כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

גם הפולנים מגבילים את המסחר ביום המנוחה

אפילו הנשיא הגוי הבין את זה; בפולין יחלו לאכוף פתיחת עסקים בימי ראשון - שהוא יום המנוחה בעולם • בעוד אצלנו הממשלה כמעט נפלה, שם זה עובר בשקט יחסי

אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay



נשיא פולין, אנדז'יי דודה, חתם על חוק שמגביל במידה רבה את הסחר בימי ראשון, וטוען כי הוא יועיל לחיי משפחה.

כשאצלנו חוק המרכולים כמעט הפיל ממשלה, כשליצמן איים שאם החוק לא יעבור הוא יפרוש מהממשלה, בפולין החוק להגבלת המסחר ביום המנוחה מתקבל בצורה מעורבת.

החוק שחוקק על ידי הממשלה השמרנית והאיגוד המקצועי של סולידריות לעובדים, צפוי לעורר מחאה של הרשתות הגדולות שעושות את הפדיון החזק שלהן דווקא בימי ראשון, הרשתות טוענות כי חלק גדול מהרווח שלהם מגיע דווקא בסופי שבוע.

הנשיא אנדז'יי דודה אמר כי סוחרים גדולים יצטרכו להתאים את שיטות העבודה שלהם לחוק החדש והוא מבקש מהרשתות "הבנה" לחוק.

החוק החדש בפולין מאפשר מסחר בדומה לחוק בישראל; לחנויות נוחות, וקמעונאים פרטיים קטנים, מאפיות, תחנות דלק, חנויות פרחים, בתי מלון ותיאטראות.

החל ב-1 במרץ השנה, הרשתות יהיו סגורים כל שני ימי ראשון בחודש; ב-2019 רק יום ראשון אחד בחודש יהיה פתוח לקניות, והחל משנת 2020, הרשתות יהיו סגורים ביום ראשון, רק לפני חגים תותר פתיחת הרשתות גם בימי ראשון.

מתנגדי החוק טוענים כי יהיה קל לעקוף אותו.

בטקס החתימה על החוק, שיבח הנשיא דודה את החוק, ואמר שזה יתן לילדים הזדמנות להיות עם ההורים, ולתת לעובדי החנויות קצת זמן עם המשפחות שלהם, הנשיא הוסיף כי עובד בחנות שבו הוא עורך את קניותיו, הודה לו על תמיכתו בחוק.

הנשיא אמר כי הוא מנסה "להחזיר את הנורמליות" וכי המדיניות תהיה בקנה אחד עם חוקים דומים בכמה מדינות אחרות באיחוד האירופי, כולל גרמניה ואוסטריה.
פולין חוק המרכולים מסחר בשבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד