כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

חשש באירלנד: האם יהודים שיבקרו בכותל יושלכו לכלא

הצעת חוק שהוגשה היום באילרנד, ועשויה לזכות בתמיכת רוב מפלגות האופוזיציה מבקשת לאסור על ביקור בשטחי ישראל הנחשבים לכבושים אם החוק יעבור, ביקור בכותל המערבי ייחשב לעבירה על החוק

חשש באירלנד: האם יהודים שיבקרו בכותל יושלכו לכלא
כותל



הצעת חוק שהוגשה היום באירלנד על ידי הסנטורית העצמאית פרנסס בלק, ועשויה לזכות בתמיכת רוב מפלגות האופוזיציה מבקשת לאסור על ביקור בשטחי ישראל הנחשבים לכבושים, כך מדווח האתר "אייריש טיימס".

הצעת החוק כוללת פיקוח על הפעילות הכלכלית בשטחים שנחשבים כבושים, ההצעה תתמוך באיסור לסחר עם ישראלים מהאזורים הללו, יאסר על רכישת סחורות וקבלת שירותים מיישובים ישראליים במקומות הללו וכן ביקור בהם, מה שיהפוך ביקורים של אזרחים אירים בעיר העתיקה בירושלים ובכללם בכותל המערבי לעבירה על החוק במדינה.

הצעק החוק מעוררת סערה באירלנד, מאחר ויהודים מאירלנד שיבקרו בכותל, או ברמת הגולן בביקור בישראל, או ילמדו בישיבה בעיר העתיקה, יהיו בסכנת מאסר כשישובו לאירלנד.

עם זאת, מפלגת הימין-מרכז "פינה גייל" הודיעה כי היא מתנגדת לחוק. המפלגה ממליצה לפנות לאיחוד האירופי בנושא ולא לחוקק חוק שנוי במחלוקת באופן חד צדדי.

תומכי הצעת החוק, 'הברית הפלסטינית של אירלנד', טענו כי הדבר אינו מעשי או אפשרי, שכן כמה מדינות באיחוד האירופי אינן מעוניינות לתמוך בסנקציות כאלה.

על פניו נראה שיש רוב לחוק שיכול להכניס יהודים באירלנד לכלא כי ביקרו בכותל המערבי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה את יוזמת החקיקה האירית. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "נתניהו מגנה בתוקף את היוזמה שכל מטרתה היא תמיכה בתנועת ה-BDS ופגיעה במדינת ישראל.

"היוזמה נותנת רוח גבית למבקשים להחרים את ישראל ועומדת בניגוד מוחלט לעקרונות המנחים של הסחר החופשי והצדק.

"ראש הממשלה הנחה על זימון שגרירת אירלנד בישראל למשרד החוץ בנושא זה", נמסר.
אירלנד הכותל חקיקה בנימין נתניהו סנאט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד