כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

בעקבות 'בחדרי': התנהלות המשטרה בשכונה החרדית - על דוכן הכנסת

לאחר הפרסום ב'בחדרי' על התנהלותו התמוהה של המשטרה שהעניקה דוחות חנייה בשבת בשכונת רמת שלמה בירושלים בעוד אינה אוכפת את נסיעת תושבי שועאפת המקצרים את דרכם דרך השכונה החרדית בשבת - העלה ח"כ אשר את הנושא במליאת הכנסת • צפו

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



בעקבות הפרסום ב'בחדרי' • השר לבטחון פנים במענה לשאילתה של ח"כ יעקב אשר: אין שינוי במדיניות המשטרה. לא תבוצע אכיפת חניה בשבת כמדיניות ותיאכף נסיעה בשבת ברחובות הסגורים לתנועה.

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', בשכונת רמת שלמה החרדית בשבת הרחוב סגור לתנועה בשל כך שתושבי השכונה שומרי שבת, אולם תושבי השכונה מדווחים כי הכביש משמש בשבת את תושבי שכונת שועפט הסמוכה המקצרים את דרכם דרך השכונה תוך שנסיעתם מסכנת את הולכי הרגל ובהם ילדים הצועדים בשבת על הכביש, בעוד המשטרה לא מבצעת אכיפה כנגד רכבים אלו הנוסעים בשבת, ביצעה המשטרה אכיפה בעצם יום השבת כנגד רכבים החונים בשכונה בחניה שהיא בניגוד לתקנות התעבורה.



בשאילתה אותה הגיש ח"כ אשר הוא ציין לשר לבטחון פנים בשבת האחרונה קנסה המשטרה כלי רכב חונים ברמת שלמה בירושלים, בה אין כניסה לתנועת כלי רכב בשבתות ואין אכיפה כלפי כלי רכב העוברים בשכונה ומסכנים הולכי רגל. רצוני לשאול, שאל ח"כ אשר את השר: מדוע יש אכיפה כלפי כלי רכב חונים ואין אכיפה כלפי כלי רכב הנוסעים בניגוד לחוק?



השר לבטחון פנים השיב, כי המשטרה מבצעת אכיפה כנגד רכבים הנוסעים בשבת בכבישים בהם אסורה התנועה ובשנים האחרונות יש אף הגברה כללית של אכיפת עבירות תנועה ובכלל זה גם עבירה זו של נסיעה בשבת ברחוב הסגור לתנועה.

לגבי קנסות החניה השיב השר כי מדיניות המשטרה לא מתמקדת באכיפת עבירות חניה ואין שינוי במדיניות זאת, לאחר שהוגשה השאילתה נערכה במשטרה בדיקה והקנסות ניתנו במסגרת טיפול של המשטרה בעבירות אחרות בשכונה שחל עליהם חיסיון ולא ניתן לפרטם, כשבמהלך הפעילות המשטרתית נתקלו השוטרים בעבירות חניה.
יעקב אשר רמת שלמה דוחות שבת המשטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד