י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

אלרגן תשלם לטבע 700 מיליון דולר כדי ליישב תביעה משפטית

הסכום החד פעמי מיישב תביעה שהגישה טבע נגד אלרגן ובה דרשה להשיב לה 1.4 מיליארד דולר - זאת בשל מלאי מוצרים וחוב לקוחות שהיו רשומים במאזנה של אקטוויס ג'נריקס כשנרכשה על ידי טבע

חברת טבע בירושלים. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
חברת טבע בירושלים. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



חברת טבע תקטין חלק מהנזק שגרמה לעצמה כשרכשה מחברת אלרגן את אקטוויס ג'נריקס תמורת 39.3 מיליארד דולר. החברה דיווחה שהגיעה להסכם פשרה וויתור הדדי על תביעות עם חברת אלרגן. על פי ההסכם, תשלם אלרגן לטבע 700 מיליון דולר.

ההסכם מיישב תביעה שהגישה חברת טבע נגד אלרגן ובה דרשה להשיב לה 1.4 מיליארד דולר בעקבות תהליך של אימות הפריטים שקשורים למלאי המוצרים וחוב הלקוחות שהיו רשומים במאזנה של אקטוויס ג'נריקס במועד העסקה.

התשלום צפוי להתקבל במהלך הרבעון הראשון של 2018. טבע מתכננת להשתמש בסכום שתקבל כדי להקטין את החוב הפיננסי נטו שלה, שהסתכם ב-37.4 מיליארד דולר נכון לסוף ספטמבר 2017.

בתוך כך, הודיעה טבע על תיקון נוסף להסכמי ההלוואה הבנקאיים נקובי הדולר והין והסכמי מסגרת האשראי המתחדש. בעקבות מו"מ עם הבנקים המלווים, החברה השיגה הקלה נוספת באמות המידה הפיננסיות שלהן התחייבה כחלק מתנאי הסכם ההלוואה. הקלה זו באה בעקבות הקלה קודמת באמות המידה הפיננסיות בספטמבר 2017 .

על פי ההסכם המתוקן, טבע תתחייב שהיחס בין החוב הפיננסי נטו לבין הרווח התפעולי התזרימי (Ebitda) לא יעלה על 5.9 עד סוף דצמבר 2018 ויפחת בהדרגה עד ל-3.5 בסוף דצמבר 2021.

טבע מעריכה שהשינויים יספקו לה גמישות פיננסית רבה יותר. ההקלה הקודמת שקיבלה קבעה שהיחס בין החוב הפיננסי נטו לבין ה-Ebitda בארבעת הרבעונים, החל ברבעון השלישי של 2017 ועד לסוף הרבעון הרביעי של 2018, לא יהיה יותר גדל מ-5. זאת, בעוד שההסכם המקורי חייב את טבע להקטין את היחס בין החוב הפיננסי לבין ה-Ebitda ל-4.25 עד לסוף 2017.

טבע ציינה שנכון לסוף ינואר 2018, סכום הקרן המצרפי תחת כלל הסדרי ההלוואה בדולר היה 1.6 מיליארד דולר, וסכום הקרן המצרפי תחת כלל הסדרי ההלוואה הנקובים בין היה 1.4 מיליארד דולר. סכום המסגרת המצרפי תחת מסגרת האשראי המתחדש הופחת מ-4.5 ל-3 מיליארד דולר. עם זאת, החברה ציינה שעד כה לא ניצלה את המסגרת.

התיקונים בהסכמי ההלוואה של טבע כוללים תנאים נוספים - התחייבות של טבע שלא לחלק דיווידנדים לבעלי מניות רגילות, כל עוד היחס בין החוב הפיננסי נטו לבין ה-Ebitda עולה על 4.75; והתחייבות שאם תחליט לבצע פירעון מוקדם מכספי מכירת נכסים או מנטילת חוב חדש, יתבצע הפירעון באופן פרופורציונלי בין 5 הסכמי ההלוואה לבין מסגרת האשראי המתחדש.
חברת טבע הסכם פשרה חברת אלרגן תביעה משפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד