י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

שנתיים אחרי הפיצול: איביי מתנתקת מפייפאל; מניית פייפאל צונחת ב-7%

איביי הודיעה כי חברת איידן ההולנדית תהיה מעתה שירות התשלומים העיקרי שלה; פייפאל הודיעה כי לקוחות איביי יוכלו להמשיך ולשלם דרכה באיביי עד 2023

  • ט"ז שבט התשע"ח
אתר הקניות איביי. צילום: pixabay
אתר הקניות איביי. צילום: pixabay



מניית פייפאל צונחת ב-7% במסחר לפני הפתיחה בוול סטריט, לאחר שאיביי, לשעבר החברה האם שלה, הודיעה כי חתמה על הסכם עם חברת תשלומים אחרת.

איביי הודיעה כי תתחיל להשתמש בשירותיה של חברת התשלומים ההולנדית איידן (Ayden), אשר תהיה מעתה הספקית העיקרית שלה, ותאפשר למשתמשים להישאר באתר איביי גם אחרי סיום העסקה. פייפאל הודיעה כי לקוחות איביי יוכלו עדיין לבחור לשלם דרכה באיביי עד ליולי 2023 לפחות.

ההודעה של איביי מגיעה לאחר שפייפאל דיווחה על רווחים רבעוניים שעלו על תחזיות האנליסטים, אך פרסמה תחזית מאכזבת לרבעון הראשון של 2018.

פייפאל דיווחה על רווח נקי של 620 מיליון דולר או 50 סנט למניה, ברבעון האחרון של 2017, לעומת רווח של 390 מיליון דולר או 32 סנט למניה, ברבעון המקביל בשנה הקודמת. בניכוי סעיפים חד פעמיים, היא רשמה רווח של 55 סנט למניה, מעל לתחזיות אנליסטים. ההכנסות עלו ל-3.74 מיליארד דולר לעומת 2.98 מיליארד דולר בתקופה המקבילה בשנה שעברה.

פייפאל צופה רווח של בין 52 ל-54 סנט למניה ברבעון הראשון, בהתאם לתחזיות. בשורת ההכנסות, צופה פייפאל הכנסות של בין 15 מיליארד דולר ל-15.25 מיליארד דולר השנה. אנליסטים צפו הכנסות של 15.16 מיליארד דולר.

מנכ"ל פייפאל, דן שולמן, אמר בשיחה עם אנליסטים כי השינוי ביחסים עם איביי איננו בעייתי וכי הוא מתאים לאסטרטגיה החדשה של פייפאל. איביי אחראית כיום ל-13% מכלל התשלומים שעוברים דרך פייפאל.

פייפאל פוצלה מאיביי ב-2015, ומאז היא עושה מאמצים להשתנות וליהפך מחברה שהתמקדה בעיבוד תשלומים עבור החברה האם שלה לחברה שמשרתת חברות גדולות אחרות ולקוחות שלהן, כמו גם תשלומים של אנשים בודדים לחברים ובני משפחה. האסטרטגיה החדשה הזו הובילה לשותפויות של פייפאל עם מוסדות פיננסיים גדולים כמו מאסטרקרד וג'יי פי מורגן צ'ייס וחברות טכנולוגיה כמו גוגל ואפל.
איביי פייפל איידן ההולנדית תשלומים באינטרנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד