י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מלאניה טראמפ - הגברת הראשונה של מועדון הנוסע המתמיד

אשת הנשיא האמריקאי טסה 21 פעמים במטוסים של חיל האוויר בעלות של יותר מ-675 אלף דולר – וכל זאת בשלושת החודשים לפני שעברה להתגורר בבית הלבן ביוני 2017

  • י"ד שבט התשע"ח
אילוסטרציה. צילום: פלאש 90
אילוסטרציה. צילום: פלאש 90



הגברת הראשונה, מלאניה טראמפ, טסה 21 פעמים במטוסים של חיל האוויר האמריקאי בעלות של יותר מ-675 אלף דולר – וכל זאת בשלושת החודשים לפני שעברה להתגורר בבית הלבן ביוני 2017, כך עולה ממסמכים צבאיים.

על פי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", מטוסי חיל האוויר האמריקאי הטיסו את טראמפ לניו יורק וממנה, לפלורידה ולוושינגטון במסגרת הסכם שלא נראה כמותו לפני כן. זאת מאחר שטראמפ התגוררה בניו יורק לאחר שהנשיא דונלד טראמפ הושבע, כדי שבנם ברון יוכל לסיים את שנת הלימודים שלו ללא הפרעה.

הגברת הראשונה התגוררה במגדל טראמפ במנהטן, ומטוסי חיל האוויר ביצעו לפחות 19 טיסות לנמל התעופה לה גוארדיה בניו יורק ותשע טיסות לנמל התעופה פאלם ביץ' אינטרנשיונל בפלורידה כדי לאסוף או להוריד את טראמפ. המסמכים הצבאיים מתעדים את התקופה שבין ההשבעה עד אפריל 2017.

לפני שנהפך לנשיא, טראמפ נהג למתוח ביקורת על הנסיעות של הנשיא ברק אובמה ואשתו, מישל. ב-2012, הוא צייץ כמה פעמים לגבי חופשת סקי של משפחת אובמה בקולורדו, שעלתה 83 אלף דולר. טראמפ צייץ גם לגבי הנסיעה של מישל אובמה ב-2010 לספרד עם אחת מבנותיה. "הם אוהבים לבזבז כסף", הוא כתב.

סטפני גרישם, דוברת של מלאניה טראמפ אמרה כי "אין זה סוד שגברת טראמפ התגוררה בניו יורק בחודשים הראשונים של הממשל כדי שבנה יסיים שם את שנת הלימודים. הנסיעות הוזכרו בידיעה הם דוגמאות לתפקיד הכפול של הגברת הראשונה – להציב את בנה בעדיפות הראשונה, ולמלא את חובותיה".

מישל אובמה - זולה יותר

ממסמכים צבאיים דומים עולה כי עלות הנסיעות של מישל אובמה לבדה במשך שמונה שנותיה בבית הלבן היתה יותר מ-2.8 מיליון דולר. לפיכך, העלות הממוצעת השנתית של נסיעותיה היתה כ-350 אלף דולר בשנה, מחצית מהסכום שצברה טראמפ בשלושת החודשים לפני שעברה לוושינגטון.

הנסיעות של טראמפ לניו יורק וממנה, ולפלורידה היו יקרות במיוחד משום שהמטוסים שהטיסו אותה ממוצבים בג'וינט בייס אנדרוז מחוץ לוושינגטון, ובכמה מקרים הם נאלצו לטוס ריקים מנוסעים כדי לאסוף אותה, או כדי לשוב לבסיס.

על פי המסמכים שהשיג "וול סטריט ג'ורנל", 27 טיסות כאלה נעשו ללא נוסעים - בהתאם לדרישות של טראמפ.

דוברת חיל האוויר אריקה יפסן סירבה להגיב לגבי הטיסות של טראמפ. "חיל האוויר פועל בחריצות כדי להבטיח שהוא משמש כמוציא לפועל ראוי של כספי משלם המסים ולעמוד בדרישות של כל משימה שהוא מקבלף ללא קשר למיקומה, טיבה או האדם המדובר", היא אמרה.

מרבית הטיסות של טראמפ נעשו במטוסי C-37A או C-37B, המקבילות הצבאיות של מטוס המנהלים של חברת גאלפסטרים. עלות טיסה במטוסים אלה היא 10,075 דולר לשעה, על פי משרד ההגנה. הטיסה היקרה ביותר שלה עלתה 106,627 דולר, על פי המסמכים. בטיסה הזאת היא השתמשה במטוס מדגם C-32A, המקביל לבואינג 757 ועלות של שעת טיסה בו היא 16 אלף דולר, על פי משרד ההגנה.
מלאניה טראמפ טיסות חיל האוויר מטוס צבאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד