י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

מוהל, זמר ורב'ה בחיידר: מיכה גמרמן בראיון מיוחד • צפו

מעבר לעובדה שמיכה גמרמן הוא זמר מצליח ומקורי, הוא גם משמש כרב'ה בתלמוד התורה המקומי בסאו פאולו בברזיל, ואף כמוהל בבריתות של בני הקהילה • בראיון מרתק הוא מספר לקובי הר צבי על חייו בברזיל, על השילוב בין שלושת המקצועות, על האלבומים והסינגלים ועל סדרת האנימציה המקורית - 'מועדי ישראל' • אל תחמיצו!

מוהל, זמר ורב'ה בחיידר: מיכה גמרמן בראיון מיוחד • צפו



עם הזמר מיכה גמרמן תוכלו לדבר ימים שלמים, בלי לשים לב לשעון. גמרמן הוא אדם חייכן ומלא חוש הומור, שלוקח את הדברים בחייו, טובים כרעים, בגישה סופר חיובית. הוא קפץ בימים אלה לביקור בן עשרה ימים בישראל, והלו"ז - צפוף וגדוש. הוא איש שיחה מרתק, ובאופיו - אדם נעים הליכות. הוא ללא ספק הזמר הכי מתוק בתעשייה, שהמבטא הברזילאי עם הרי"ש המתגלגלת - מוסיף עוד ועוד ערימות של חן.

גמרמן, בן 34 ואבא לארבעה, נולד בעיר ריו דה ז'נרו, וכיום הוא מתגורר בסאו פאולו שבברזיל. תקופה מסוימת הוא התגורר בארץ, שבסיומה חזר לארץ הסמבה. מלבד היותו זמר מוכשר, גמרמן מחזיק בעוד שני כובעים לפחות: בכל בוקר הוא מתייצב בתלמוד תורה המקומי, המכיל כ-500ילדים, שם הוא משמש כמחנך. בנוסף, גמרמן הוא מוהל בהכשרתו, ובגלל מיעוט המוהלים בברזיל הוא מוצא את עצמו לא מעט בטיסות ארוכות, בדרכו למול עוד ילד יהודי.

שלושת המקצועות הללו כמעט ולא משאירים לו אוויר לנשימה. ברזיל, שאוכלוסייתה חצתה מזמן את ה-200 מיליון, היא המדינה הגדולה ביותר בדרום אמריקה והחמישית בגודלה בעולם. ההגעה מנקודה לנקודה מתבצעת בטיסות ארוכות או בנסיעות אינסופיות ברכב. מספר היהודים במדינה נאמד סביב ה-100 אלף נפש, אולם רובם הגדול אינו שומר תורה ומצוות, והתבוללות - אדירה. מקצועות כמו מוהל, מחנך ואפילו זמר - כמעט ולא קיימים, וגמרמן מוצא את עצמו גומע עשרות אלפי קילומטר בשבוע.



גמרמן רואה בסדר יומו העמוס לעייפה - שליחות של ממש. ילדי ברזיל, כמו ילדים יהודים רבים בעולם, לא תמיד מכירים את מסורת ישראל סבא, והצמא ליהדות ולאידישקייט - אדיר. גמרמן מצא את עצמו מוציא את "מועדי ישראל", סדרת קליפים באנימציה תלת ממדית, עם שירי החגים הטובים והישנים, שראתה אור במטרה להנגיש ולחבב את החגים על ילדי ישראל. הסדרה היא חדשנית: מעולם לא יצא דבר כזה בעבר, וגמרמן הפרפקציוניסט יושב עם הצוות הברזילאי במשך אלפי שעות על כל קליפ. את רשימת השירים בנו צמד המוזיקאים אלי קליין ואיצי ברי, והזמיר הברזילאי כבר עמל על פיתוח של הסדרה המצליחה למחוזות נוספים, אודותיהם הוא ממלא פיו מים בשלב זה.

אחרי שני אלבומיו הקודמים -'מיכה עבדך' ו-קשר של קיימא'. השיק גמרמן לפני מספר שבועות את אלבומו השלישי "A CHILD OF HASHEM", ובשמו העברי - "הילד של השם - שם תמצאהו". באלבום מוצאות את מקומן אחת עשרה יצירות שנכתבו על ידי מיטב היוצרים במוזיקה החסידית. האלבום מתאפיין בשלל גוונים: מהחסידי הקלאסי של משה ובני לאופר, דרך הגוונים האמריקאים של אלי שוואב, איצי וולדנר ומרדכי ברזל, ועד להיטי הPOP העדכניים ביותר של אלי קליין ואיצי ברי. באלבום המקורי אף תמצאו מקצבים ברזילאים סוערים וסוחפים.

בין לבין הספיק הזמר הברזילאי להוציא סינגלים וקליפים רבים, ביניהם: 'רק שמחה', 'סלחתי', 'יהיה בסדר', 'מורבו', 'בזוכרנו את ציון', 'גילה רינה' עם אוהד מושקוביץ, 'טוב להודות', 'בואי כלה', 'קשר של קיימא', 'אם אשכחך ירושלים', והרשימה עוד ארוכה.
מיכה גמרמן ברזיל מוהל תלמוד תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד