ט"ו אייר התשפ"ד
23.05.2024

האופוזיציה רשמה הישג: הכשילה את הקואליציה בהצבעה

אחרי חודשים רבים שזה לא קרה, הצליחה אמש האופוזיציה להפתיע ולהביך את יו"ר הקואליציה החדש ח"כ דודי אמסלם והפילה הצעת ממשלתית • חסון: "שוב הם בונים עלינו להעביר להם חוקים. אנחנו לא עובדים אצלם"

מליאת הכנסת. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
מליאת הכנסת. צילום: הדס פרוש, פלאש 90



על רקע החרמת האופוזיציה על ידי הקואליציה, אמש (שני) נרשם הישג קל לאופוזיציה לאחר שהצליחה לדחות הצעה לביטול הוועדה הארצית המייעצת לענייני סיעוד שקודמה על ידי הממשלה.

כאמור, מליאת הכנסת דחתה בקריאה ראשונה את הצעת חוק הביטוח הלאומי (תיקון מס' 200) (ביטול הוועדה הארצית המייעצת לענייני סיעוד), התשע"ח - 2017. מדובר בהצעת חוק ממשלתית שזכתה לתמיכת הממשלה ולתמיכת ועדת שרים לענייני חקיקה אך נדחתה על חודו של קול כאשר 29 חברי כנסת התנגדו אל מול 28 תומכים בלבד.

ההצעה ביקשה לבטל את הוועדה הארצית המייעצת לענייני סיעוד, שתפקידה לייעץ לעניין פיתוח שירותים בתחום הסיעוד. בדברי ההסבר נכתב: "בתקופת תחילת פעילותו של ענף הסיעוד לא היה תחום הסיעוד מפותח דיו וטרם נצברו במוסד ידע ומומחיות בתחום. .ועם זאת, במשך השנים הרבות שחלפו מאז תחילת פעילותו של ענף הסיעוד, התפתח תחום הסיעוד ונצבר ניסיון וידע רב בתחום הסיעוד, הן במוסד והן בוועדת הסיעוד של מועצת המוסד. כיום, הצורך בהיוועצות בוועדה הארצית שעה שהמוסד מבקש לממן תכניות פיתוח בתחום הסיעוד, מאריך בצורה ניכרת את פרק הזמן עד לאישור התכניות ומקשה על המוסד לתת מענה הולם ומהיר לצרכים המתפתחים של מבוטחים בתחום הסיעוד".

מרכז האופוזיציה ח"כ יואל חסון אמר כי "‏האופוזיציה הפילה חוק אנטי חברתי של הקואליציה - עכשיו במליאה ניצחה האופוזיציה את הקואליציה. שוב הם בונים עלינו להעביר להם חוקים. הם רוצים להעביר חוקים שיגיעו למליאה. אנחנו אופוזיציה, לא עובדים אצלם".

במכתב ששיגר אתמול יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג ליו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין הוא מלין על החלטת הקואליציה להחרים את חוקי האופוזיציה מועדת השרים ומהמליאה: "לפני מספר שבועות הודיעו השר המקשר בין הממשלה והכנסת שר התיירות יריב לוין, יו"ר ועדת השרים לחקיקה שרת המשפטים איילת שקד ויו"ר הקואליציה ח"כ דוד אמסלם, כי לאור התעקשות האופוזיציה להפעיל את הכלים (הלגיטימיים) העומדים לרשותה בהצבעות על החוקים שנודעו כ"חוק ההמלצות" וכ"חוק ליצמן", לא תדון יותר הממשלה באמצעות ועדת השרים לחקיקה בהצעות חוק פרטיות המועלות על ידי ח"כים מן האופוזיציה. הייתה זו בעצם הכרזה רשמית של חרם כלפי האופוזיציה".
אופוזיציה קואליציה הצבעה מליאת הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד