י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

חודש לפני שנחנך אהל ציונו של הרה"ק מאוסטרובצא: אנטישמיים חיללו אותו

בעוד כחודש לראשונה יהיו מנין יהודים והרבה יותר, על קברו של הרה"ק מאוסטרובצא זי"ע, שהתגלה רק לאחרונה, הוקמו מצבה ואהל שיחנכו בי"ט אדר • השבוע חיללו אנטישמיים את המקום וגרמו לו נזק

החלון שנופץ.
החלון שנופץ.



חודש לפני שנחנך, חולל אהל ציונו של הרה"ק מאוסטרובצא זי"ע.

זעזוע ושאט נפש בקרב בני משפחתו ותלמידיו ההוגים בתורתו של הרה"ק רבי מאיר יחיאל הלוי הלשטוק זי"ע מאוסטרובצא בעל ספר 'מאיר עיני חכמים', לאור חילול אהל ציונו הקדוש בעיר אוסטרובצא שבפולין.

רק לאחרונה אותר מקום קבורתו, לאחר שהנאצים ימ"ש הרסו את כל בית הקברות והשתמשו במצבות היהודים הטמונים בו - לבניית מדרכות וקיר המשמש כחומת גדר המקיף את בית העלמין הנוצרי בעיר ובמקום בית הקברות משתרע פארק רחב ידים נטוע בעצים ומכוסה בדשא ושבילים.



המצבה החדשה על קברוצילום: המצבה החדשה על קברו
המצבה החדשה על קברו


מקום קבורתו נודע לאחר מאמצים כבירים שהפעיל נכדו הגה"ח הרב יהודה לייב הלשטוק בעל 'שלמי יהודה' ורב ביהכנ"ס 'היכל פנחס' בביתר עילית, יחד עם בני משפחתו, אשר המריאו אינספור פעמים למקום, כדי לאתר את מקום קבורתו המדויק ולהשיג את האישורים והמסמכים הנדרשים כדי להקים מעל קברו מצבה ואהל כראוי וכיאה לאותו צדיק מפורסם.

בעוד כחודש ביום י"ט אדר ימלאו 90 שנים להסתלקותו ולראשונה יגיעו המוני בני משפחתו וההוגים בתורתו, לפקוד את ציונו ביום ההילולא. זאת לצד, אירוע מרכזי ורב רושם בו הם צפויים לחנוך את האהל החדש במעמד גדולי רבני פולין ובראשם הרב הראשי הרב מיכאל שודריך הרב שמחה קלר רב העיר לובלין, הרב גור אריה שליח חב"ד בקראקא, הרב מיכאל שריקי רב בסידני אוסטרליה, וציבור נכבד מארה"ק ארה"ב ואירופה, לצד ראש המחוז וראש העיר אוסטרובצא.



אהל הציון שהוקם וייחנך בעוד חודשצילום: אהל הציון שהוקם וייחנך בעוד חודש
אהל הציון שהוקם וייחנך בעוד חודש


אך בשיא ההכנות וההתארגנות לאותו מעמד רב רושם, נודע כי אנטישמיים חיללו את האהל, ניפצו את החלון ולכלכו את פנים האהל בבוץ - זאת כאמור טרם נחנך.

מקרה זה קורה בשבוע בו, הפרלמנט הפולני מחוקק את החוק המנער אותה מאחריותה לשואה האיומה שהתרחשה בשטחה. זאת, כאשר קירות ומדרכות העיירה אוסטרובצא מעידים גם הם על מעשיהם הנילוזים של הפולנים נגד היהודים שהתגוררו אז בעיירה.

מי שעומד מאחורי ארגון המסע הוא אשר לייבל, מנכ"ל חברת 'דורות' שעוסקת בהוצאת מסעות מאורגנים לפולין, מספר כי מאז אירע המקרה האנטישמי, קיבלו בני המשפחה עשרות טלפונים מחזקים וגינויים גם מפולין. וכי הרבנים בפולין התקשרו אף הם והביעו רצונם להגיע להשתטח על קברו של בעל ההילולא וגם ליטול חלק בחנוכת האהל.

כמו גם רבים אשר יגיעו לכ"א אדר לליז'ענסק, שמתכננים להקדים את טיסתם ביומיים ע"מ לשפוך שיח ולהיות לראשונה בחייהם על הציון שהתגלה רק לאחרונה.
אוסטרובצא חילול קברים בית עלמין חנוכת אהל מציאת קבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד