ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

אמירות חריפות במפגש סודי של רבנים דתיים

הגאונים הרבנים - הרב אורי שרקי, הרב יהודה בן ישי והרב אריה שטרן רבה של ירושלים התכנסו לדיון בעניין השבת. נשמעו אמירות חריפות

אמירות חריפות במפגש סודי של רבנים דתיים
יחצ



רבה של ירושלים הגאון רבי אריה שטרן לא מוותר, ומגייס את הנוער הדתי למען השבת. בשבועות האחרונים רבה של ירושלים אינו ישן - אומרים מקורביו, הוא חרד לגורלה של מדינת ישראל, ומספר לכל מי שרק מוכן לשמוע כי הפסיקות והמגמה שיש בציבור הכללי מבטלים את השבת: לא חילול שבת אלא ביטול שבת הוא פוסק.

בשבועות האחרונים הגר"א שטרן נפגש עם רוב חברי הכנסת של הבית היהודי והביע בפניהם את כאבו מהשינוי שחל בחודשים האחרונים בפתיחת המרכולים ובעבודות הרכבת בשבת.

עמדת הרב שטרן בעניין העבודות ברכבת, כי חייב להיות רב שמלווה את עבודות התשתית - לא כל דבר זה פיקוח נפש. הרב כתב על כך גם למועצת הרבנות הראשית בה הוא חבר, וגם דיבר בפני הרבנים בעניין. 





בשבוע שעבר כינס הרב אסיפה מיוחדת בבית הרב קוק בירושלים, בה השתתפו רבני קהילות, סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן, וח"כ מוטי יוגב. בישיבה דנו בדרכי פעולה. באסיפה השתתפו בין השאר הרב אורי שרקי והרב יהודה בן ישי.

במהלך האסיפה אמר הרב שטרן דברים חריפים מאוד. בין השאר אמר "תיקצצנה ידי לפני שאחתום על חילולי שבת" בהתייחסו לדברים ברוח אמנת גביזון והרב מידן. הרב גם חידד בפני הנוכחים כי הוא חרד לחינוך הנוער שאינו שומע את נציגיו פועלים בעניין.

באסיפה הוחלט, כי בשבת הקרובה, שבת פרשת יתרו דרשות השבת יוקדשו לשמירת השבת במדינת ישראל והדבר יועבר גם לתנועות הנוער. הרב נפגש עם מזכ"ל בני עקיבא, אריאל ועזרא. וביקש שיעסקו בעניין עם החניכים בתנועות הנוער ויסבירו כמה השבת הציבורית במדינת ישראל חשובה.






מהרב אריה שטרן נמסר "אסור לנו להשלים עם פסיקות בג"ץ והמגמה שהולכת ומשתלטת על השיח הציבורי, אסור לוותר. ביטול השבת בפרהסיה הציבורית של מדינת ישראל הוא דבר שאף אדם שאיכפת לו ממדינת ישראל לא יכול להשלים איתו".
שבת הרב אריה שטרן הרב אורי שרקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד