י"ט 'שאני צורבא מרבנן דקודשא בריך הוא תבע ביקריה, כל המספר אחר מיטתן של ת"ח נופל בגיהנום'. לכן חייבים להתאסף למחות בכל כוח על זלזול תלמידי חכמים גדולי הדור, כי היכי דלא נתפס ח"ו בעוונם, ועלינו להתחזק מאד מדה כנגד מדה בכבוד התורה, ולכבד ת"ח מאד".

לסיום נכתב כי "שכינה שורה על גדולי הדור, יש להם רוח הקודש. אך היום נהיתה תופעה שכל נער בן י"ג מלמד את גדולי הדור, כאילו אינם יודעים מה לעשות וכביכול לא יודעים מהי תורה. ואם האבא מדבר על זה בביתו, הוא משחק באש, נורא ואיום. לפני 15 שנה מתו אנשים צעירים באחת משכונות ירושלים. באו לשאול את רבנו מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל, למה מתים שם? והוא השיב – משום שמבזים שם תלמידי חכמים". הדברים הנוראים, כמו דבריהם המטלטלים של שאר הדוברים, נצרבו כבמכוות אש בלבבות השומעים והדם מהדהד בכל רחבי הארץ".
בית שמש מאמר מערכת יתד נאמן ביזוי תלמידי חכמים אסונות עצרת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד