י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

בריטניה: איסור על מכירת בשר כשר בפרלמנט

בעלי המסעדות והקפיטריות בבניין הפרלמנט בבריטניה נכנעו לארגוני 'צער בעלי חיים' ואסרו כניסה של בשר שנשחט כהלכה בטענה שזהו "צער בעלי חיים", וכי "צריך להמם את בעלי החיים לפני השחיטה"

שחיטה, אילוסטרציה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
שחיטה, אילוסטרציה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



בעלי המסעדות והקפיטריות בבניין הפרלמנט הבריטי החליטו על איסור מכירת בשר כשר בקפיטריות ובמסעדות שבבניין. בעלי המסעדות נכנעו לארגוני צער בעלי חיים. כך חושף האתר 'ג'ואיש קרוניקל'.

האיסור חל גם על 'שחיטה' מוסלמית. המוסלמים מקיימים 'שחיטה' משלהם שדומה לשחיטה היהודית, גם נגדם ארגוני צער בעלי חיים יצאו בקריאה לא לאפשר למכור בשר שחוט.

בעלי המסעדות טוענים כי "זה ברור לכולם שהאיסור על מכירת בשר כשר בקפיטריות ברחבי בריטניה, הולך להגיע לכל רחבי בריטניה".

דובר הפרלמנט הגיב כי "אנשים שעובדים בפרלמנט יכולים להזמין ארוחות מוכנות מחוץ לבנין הפרלמנט, אך אספקת בשר על בסיס קבוע במסעדות לא תתאפשר".

יש לציין שזו לא החלטה של הפרלמנט או של הרשויות, זו החלטה של בעלי המסעדות ובעלי הקפיטריות. החוק הבריטי מחייב הימום של בעלי חיים לפני השחיטה, אלא אם הם נשחטים עבור בשר 'חלאל' (שחיטה מוסלמית) או בשר כשר.

מייקל גוב, השר לאיכות הסביבה, הודיע באוגוסט האחרון כי שכל בתי המטבחיים באנגליה יהיו מצוידים במצלמות טלוויזיה במעגל סגור כדי לפקח על תהליך השחיטה והטיפול בבעלי החיים.
שחיטה בריטניה פרלמנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד