י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

דיווח: ארה"ב נכשלה בניסיון ליירט טילים

לפי הדיווח הזה, תושבי הוואי אמורים להיות מודאגים. שכן, הרודן הצפון קוריאני איים לא אחת, לשגר לעברה טילים. • הפנטגון אישר רק את עובדת קיום הניסוי

אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay



ארצות הברית ביצעה אתמול (רביעי) ניסוי בטילים, שהוגדר כלא מוצלח. טיל ששוגר מהיבשה לא הצליח ליירט טיל ששוגר ממטוס, הניסוי התרחש במדינת הוואי. כך מדווח ה-CNN.

הפנטגון לא הגיב על הדיווח. כישלון הניסוי מגיע בתזמון גרוע מבחינת ארה"ב, שמתמודדת עם איומים מצדו של הרודן מצפון קוריאה שאיים לא אחת לשגר טילים לעבר ארה"ב ומדינת הוואי היא המדינה הראשונה שתותקף אם הקוריאנים יחליטו לתקוף, מאחר ומדינת הוואי הכי קרובה לטווח הטילים.

מקורות בפנטגון אמרו ל-CNN, כי ההחלטה לשתוק ולא להגיב, נובעת בין היתר סביב השתתפותה של צפון קוריאה במשחקים האולימפיים הקרובים בדרום קוריאה, ולאחר מתחים בין טראמפ למנהיג הצפון קים ג'ונג הון.

משרד ההגנה האמריקני מנסה לגלות מה השתבש בניסוי. הפרט היחיד שהפנטגון אישר באופן רשמי, הוא שאכן מדובר בניסוי בליסטי. דובר משרד ההגנה מארק רייט אישר את הניסוי.

מקורות מסרו ל-CNN, כי הטיל עדיין בפיתוח, הוא נועד לשפר את יכולות ההגנה של ארה"ב, הטיל אמור בסופו של דבר ליירט את הטילים שהרודן קים איים לשגר לעבר ארה"ב.

על אף הכישלון, יפן מתכננת לרכוש את המערכת הקרקעית שנכשלה כדי להתגונן מצפון קוריאה, מנגד ארצות הברית הצליחה בהצלחה ליירט טיל בליסטי לטווח בינוני מול חופי הוואי בניסוי שנערך באוגוסט 2017.
ניסוי טילים שיגור איום צפון קוריאה הוואי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד