י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

התבטאות חריגה: "חושש שיהיה בהנהגה"

כתבת שער בשבוע האחרון בעיתון 'בקהילה' על ראש ישיבת חברון הגאון רבי דוד כהן חבר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' - הביאה את ראש ישיבת 'חכמי לב' בצלאל כהן להתבטא באופן בוטה וחריג כנגד הגר"ד כהן • הסיפור המלא

הגר"ד כהן ובצלאל כהן. צילומים: שוקי לרר, ופייסבוק
הגר"ד כהן ובצלאל כהן. צילומים: שוקי לרר, ופייסבוק



כתבת שער בשבוע האחרון בעיתון 'בקהילה' על ראש ישיבת חברון הגאון רבי דוד כהן חבר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה', שפורסמה לקראת ט"ו בשבט - הביאה לדיונים נרחבים ברשתות החברתיות סביב עיתוי הכתבה והזמן.

קבוצה גדולה וסגורה בפייסבוק, קיימה דיונים ערים במשך כמה ימים סביב דמותו של ראש הישיבה ועל הנכתב בכתבה.

אחד מחברי הקבוצה הוא בצלאל כהן ראש ישיבת 'חכמי לב', ששיתף את הכתבה וכתב "כך נולד גדול".

כזכור, בצלאל כהן התפרסם בעת סערת ההקצאה לישיבת 'חכמי לב' בירושלים, לאחר שפורסם מכתבן של גדולי ישראל בו כתבו כי אין רוח חכמים נוחה עם הישיבה.

(ההקלטה מתוכנית הבוקר בכאן מורשת)


בתוכנית הבוקר של מנדיביתאן ברדיו 'כאן מורשת,' ראיינו את כותב הכתבה העיתונאי והסופר יצחק פלדמן יחד עם בצלאל כהן מ'חכמי לב'. לדברי פלדמן, הכתבה אקראית לחלוטין ולא תוזמנה דווקא לעכשיו.

כהן מצדו אמר שהוא "משלם מחיר בגלל רבי דוד כהן, לאחר שישיבתו 'חכמי לב' מתמודדת עם מיקומה כבר למעלה מארבע שנים לאחר התנגדות חריפה". לדבריו "רבי דוד כהן היה שחקן חזק בסיפור הזה של ההתנגדות להקצאת שטח למוסד".

בצלאל כהן הוסיף ואמר כי "הוא חושש מאוד ביום שר' דוד יעמוד בהנהגה, "מההכרות שלי לא ברור מה העמדות שלו, הם משתנות לפי הביקוש של הציבור, כמו שהיה לחץ בשכונות נגד חכמי לב לא שמעו את הצד שלי".

מדובר באמירה בוטה וחריגה כשהיא נשמעת מפי אדם המגדיר את עצמו כחרדי ומתיימר לשמש כראש ישיבה.

מעיתון 'בקהילה' נמסר: "כמדי תקופה אנו מפרסמים כתבות פרופיל מקיפות לדמותם של ראשי הישיבות, גדולי, צדיקי ומנהיגי הדור. העיתוי בו אנו בוחרים לפרסם את הכתבות הללו, נקבע על פי החלטות מערכתיות שאין להן דבר וחצי דבר עם כל הפרסומים והספקולציות השונות שהועלו בין היתר בעקבות פרסום הכתבה לדמותו של הגאון רבי דוד כהן שליט"א, ואשר הגיעו לעיתים לכדי גיחוך של ממש. אנו כמובן נמשיך ונדבק במסורת זו של שרטוט דמותם של גדולי הדור המשמשים דמות מופת והערצה לכלל הציבור החרדי".
הרב דוד כהן בצלאל כהן חכמי לב יצחק פלדמן בקהילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד