י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

כך פייס הרב טופיק את החיילים בלשכה

לאחר שתלמידיו התפרעו בלשכת הגיוס, פייס ראש ישיבת 'באר יהודה' הרב טופיק את ראשי וחיילי הלשכה בתשורה מיוחדת • "הוא יברך את חילינו, ובכלל הברכה יברך את כל העוסקים בתורה" • התפילה לשלום חיילי צה"ל של ישיבת 'באר יהודה'

הרב טופיק בכינוס נגד ההתייצבות
הרב טופיק בכינוס נגד ההתייצבות



לפני כשבוע, במהלך כנס של האיגוד הספרדי סיפר ראש ישיבת 'באר יהודה' הרב אליהו טופיק על מקרה שאירע עם תלמידי ישיבתו במדור בני ישיבות בלשכת הגיוס ב'תל השומר', כאשר מספר תלמידים השחיתו רכוש בלשכת הגיוס.

הרב טופיק שיגר מכתב התנצלות לראש מדור בני ישיבות, בבקשה להסדיר את מעמדם של תלמידי ישיבתו. 'בחדרי' בפרסום ראשון על התשורה ששיגר ראש הישיבה שצורפה למכתב.

מתברר כי ראש הישיבה שיגר סידור תפילה בנוסח מיוחד של ישיבתו 'באר יהודה' בשם 'תפילת יצחק'. בסידור ישנה תפילה מיוחדת לשלום חיילי צה"ל ובני הישיבות המשולבת בתפילה אחת.

הרב טופיק שיגר את התשורה עם מכתב בו ביקש משלטונות צה"ל להשיב לישיבתו את הסדר ההתייצבות המרוכזת שהוסר בעקבות ההתפרעות. לאחמ"כ שיגר הרב טופיק את בנו המשמש כאחד מרבני הישיבה ללשכת הגיוס כמלווה של התלמידים, והוא הביע התנצלות בשמו של הרב טופיק באופן אישי.

'בחדרי' עם תיעוד הסידור שניתן כמתנה, והתפילה המיוחדת לשלומם והצלחתם של חיילי צה"ל המופיעה בו.









נוסח התפילה של סידור ישיבת 'באר יהודה'

מי שברך לחיילים ולומדי תורה

מי שברך אבותינו הקדושים והטהורים הוא יברך את חילינו העומדים על משמר ארצנו וערי א־לוקינו מגבול הלבנון ועד מדבר מצרים ומן הים הגדול עד לבוא הערבה ביבשה באוויר ובים. יתן ה' את אויבנו הקמים עלינו נגפים לפניהם, וישמור ויציל את חילינו מכל צרה וצוקה ומכל נגע ומחלה וישלח ברכה והצלחה בכל מעשה ידיהם, וידבר שונאינו תחתיהם ויעטרם בכתר ישועה ובעטרת ניצחון, ויקוים בהם הכתוב "כי ה' א־לוהיכם ההולך עמכם להלחם לכם עם אויבכם להושיע אתכם", ובכלל הברכה יברך את כל העוסקים בתורה יומם ולילה ומגנים בלמודם על עם ישראל, יחזקם הקדוש ברוך הוא באבריהם ובגידיהם, בריאים בנפשם ושלמים בגופם, ימים יאריכו, שנים יאריכו, ברבות הטובה עליהם ועל זרעם, ויבטל מעליהם כל גזירות קשות ורעות ויגזור עליהם גזירות טובות וכן יהי רצון ונאמר אמן.

יצויין כי הרב טופיק מזוהה עם הפלג, משתף בעצרותיהם - בהן העצרת לעידוד אי ההתייצבות בלשכת הגיוס - ואף נואם בהן. הרב טופיק חתם על מכתבים רבים של הפלג, ולאור זאת מעניין לראות את נוסח התפילה של ישיבת באר יהודה.



הרב טופיק נואם בכינוס נגד ההתייצבות

לסידור צירף הרב טופיק מכתב בו כתב:

לכבוד ר' יעקב מנחם רש׳ ה׳״ו שלום וברכה,

עקב מה שהיה בלשכת הגיוס בתל השומר לפני כחודשים בערך, שבחור מהישיבה שבר תמונה בלשכה, הריני להבהיר בזה כדלהלן:

א. התלמיד עשה זאת על דעת עצמו בלבד, בו בזמן שהרב המלווה דיבר באוטובוס עם כל הבחורים שמי שיעשה איזשהו מעשה נגד הלשכה יטופל בחומרה. ובאמת כולם היו שקטים חוץ מבחור אחד שהוקענו אותו תיכף, והורדנו אותו מהאוטובוס בחזרה, וטיפלנו בו בחומרה רבה עוד באותו יום.

ב. אנו נחזור ונבהיר לבחורים שבעתיד ג"כ ינהגו כמו שצריך להתנהג בלשכת הגיוס, לקבלת דיחויים בלבד ותו לא.

ג. דיברתי עם המלווה והסברתי לו את חומרת העניין, ואמר שכ״ז היה בסערת רוחות שנשלחו כולם בחזרה. ואני הח"מ מתנצל הן בשם הבחור והן בשם המלווה

ד. יש נכונות גמורה מציד׳ בלי שום בעיה, לנהל מו"מ על הנזק שנגרם לכם משבירת התמונה ובע״ה הכל יבוא על מקומו בשלום, כי אנשים אחים אנחנו.

וברצוני לציין כי כבר שלחתי בשבוע שעבר לכמה גורמים עיקרם של דברי ההתנצלות וכנראה לא הגיע אליכם, לכן החלטת׳ לשלוח לכם באופן ישיר ומידי לידכם ע״י איש הביניים הבחור משה בן ישי הי״ו

ובקשה מכם לשריין לנו יום אחד כפי שתחליטו, לשלוח לכם את כל הישיבה לקבלת הדיחויים, ותודה מראש.

בכבוד רב אליהו טופיק
הרב אליהו טופיק באר יהודה תפילת יצחק תפילה לחיילי צהל פיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד