כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

עלייה של 60% בשיעור הסטודנטים החרדים - כמה זה במספרים

שיעור הסטודנטים החרדים במכללות ובאוניברסיטאות במגמת עלייה מתמשכת. כך עולה מנתונים שמפרסם המל"ג. עם זאת, עדיין 70% מהם, הן סטודנטיות • כמה הם הסטודנטים החרדים באחוזים - ביחס לכלל הסטודנטים בישראל ומה הם לומדים לתואר

אילוסטרציה. צילום: רויטרס
אילוסטרציה. צילום: רויטרס צילום: רויטרס



האקדמיה החרדית: על פי נתוני המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) שהתפרסמו ב'גלובס', בשנת 2017 עמד מספר הסטודנטים החרדים על 12.3 אלף, עלייה של 60% משנת 2013, עוד עולה כי 9% מהסטודנטים החרדים לתואר ראשון לומדים מדעי המחשב והנדסת תוכנה, בדומה לכלל האוכלוסייה. לדוגמא, בשנת 2013 למדו 93 גברים חרדים בלבד לימודי מדעי המחשב והנדסת תוכנה, מה שעלה בשנה שעברה ל-370.

אך, בשונה מהציבור הכללי, מרבית הסטודנטים החרדים הם נשים, שהן 70% מכלל הסטודנטים החרדים, בעוד שבציבור הכללי, הנשים מהוות רק 30%.

כמו"כ, יצוין, כי על פי נתוני הלמ"ס, שפורסמו בשנה שעברה, קרוב לרבע מכלל הסטודנטים החרדים שהתחילו ללמוד בשנת 2015 - לא המשיכו לשנה השנייה של התואר, לעומת כ-8% שלא המשיכו בקרב סטודנטים יהודים לא חרדים.

עוד עולה מנתוני הלמ"ס שהתפרסמו ב'גלובס': 85% מן הסטודנטים לומדים במסגרות נפרדות לגברים ולנשים או באוניברסיטה הפתוחה. בקרב הסטודנטים החרדים שלומדים מדעי המחשב והנדסת תוכנה, כשני שלישים מהסטודנטים לומדים במרכז האקדמי לב ו-150 סטודנטים נוספים לומדים במכללת עזריאלי.

למרות, המגמה העולה, בפועל, הסטודנטים החרדים מהווים כיום רק 4% מכלל הסטודנטים בישראל, זאת בעוד שחלקם באוכלוסייה הכוללת הוא פי שלושה - כ-12%.

כזכור, וכפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', בשנה האחרונה פורסמה תוכנית חומש שמותאמת למגזר החרדי, ושעלותה כמיליארד שקלים, כשמטרתה להגדיל את שיעור הסטודנטים החרדים מ-11 אלף ל-19 אלף עד שנת 2022.

לטענתה של יו"ר ות"ת, פרופ' יפה זילברשץ, ל'גלובס', "במסגרת התוכניות שלנו אנחנו מעמידים לסטודנטים החרדים מכינות ייעודיות, ואנחנו מתמרצים אותם ללמוד את המקצועות המבוקשים במשק. האוכלוסיה מגיעה להשכלה הגבוהה מתוך רצון למצוא עבודה ולכן האמביציה שלהם מאוד גדולה ללמוד מדעי המחשב ומקצועות היי-טק נוספים".
חרדים תואר השכלה סטודנט אקדמיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד