י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

יש-עתיד מגישה חוק נגדי לחוק החרדי המוצע "לימוד תורה כערך"

ככל שהנסיקה של 'יש עתיד' בסקרים נמשכת, מחריפים בסיעה החילונית את האמירות המסיתות שלהם נגד לומדי התורה: "גמרנו להיות פרייארים", החרדים "יסתתרו בישיבה" • בציטוטים בכתבה שלפניכם נחשף הקו העדכני והמתוכנן במאבק

חיילים לצד חרדים בעיר העתיקה בירושלים. צילום: קורינה קרן פלאש 90
חיילים לצד חרדים בעיר העתיקה בירושלים. צילום: קורינה קרן פלאש 90



הקרב על חוק הגיוס מתחדש. אחר שנודע כי המפלגות החרדיות מתכוונות להגיש הצעת חוק שתכיר בערך התורה כערך עליון, וכך למצוא פתרון לסבך המשפטי שמתגלגל בבג"צ יותר משני עשורים בעניין דחייה או פטור לבחורי ישיבות מגיוס לצה"ל - המפלגה של לפיד כבר פועלת.

ביום ראשון הקרוב, סיעת יש עתיד, תעלה לוועדת שרים לחקיקה את חוק השוויון בנטל. החוק הוא אותו חוק שעבר בממשלה הקודמת ובו תמכו ראש הממשלה, שר הבטחון, שר החינוך ושרי הליכוד.

כזכור, בג"צ גנז את הניסיון של הממשלה הנוכחית לביטול חוק הגיוס של יש עתיד והטיל על הכנסת לחוקק אותו מחדש.

"בנימין נתניהו לא יכול להמשיך להתחמק ולהתפתל, הגיוס לצה"ל הוא לכולם. לכולם. לא רק לפראיירים שאין להם מפלגה בקואליציה. גמרנו להיות פראיירים. בג"ץ קבע, אין בישראל אזרחים סוג א' ואזרחים סוג ב'.

ממשלה לאומית אמיתית שמה את הגיוס לצה"ל בראש הרשימה. בראש סדר העדיפויות. החיילים שלנו יותר חשובים מהישרדות פוליטית". אמרו ביש-עתיד.

בתגובה לפרסום על טיוטת החוק של המפלגות החרדיות שמבקש להגדיר את לימוד התורה כערך יסוד אומרים ביש עתיד:

"אם רוצים לדבר על ערכי יסוד – מה עם ערך היסוד של הגנה על המולדת? מה עם ערך היסוד שאומר שלא יכול להיות היו כאלה שיסכנו את חייהם, וכאלה שיסתתרו בישיבה? מה עם ערך היסוד שאומר שמפלגה פוליטית לא יכולה לסדר פטור מחובות יסודיות רק למצביעים שלה?

 אין דבר כזה חוק בלי אכיפה ויש דבר כזה ערכים מקודשים. יש דברים שעומדים מעל הישרדות פוליטית והיאחזות בכסא. מה שעושה נתניהו זו לא רק בגידה בערכים של הציונות ובערכי צה"ל, זו בגידה בערכים של המחנה הלאומי."

המאבק על השוויון בנטל הוא מאבק על דמותה של החברה הישראלית. מה שמונח על כף המאזניים הוא ביטול מודל צבא העם וגיוס לכולם. זה מאבק על אבני היסוד של החברה הישראלית. החוק שיש עתיד העבירה, הוא חוק היסטורי שמאגד את כולם תחת חוק אחד - חוק שירות בטחון.

זה לא מאבק נגד החרדים והחוק הוא לא נגד החרדים. ההפך, זה מאבק בעד ולמען דמותה של החברה הישראלית, מאבק גם למען החרדים ושילובם בחברה, בזכויות ובחובות.
חוק הגיוס יש עתיד לימוד תורה ערך יסוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד