כ' תשרי התשפ"ה
22.10.2024

התפכחות רוחבית: אחרי 5 שנים - ב'תולדות' שבים לשתדלנות

היום נעצר אחיינם של האדמו"רים מתולדות אהרן ותולדות אברהם יצחק בגין עריקות, ושם הודיעו כי יחלו לפעול בנושא בשתדלנות • לאחר התקפלות הפלג שנסוג בקול דממה דקה מדרך ההפגנות וההתפרעויות, נראה כי גם בני 'הישוב הישן' מצטרפים לטקטיקה החדשה-ישנה

צילום: חיים גולדברג קנייטש
צילום: חיים גולדברג קנייטש



היום נעצר אחיינם של האדמו"רים מתולדות אהרן ותולדות אברהם יצחק בגין עריקות. ושם הודיעו כי יפעלו ראשית ינסו לפעול בנושא בשתדלנות מול השלטונות.

מאז קום המדינה לפני 70 שנה, הורו גדולי ישראל שהדרך להתנהל מול רשויות המדינה הינה בדרך של שתדלנות. בישוב הישן לעומת זאת גרסו שמדי פעם יש לצאת למלחמה מול המדינה, אולם תמיד היה זה בצורה מבוקרת. כך התנהלו הדברים במשך 65 שנה.

אולם, מאז פטירת מרן הגרי"ש אלישיב ופרישת הפלג מהציבור הליטאי, הכריזו הפלג ורבניו מלחמה על רשויות החוק ויצאו להתפרעויות חסרות גבולות מול כוחות המשטרה כשאליהם הצטרפו/נגררו גם בני 'הישוב הישן'. כפי שזכור לכולנו, ההתפרעויות הללו גררו תמונות מזעזעות של בני הישוב הישן ובחורים ליטאים בידי שוטרות, או בקרבות רחוב עם נשים עוברות אורח - מראות שלא נראו אף פעם במחוזות 'הישוב הישן'.



כעת, לאחר שהמשטרה דכאה את הפגנות הפלג, כפי שכבר סוקר ב'בחדרי', כשנראה לעין כל כי בפלג קיבלו החלטה אסטרטגית שקטה שלא לצאת שוב להפגנות אפילו על חשבון הפקרת אסיריו הרבים שנותרו בכלא הצבאי - נראה שגם בני הישוב הישן מצטרפים למגמה זו, וכאמור, היום כשנעצר אחיינם של האדמורי"ם מתולדות אהרן ותולדות אברהם יצחק, הודיעו בחסידויות הללו כי לא יצאו להפגנות אלא ינסו קודם את דרך השתדלנות אצל השלטונות.

האם זוהי הנקודה שבה גם בני הישוב הישן מודים בצדקת ההתנהלות שהוכתבה ע"י גדולי ישראל? ימים יגידו.
תולדות אהרן תולדות אברהם יצחק הישוב הישן הפלג עריק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}