ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

חזן הורחק לחצי שנה - השרה רגב: "החלטה לא הגונה"

עונש כבד ויוצא דופן הוטל על חבר הכנסת אורן חזן - הורחק ממליאת הכנסת למשך חצי שנה וייגרע ממשכורתו • חזן: "מדובר בפרס למחבלים" • השרה רגב יצאה להגנתו: "בהחלטה זו יש ניחוח של שיקולים זרים ולא ענייניים"

חזן נואם במליאה. נראה גם יור ועדת האתיקה, יצחק ועקנין. צילום: יונתן זינדל, פלאש90
חזן נואם במליאה. נראה גם יור ועדת האתיקה, יצחק ועקנין. צילום: יונתן זינדל, פלאש90



באופן חריג ויוצא דופן, ועדת האתיקה של הכנסת הענישה את ח"כ אורן חזן מ'הליכוד' בהרחקה של ששה חודשים מדיוני המליאה וועדות הכנסת, אליהם הוא יהיה רשאי להגיע רק לשם הצבעה. כמו"כ, יישלל ממנו שכר של שבוע ימים.

כזכור, קודם לכן היום ח"כ חזן הוצא מהישיבה החגיגית שהתקיימה במליאה לציון 69 שנים להקמת הכנסת, וזאת בשל קריאת הביניים לעבר יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, לפני נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

החלטות ועדת האתיקה, באו בתגובה למספר קובלנות שהונחו לפתחה נגד ח"כ חזן, על פיהן, חזן כינה בשמות גנאי חברי כנסת שונים.

בהחלטת הועדה נכתב: "הרחקה מישיבות מליאת הכנסת ומישיבות ועדות הכנסת לתקופה של שישה חודשים, מיום ראשון 4 בפברואר 2018 עד יום שישי 3 באוגוסט 2018", הועדה הדגישה כי "יובהר כי חה"כ חזן יהיה רשאי להיכנס למליאה ולוועדות לצורך הצבעה בלבד. ולא יהיה רשאי לנאום או לנכוח בישיבות המליאה והוועדות שלא לצורך הצבעה".

כמו"כ הועדה קבעה כי חזן ייענש ב"שלילת שכר לתקופה של שבוע. אשר תגרע ממשכורתו הקרובה. יצוין זו הפעם הראשונה של נקיטת הוועדה בסנקציה חריפה במיוחד שלזו של שלילת שכר, לפי תיקון לחוק שהתקבל בכנסת הנוכחית, וזאת בשל הנסיבות המיוחדות של הקובלנות".

בתגובה לעונש הכבד, אמר חזן כי "מדובר בפרס למחבלים אותו נותן אדלשטיין יו"ר הכנסת בשעה שבחר להעלים את הלוחם היחיד בטרוריסטים בכנסת: טיבי, זחלקה זועבי וחבריהם, זאת בתקווה שהציבור ישכח לו את הבושה שהעדיף אינטרס אישי שלו להיבחר בקולות הערבים לנשיאות על האינטרס הלאומי".

לדבריו, "מגוחך שזועבי שתקפה שוטרים בבית משפט וחיילים על סיפון המרמרה קיבלה הרחקה של 6 חודשים ולי גם לוקחים שכר דבר המעיד כי זו נקמה אישית".

עוד מסר ח"כ חזן: "חמור עוד יותר שהח"כים הערבים שפוצצו את ביקור סגן נשיא ארה"ב פנס ובגין כך התעמתתי אתם מקבלים פרס ולא עונש - הציבור בישראל ישפוט את יו"ר הכנסת המבייש, האנוכי והציני ביותר מאז קום המדינה".

הראשונה שיצאה להגנתו, היא שרת התרבות והספורט מירי רגב שהגיבה להחלטה ואמרה כי "מדובר בהחלטה לא מידתית ולא הגונה שמונעת מחבר הכנסת אורן חזן לבצע את תפקידו כנבחר ציבור במהלך פעילותו הפרלמנטרית. בהחלטה זו יש ניחוח של שיקולים זרים ולא ענייניים. החלטה קשה זו לא באה לידי ביטוי כלפי ח"כים אחרים שפגעו באופן מהותי במעמד הכנסת".

"רק בשבוע שעבר צפינו במפגן אנטי ישראלי של חברי הרשימה המשותפת בנאום הכבוד של סגן נשיא ארצות הברית - מפגן שכל תכליתו לפגוע במעמדן של מדינת ישראל, של בירתנו המאוחדת ירושלים ושל הכנסת. מדוע אותם חברי כנסת לא הורחקו מבית המחוקקים של מדינת ישראל? – מדינה שהם אינם חפצים ביקרה". דברי השרה רגב.
אורן חזן מליאת הכנסת הרחקה מהמליאה ועדת האתיקה מירי רגב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד