ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

משאל ענק: עד כמה פרוש ואבוטבול פופולריים

הבחירות המונציפאליות רק בחורף הבא - אבל השטח כבר רוחש ובוחש. משאל בו השתתפו על פי הדיווח של 'הסקופים' כ 20,000 נשאלים בדק מידת פופולאריות המועמדים בבית שמש ובאלעד - שתי זירות חשובות בציבור החרדי

אבוטבול ופרוש. צילומים: קובי הר צבי, אהרן ברוך ליבוביץ
אבוטבול ופרוש. צילומים: קובי הר צבי, אהרן ברוך ליבוביץ



נתונים ממשאל שבועי לקראת הבחירות המוניציפאליות שיערכו בתחילת השנה העברית הבאה, חושפים נתונים מרתקים באשר לפופולריות לה זוכים, אישים חרדים, אשר מכהנים כראשי עיר. ומהעבר השני מידת הפופולריות של אישים אשר שמם עלה לא אחת כמי שעשויים או מתכננים להביס את הנוכחי.

במשאל שקיים 'קו הסקופים' הצביעו כלל המאזינים לקו - המתגוררים בכל חלקי הארץ, כך שהנתונים אינם מעידים על סיכויי מועמד כזה או אחר להבחר בבחירות המקומיות, אולם הם מספקים הצצה לפופולריות לה זוכים אותם אישים בקרב כלל הציבור החרדי.

כך למשל, 68% מבין המאזינים הביעו את רצונם לראות את משה אבוטבול ממשיך לקדנציה נוספת בראשות העיר בית שמש. ובמקום השני אחריו את משה מונטג, מחזיק תיק תכנון ובנייה - שזכה ל-14 אחוזי פופולריות. אחריו ניצב, סגן ראש העיר שמואל גרינברג עם 9% מבין כלל המאזינים. ואילו 9% הביעו את רצונם בכלל במועמד חיצוני לראשות העיר.

הפתעה במשאל גם באשר למדד הפופלריות לה זוכים המועמדים הפוטנציאליים בעיר אלעד ובעיקר ראש העיר המכהן, ישראל פרוש, שזוכה כבר עכשיו - אחר קדנציה אחת בלבד ל-41% פופולריות ופותח פער של 10% על סגנו צוריאל קריספל, יו"ר ש"ס בעיר, שהפסיד את כסא ראש העיר בפער של כמה מאות קולות בבחירות האחרונות. על פי המשאל 31% מבין המאזינים רוצים לראות אותו בראשות העיר בחשוון תשע"ט.

איש פחות מוכר לציבור, אך מוכר באלעד - שנכלל במשאל: אבי שטרן, זוכה ל-8%. הנתון המעניין הוא ש 21% מבין המאזינים שהצביעו במשאל, אומרים לא לזה ולזה, העדיפו מועמד חיצוני לראשות העיר.

ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול הגיב בשיחה עם עורך חדשות הסקופים יענקי קצבורג על תוצאות המשאל: "ישר כח לכל המצביעים היקרים. אני מודה לכם על האימון. זה מחזק ומחייב אותי לפעול יותר למען הציבור היקר. אני שואף תמיד ל-100%, כי הציבור חייב לקבל שירות מקסימאלי. נעשה הכל לחבר את כלל המפלגות לעשייה הברוכה וביחד לקדש שם שמיים, כי בבית שמש אין לנו חלילה את "הלוקסוס" למחלוקות. רק אחדות אהבה וקידוש ד'". אומר אבוטבול.

בסביבתו של ראש העיר אלעד ישראל פרוש, סירבו להגיב לנתונים ומסרו כי הם לא עסוקים כרגע בבחירות. "יש עדיין הרבה יעדים להספיק לפני כן".
משאל הסקופים בית שמש אלעד בחירות מוניציפאליות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד