י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

כך הצליח בחור חרדי להתחזות לחייל ולעבוד על המשטרה וצה"ל

סיפור הזוי שקרה השבוע - שנת 2018; צעיר חרדי שנעצר עם סמים ברכבו, התחזה לחייל והציג ת.ז. שאינה שלו. הוא הצליח לשכנע והועבר ממשטרת ישראל למשטרה הצבאית • לאחר חקירה, דיון והארכת מעצרו התבררה הפאדיחה • "אירוע נדיר ומביך"

אילוסטרציה. צילום: יעקב נחומי
אילוסטרציה. צילום: יעקב נחומי



סיפור בלתי ייאמן: חרדי כבן 20 שנעצר שלשום (רביעי) בשכונת פסגת זאב, עם תשע שקיות מריחואנה, בדה וסיפר לשוטרים שעיכבו אותו לחקירה, כי הוא חייל המשרת בחטיבת הקומנדו הצה"לית וכי נאלץ לישון במכונית היות ומשפחתו החרדית המתגוררת בשכונה הקיצונית מאה שערים, זרקה אותו, בשל עזיבתו את הדת והתגייסותו לצה"ל. כך מדווח באתר 'ynet'.

על פי דיווחו של הכתב יואב זיתון, המקרה אירע בשעות הבוקר המוקדמות. העצור הציג לשוטרים שעיכבו אותו את רישיון הנהיגה של אחיו החייל, מה שגרם להם להאמין לגירסתו ובשל כך לקחו אותו השוטרים המשתייכים למחוז ירושלים לידי המשטרה הצבאית שתמשיך את החקירה בעניינו.

כאן הסיפור הופך לרציני יותר; אתר 'ynet' מדווח, כי לאחר חקירה ראשונית במצ"ח, הועבר הבחור שדיבר עברית עילגת בשל היותו דובר יידיש ביום-יום, לדיון בבקשת הארכת מעצרו, הצבא מינה לו סנגורים צבאיים שהעניקו לו ייעוץ וייצוג משפטי כמו לחייל מן המנין.

בדיון טען הבחור, כי הסמים שנתפסו ברכב בו ישב בשכונת פסגת זאב, כלל אינם שלו, אך הסביר כי צרך סמים לעצמו, זאת בשל המצוקה המשפחתית בה הוא שרוי מאז בחר להתגייס לצה"ל. חשד נוסף שנידון - שמא הרכב בו ישב, הוא גנוב.

בסיום הדיון, החליטה נשיאת ביה"ד הצבאי ביפו נועם זומר, להאריך את מעצרו של הבחור המתחזה עד ליום שני במטרה להמשיך ולאמת את החשדות שנטענו נגדו.

והנה התפנית בעלילה; כחצי יממה לאחר כל התלאות שעבר, מהמעצר של שוטרי מחוז ירושלים, העברתו ליחידת מצ"ח, חקירתו והדיון בעניינו, התבררה המבוכה: החרדי בן ה-20 הוא בכלל אזרח שהצליח להערים עליהם והשתמש בזהותו של אחיו, שאכן משרת כתומך לחימה בחטיבת הקומנדו. הוא הועבר בחזרה לטיפול משטרת ירושלים, הפעם גם בגין התחזות.

גורמים צבאיים מסרו ל'ynet', כי מפקדי אחיו החייל עודכנו כי נעצר, והם ציינו כי הוא נמצא בימים אלה בחופשה. וכי בשלב זה, החייל אינו חשוד במסגרת הפרשייה, אך תיבדק רשלנותו, כיצד הגיעה תעודת הזהות שלו לידי אחיו.

גורם צבאי סיפר ל'ynet', כי זו לא הפעם הראשונה שזה קורה; "היה לפני שנים מקרה דומה שאזרח התחזה לחייל ונעצר". "מדובר באירוע נדיר ומביך, בעיקר משום שהוא עבר שני גופי חקירה. יש דמיון חיצוני בינו לבין אחיו, אך דברים כאלה לא אמורים להתרחש אם מקפידים על הנהלים". אמר הגורם.

מדובר צה"ל מסרו בתגובה ל'ynet': "אתמול הוארך מעצרו של חשוד בעבירות של סחר בסמים מסוכנים, החזקת סם מסוכן שלא לצריכה עצמית, שימוש בסם והתפרצות לכלי רכב. זאת, לאחר שנמצא כי חומר החקירה שנאסף מקיים חשד סביר לביצוע העבירות, ומצריך את ביצוען של פעולות חקירה שנתבקשו. משהתברר, בשעות הלילה, כי החשוד מסר בחקירתו ובדיון המעצר את פרטי הזיהוי של אחיו החייל, הוא הועבר למשטרת ישראל, להמשך טיפול וחקירה. בית הדין הצבאי הורה על ביטול החלטת המעצר שניתנה בעניינו של החייל".

תגובת המשטרה כפי שנמסרה ל'ynet': "בעקבות דיווח שהתקבל במשטרה, אותר החשוד ונתפס כשברשותו חומר שחשוד כסם. החשוד התחזה לאחר והזדהה בפני השוטרים כאחיו באמצעות רישיון נהיגה, תוך שציין כי הוא חייל. לאור האמור, הועברה תחילה החקירה לטיפול המשטרה צבאית כמקובל, שם גם האריכו את מעצרו בבית דין צבאי. מיד כשהתברר כי החשוד התחזה לאחיו, הוא נעצר ונחקר במשטרה בחשד להחזקת סמים והתחזות לאחר. בשל מעשהו החמור של החשוד הוא צפוי לשלם גם את מחיר ההתחזות ולעמוד בקרוב לדין פלילי".
חייל חרדי סמים התחזות משטרת ירושלים משטרה צבאית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד