י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הרב שעורר סערה: "נעשה סוף למחלוקת"

בעקבות התיעוד ב'בחדרי' בו נראה גיסו של אלי ישי, הרב יוסף שעשוע, כשהוא אומר לשר דרעי "כל החיים אנחנו בש״ס. אנחנו ש"ס בדם ובנפש שלנו" - סערה פרצה ובני הרב שעשוע מסרו הבהרה • בשיחה עם 'בחדרי' עושה הרב שעשוע סדר בדברים

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



הסרטון, ההבהרה ושליחות האחדות: סערה פרצה בעקבות הסרטון שהתפרסם הבוקר ב'בחדרי חרדים' שבו נראה גיסו של אלי ישי, הרב יוסף שעשוע, ראש מוסדות 'בית יוסף' בחולון, כשהוא אומר לשר הפנים אריה דרעי במהלך סיור הבוקר במוסדות כי "כל החיים אנחנו בש״ס. אנחנו ש"ס בדם ובנפש שלנו".

בנו של הרב מיהר להגיב לדברים והבהיר את דבריו אביו: "כל דבריו של הרב נאמרו במטרה להגיע להסדר ריצ' רץ ברשימה המוניציפלית בחולון וברשימה הארצית", אך לדבריו, "במידה וש"ס תסרב ליד השלום שהושטה - הרב וקהילתו יתמכו ב'יחד'".

בעקבות בליל הפרשנויות לדבריו של הרב שעשוע, 'בחדרי חרדים' שוחח עימו והביא את גרסתו המלאה, החושפת כי הוא נשלח בהוראת רבנים, לעשות סוף למחלוקת בין 'יחד' לש"ס, "אנחנו הקמנו את ש"ס, עכשיו אנחנו רוצים אחדות", אמר הרב שעשוע ל'בחדרי חרדים'.

לדבריו, "אני רב שכונה ואסור לי להתערב בפוליטיקה, אז אני לא יכול להביע דעה, לא לפה ולא לפה. אני אוהב את שניהם, שניהם מקורבים. כולם אהובים, אנחנו רוצים שתהיה אחדות".

כאמור, הרב שעשוע טען כי "זאת המטרה שלנו עכשיו, בהוראה של כמה רבנים גדולים, לאחד את כל השורות, מספיק כבר עם המחלוקת".

התיעוד שעורר סערה

הוא הסביר את הדברים שאמר הבוקר לדרעי: "התכוונתי בדברים שאנחנו לא נגד ש"ס, אנחנו הקמנו את ש"ס מהיסוד, ואנחנו רוצים עכשיו שתהיה אחדות. מספיק כבר עם המלחמות, במלחמות כולם נפגעים, אנחנו אוהבים את ש"ס, ש"ס - הרב עובדיה הקים, היא חלק מגופו ונפשו, אנחנו רוצים לאחד את כולם. שיהיה מחנה אחד וחזק, נגד שונאי השם".

ואם חלילה לא תהיה אחדות?

הרב יוסף שעשוע עם דרעיצילום: הרב יוסף שעשוע עם דרעי
הרב יוסף שעשוע עם דרעי


"אנחנו נדאג לזה שתהיה אחדות בעזרת ה'. למה לא? למה לפתוח פה לשטן? כולם רוצים את האחדות, אלי רוצה את האחדות, אריה רוצה את האחדות, כולם רוצים את האחדות, אף אחד לא רוצה להילחם. אתה יודע מה יוצא ממחלוקת?, רק חלק רע. כולנו בני תורה, כולנו תלמידים של מרן וכולנו רוצים רק את הדרך לקידוש השם".

"מה המטרה? שיהיו עוד תינוקות של בית רבן, עוד כוללים, עוד ישיבות, מי שלא שם - הוא לא במחנה שלנו. אנחנו רוצים רק שתהיה אחדות, מספיק עם המלחמות. אנחנו תומכים בדרך של התורה האמיתית. וכולם רוצים אותה".

ומה הרב יעשה בבחירות אם חלילה לא תהיה אחדות?

"אמרתי לך, שאסור לי להגיד את דעתי כי אני רב שכונה, אבל בעזרת ה', אנחנו נדאג שנהיה מאוחדים, בכוחות מאוחדים, כולנו בני תורה, ויש לנו מטרה אחת, אדרבה, להכניס כמה שיותר כוחות לתורה".
אריה דרעי אלי ישי הרב יוסף שעשוע שס יחד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד