י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ראש העיר לסרי חושף: מתגבש פתרון לסערת השבת

בפוסט בפייסבוק עדכן ראש העיר שנמצאת בעין סערת חוק המרכולים, כי מתגבש פתרון בנושא אכיפת החנויות הפתוחות בשבת. וגם; "לא נגררתי להשמצות, לא הגבתי להסתה הפרועה נגדי, לא הסכמתי לתת יד לפילוג העיר"

לסרי. צילום: נועם ריבקין, פלאש 90
לסרי. צילום: נועם ריבקין, פלאש 90 צילום: Noam Revkin Fenton/FLASH90



אחרי שנחשף ב'בחדרי חרדים' כי רבני העיר אשדוד מאוחדים סביב הרגעת הרוחות בעיר בסוגיית השבת, ראש העיר יחיאל לסרי פרסם היום פוסט בפייסבוק בו הוא כותב כי מתגבש פתרון בנושא השבת ואכיפת החנויות המחללות את השבת, לטענתו, הוא נפגש בכל יום עם ראשי ורבני הקהילות כדי להגיע להסכמה.

בפתח דבריו כתב לסרי כי "שבועות האחרונים החלטתי לנהוג באיפוק, לא נגררתי להשמצות, לא הגבתי להסתה הפרועה נגדי, לא הסכמתי לתת יד לפילוג העיר ולפגיעה הקשה בתדמיתה ועיקר מאמציי התרכזו והושקעו בבניית פיתרון שיעמוד במבחן הציבורי והמשפטי".

לטענתו של לסרי, "היום אני כבר יכול לומר באופטימיות זהירה, שמתגבש כיוון לפיתרון כזה. אני נפגש מדי יום, עם נציגי הקהילות השונות, ועם תושבים רבים המייצגים את כלל מרקם האוכלוסיה בעיר, שומע דעות ורעיונות לפיתרון, ושמח להיווכח שרובם ככולם, משני הקצוות, מסכימים ורוצים לשמור על צביונה המכיל והמאחד של העיר, שיאפשר לכולם להמשיך את שגרת החיים ביחד שאשדוד התברכה בה מאז ומתמיד".

לסרי ממשיך בפנייה לתושבי עירו: "בתקופה הקרובה אציג בפניכם תמונה רחבה של הסוגיה הסבוכה הזו, עם הדרכים האפשריות לפיתרון, עם אמונה עמוקה שאשדוד תהווה דוגמא ומופת ליכולת להתגבר על הפערים הגדולים באורח החיים בין הקבוצות השונות באוכלוסיה, תוך הכרה בערכים החשובים והבלתי מתפשרים של כל קבוצה ברעותה. אני קורא לזה, "לחיות ביחד".

כאמור, 'בחדרי חרדים' חשף כי רבני העיר התאחדו במסר אחד להרגיע את רוחות מאבק השבת שפרץ על ידי גורמים חרדים שונים. במכתב שפרסמו הרבנים הם הבהירו כי היחיד שקיבל סמכות מגדולי ישראל לטפל בסוגיית השבת הוא הרב יצחק גולדקנופף מזכיר ועדת הרבנים לעניני השבת.
יחיאל לסרי חוק המרכולים מאבק השבת אכיפה קנסות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד