י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

"באתי ואמרתי להורים שאני רוצה לטוס לניו יורק והם סידרו את זה, לא עיניין אותי מי שילם"

טמיר קירשנבאום, בנה של סגנית שר הפנים לשעבר, פאינה קירשנבאום, מסר היום עדות בפרשת ישראל ביתנו • לפי כתב האישום, הבן מונה למנהל פורום אינטרנטי בעמותת עזרא, וקיבל שכר ומימון לטיסות לניו יורק - מכספים שהעבירה אמו לעמותה

נהר ההדסון במנהטן. צילום אילוסטרציה: רויטרס
נהר ההדסון במנהטן. צילום אילוסטרציה: רויטרס



"אין לי מושג, אני לא יודע, אני לא זוכר, אלה שאלות רחוקות, האירועים היו לפני שנים ואני לא זוכר" - אלה התשובות שעליהן חזר שוב ושוב טמיר קירשנבאום, בנה של סגנית שר הפנים לשעבר, פאינה קירשנבאום, על דוכן העדים בבית המשפט.

קירשנבאום הבן הועסק על ידי עמותת עזרא לפי בקשתה של אמו. על פי כתב האישום, קירשנבאום פנתה אל דניאל אלינסון, מנכ"ל העמותה לשעבר, וביקשה ממנו להעסיק את בנה. הוסכם ביניהם כי המשכורת של טמיר תמומן מהכספים שהיא העבירה לעמותה ונתונים לשליטתה. טמיר הועסק כמנהל פורום אינטרנטי וקיבל משכורות בסכום מצטבר של 7,000 דולר. הסכום הזה נרשם אצל אלינסון בעמותת עזרא כהוצאה של פאינה קישרנבאום מתוך הכספים הנתונים לשליטתה. על פי כתב האישום עמותת עזרא מימנה גם טיסות שלו לניו יורק ושהייה של כמה ימים במלון הילטון. במהלך החקירה הנגדית שלו, טען קירשנבאום הבן כי אמו "רק פתחה לו את הדלת" והוא נכנס בעצמו.

על דוכן העדים הוא נשאל איך הגיע לעבוד בעמותת עזרא ומה בדיוק כלל תפקידו.

שאלה: מי סידר לך עבודה בעזרא?

קירשנבאום: "אמא שלי. הייתי בשלבי שחרור מהצבא, נראה לי שלא מצאתי עבודה באותו זמן, וביקשתי ממנה שתעזור לי וכך הגעתי לדני אלינסון".

שאלה: מה כלל תהליך הקבלה שלך?

"נפגשנו כמה פעמים לתיאום ציפיות והתחלתי לעבוד".

שופט: במה התבטאה העבודה שלך?

"הייתי בכנסים של הקונגרס הציוני, היו לי פגישות בארה"ב, להכיר אנשים ולהסביר להם, הרבה הסברה ופגישות. הייתי עוזר לגייס אנשים שיבואו לתגלית בצורה לא פורמלית. יש ערוצים מקובלים ופורמליים, ולא מקובלים – אנשים שאני מכיר, צינורות שלי".

קירשנבאום הבן סיפר גם על אתר שהקים בוויקס, ובו סיפר על החוויה האישית שלו בתגלית והזמין אנשים להצטרף ולשמוע: "הדף נקרא דף נחיתה. אני ניהלתי אותו, עיצבתי אותו ובניתי אותו".

שאלה: ועד דצמבר 2014, מועד החקירה, כמה פניות היו באתר?

"לא היו".

כשבספטמבר 2013 קירשנבאום הבן החליט שהוא רוצה לנסוע לניו יורק, הוא פשוט ביקש שיממנו לו את הנסיעה. על פי כתב האישום, עמותת עזרא מימנה בעבורו טיסות הלוך ושוב ב-2,500 דולר מתל אביב לניו יורק.

שאלה: איפה הזמנת כרטיסי טיסה?

"לא זוכר".

שאלה: אזכיר לך, בחקירה שלך במשטרה שאלו מי הזמין, וענית: "אין לי מושג, אני בכלל לא התעסקתי עם הכרטיס, אני באתי ואמרתי להורים שלי שאני רוצה לטוס לניו יורק בתאריכים האלה, וההורים סגרו את זה, לא אני. כמה זמן אחרי שדיברתי אתם, הם שבו אלי ואמרו לי שיש לי כרטיסים". ובזמן שההורים שלך הודיעו שסגרו את הכרטיס, מה אמרו לגבי מי שילם?

"לא זוכר".

שאלה: בחקירה שלך במשטרה אמרת: "הם לא אמרו מי שילם בעבור הכרטיס ואני גם לא שאלתי את זה. מרגע שההורים שלי התעסקו עם זה, לא עיניין אותי מי שילם. זה לא עיניין אותי".

"לא זוכר".

שופט: בכל אופן לא אתה שילמת.

"לא".

שאלה: איך ייתכן שדני אלינסון משלם לך על הטיסה ואתה לא יודע?

"אני באמת לא זוכר. גם כשעברתי אתמול על החקירה – לא זכרתי. אני באמת לא יודע. סורי".

שאלה: שהית כמה ימים במלון הילטון בני יורק. בזמן הנסיעה, מה חשבת על הקשר בין הזמנת המלון לאמא שלך? מי חשבת ששילם על המלון?

"את שואלת מה חשבתי לפני שלוש שנים? לא זוכר".
פאינה קירשנבאום טמיר קירשנבאום עמותת עזרא טיסות לחול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד