י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

סערה בישיבה החסידית: תולעים התגלו בסלט - הבחורים דורשים משגיח כשרות

סערה פרצה בישיבה ותיקה בירושלים, לאחר שבארוחת הצהריים התגלו תולעים בסלט כרוב עם שקדים שהגש לארוחה • הבחורים שחוללו את הסערה תלו מודעות בישיבה בהן נכתב כי במידה ולא יובא משגיח כשרות - הם יפסיקו לאכול בישיבה

ישיבת כוכב מיעקב טשעבין. צילום: ארכיון בחדרי חרדים
ישיבת כוכב מיעקב טשעבין. צילום: ארכיון בחדרי חרדים



סערה פרצה אתמול (שני) בישיבה הכלל חסידית הוותיקה 'כוכב מיעקב' טשעבין, השוכנת ברחוב חנה בירושלים, לאחר שבארוחת הצהריים התגלו תולעים בסלט כרוב עם שקדים שהגש לארוחה.

הבחורים שגילו את התולעים עוררו סערה, ואף תלו מודעות בדרישה להביא משגיח של בד"ץ 'העדה החרדית'. ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הבחורים פנו לצוות הרוחני בישיבה בדרישה חד משמעית להביא משגיח. לטענתם, לא ייתכן שמטבח שמוציא ארבע מאות מנות מדי יום, לא יהיה משגיח. בצוות הישיבה טענו בתחילה שיכול לקרות כזה מקרה בכל מקום והנושא נמצא בבדיקה.

במודעות שנתלו בישיבה נכתב תחת הכותרת "אשמנו בגדנו. אוי לנו כי חטאנו. עקב המכשול הגדול שנכשלנו היום בארוחת צהריים בישיבה. הננו פונים בקריאה לרבני הישיבה שיכניסו משגיח למטבח מטעם הבד"ץ כפי שקיים וקרה בישיבות אחרות.

הבחורים הוסיפו אזהרה: "ואם לא - נפסיק לאכול בישיבה".

בעקבות המכשול נשא בצהריים נשיא הישיבה הגאון רבי נחום שניאורסון דברים בפני התלמידים ואמר בדבריו: "זו באמת טעות שלא היה כאן משגיח עד היום. אני מבקש סליחה מהבחורים.

נשיא הישיבה אמר כי לאחר התייעצות עם הרה"צ רבי אהרן מרדכי רוטנר ורבני הישיבה לא יבשלו במטבח עד שיהיה משגיח, והיום בצהריים יאכלו במתכונת ארוחת בוקר. הרב שניאורסון הוסיף כי כל בחור שחושב שנכשל - שילמד בספר 'ראשית חכמה'.

'בחדרי חרדים' ימשיך לעקוב



כזכור, לפני שלושה חודשים, בישיבת חברון בגבעת מרדכי בירושלים, אירע מקרה דומה כשחרקים התגלו באוכל שהוגש בישיבה ובעצת ראש הישיבה הגאון רבי משה מרדכי פרבשטיין, בעקבות המכשול החמור התארגנו בחורי הישיבה לקבל על עצמם תענית עד חצות.
ישיבת טשעבין כרוב תולעים משגיח כשרות ארוחת צהריים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד