כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

בחודש הבא: תיקוף רב-קו עצמאי בכל ירושלים

מנהלי אגד בדיון שהתקיים במרכז אגודת ישראל: "החל מאמצע חודש אדר התיקוף באוטובוסים יעשה באופן עצמאי ולא באמצעות הנהגים" • עוד אמרו כי "הוגשה בקשה למשרד התחבורה לתוספת נסיעות בקו 402 שיפעל מהשעה 5:30 בבוקר" • "נחתור להפעלת קווי הכותל רק באמצעות אוטובוסים מפרקיים"

אוטובוס אגד, אילוסטרציה. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
אוטובוס אגד, אילוסטרציה. צילום: הדס פרוש, פלאש 90



במשרדי מרכז אגודת ישראל בירושלים התקיימה השבוע ישיבת עבודה, בנושא התחבורה הציבורית, בה נטלו חלק סגן ראש העיר הרב יוסף דייטש, סגן מנהל תנועה ארצי ב'אגד' מר ארז לבחר, מנהל תנועה באגד ירושלים מר יצחק מולכו, יו''ר התנועה למען ירושלים ותושביה הרב חיים מילר, מנהל הלשכה הרב משה המר ומזכ"ל אגודת ישראל בירושלים הרב יצחק קליין.

מזה תקופה מוצפת הלשכה במאות פניות, שהלכו והתגברו עם פרסום המודעה על המפגש הצפוי להיערך עם ראשי אגד. בחודשים האחרונים הגיעו קרוב ל – 1,700 פניות ענייניות ממשתמשי התחבורה הציבורית בירושלים וכן פניות רבות ממשתמשי התח"צ ברחבי הארץ, העוסקים בהצעות לשיפור ולייעול התחבורה הציבורית לירושלים וממנה.

הישבה נפתחה בדבריו של סגן ראש העיר הרב יוסף דייטש, שהדגיש כי נושא התחבורה הציבורית הוא הנושא המשפיע ביותר על סדר היום של היהודי החרדי, מכיוון שהציבור החרדי הוא מהצרכנים הגדולים ביותר של התחבורה הציבורית, וגם במקרה בו מחזיק ראש המשפחה בכלי רכב פרטי, ילדיו משתמשים באופן יום יומי בתחבורה הציבורית. "הזעקה בנושא זה היא גדולה", אמר הרב דייטש, "ולשם כך התכנסנו מתוך מטרה לתת פתרונות לבעיות ולפניות הרבות שהתקבלו בלשכה לפניות הציבור".

הדוברים כולם העלו בראש הנושאים את נושא קווי הכותל המערבי, על הקשיים הידועים לכל ועל הסבל הגדול שסובלים הנוסעים המבקשים להגיע לכותל המערבי. בישיבה נידונו דרכי הפעולה השונים לשיפור התחבורה הציבורית והדרכים לרתום את משרד התחבורה שהוא הגורם המנחה והמתכנן של כלל חברות התחבורה הציבורית למסלולי הקווים, ואף קובע את לוחות הזמנים. בנוסף משרד התחבורה הוא המנחה ברישיון הפעלת הקו, האם הקו יפעל באוטובוסים מפרקיים או רגילים.

"אנו זרוע מבצעת" אומרים אנשי אגד, "נכון, סבלנו ממחסור אדיר של נהגים בירושלים, חסרו לנו קרוב ל- 200 נהגים, ובהזדמנות זו אני שמח לבשר לכם כעת שהצלחנו לגייס 70 נהגים חדשים באשכול ירושלים, בנוסף, בירושלים עובדים כעת 70 נהגים נוספים המגיעים מכל רחבי הארץ ולנים בירושלים כל השבוע.

"לגבי קווי הכותל אנחנו נגיש בקשה למשרד התחבורה להעביר את הפעלת קו 1 גם הוא לאוטובוסים מפרקיים – בנוסף לקו 3 שכבר פעיל כקו מפרקי, דבר שבוודאי יעזור לשפר משמעותית את השרות לכותל המערבי.

עוד הדגישו ראשי החברה, כי בכוונתם לצאת לסיורים בשטח יחד עם צוות הלשכה ונציגי הציבור שהשתתפו בדיון, על מנת לבדוק את הפניות שהתקבלו בנושא הכותל מתוך תנאי השטח, ואיתור פתרונות הולמים לשביעות רצונו של הציבור הרחב.

"המענה לפניות בנושא קווי הכותל מהווה רק התחלה", אמרו בכירי אגד. "החברה קשובה לפניות הציבור, מה שיבוא לידי ביטוי בין היתר בשיתוף הפעולה ההדוק שלנו מכאן ואילך עם הלשכה לפניות הציבור, וחיפוש משותף של פתרונות לשלל הפניות שהציפו תושבי העיר ושיועלו בעתיד.

"במקביל הגשנו בקשה להוספת נסיעות בוקר לקו 402 למשרד התחבורה, לאור השינויים בקו 400 שנכנס לבני ברק מרח' ז'בוטינסקי, ובכך אין פתרון תחבורתי לנוסעים בשעות הבוקר מירושלים למזרח – דרום בני ברק".

בישיבה סוכם עוד על הקמת צוות משותף שיעקוב על השיפורים בתחבורה הציבורית התלויים בחברת 'אגד'. הצוות יחתור לקדם מול הגורמים במשרד התחבורה להגברת התדירות בקווי המגזר החרדי בפרט בשעות השיא, שיפור מסלולי הקווים, פתרונות תנועתיים למתן עדיפות לתחבורה הציבורית לכותל המערבי וממנה, במגמה להפעלת סמכות אחת שתפקח על זרימת התנועה של קוי התחבורה הציבורית לכותל המערבי.

ראשי חברת אגד נענו לפניה לקיים קו פתוח למספר שעות שיתקיים בתקופה הקרובה במשרדי מרכז אגודת ישראל, כדי לשמוע ישירות מהציבור, את רחשי הלב של הנוסעים, כמו כן, כחלק מהמסקנות סוכם כי בקרוב יתקיימו ימי עיון לנהגים, מנהלי הסניפים, ועובדי אגד, להכרה עם הציבור החרדי.

נציגי הציבור ביקשו מחברת אגד לאור העבודה כי שיטת התשלום באוטובוסים החל מחודש מרץ הקרוב תהיה שלא באמצעות הנהגים רק באמצעות מכונות התיקוף לדאוג לכך שבכל האוטובוסים יופעלו מכשירי תיקוף והעליה תהיה בכל הדלתות דבר שיתרום רבות לעמידה בלוחות הזמנים ותקצר משמעותית את אורך הנסיעה.

מהדיון:



תיקוף רב-קו אגד ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד