י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

בגלל שרה? נתניהו מתעלם מבתו ונכדיו החרדים

בספרו החדש של העיתונאי בן כספית על ראש הממשלה נתניהו. מתפרסמים קטעים מרתקים על יחסיו של נתניהו עם בתו החרדית, נועה רוט • "מרגע שנכנסה שרה לחייו של ביבי, צנחה התעניינותו בנועה באופן קיצוני. מותה של צילה, אמו וסבתה של נועה, נעץ את המסמר האחרון בארון הקבורה של היחסים בין נתניהו לבתו"

נתניהו בברית לנכדו. צילום: בחדרי חרדים
נתניהו בברית לנכדו. צילום: בחדרי חרדים



העיתונאי הבכיר בן כספית מפרסם בימים אלו את ספרו החדש "נתניהו ביוגרפיה", על ראש הממשלה בנימין נתניהו. הבוקר מפרסם כספית קטעים נבחרים מהספר בעיתון 'ידיעות אחרונות', בין היתר הוא מתייחס לקשר בין נתניהו לבתו החרדית - נועה רוט.

נועה היא בתו של נתניהו מנישואיו הראשונים. היא חזרה בתשובה לפני שנים רבות ונישאה לאיש העסקים החב"די, דניאל רוט.

בשנת 2015 פורסם כי נועה עברה להתגורר עם בעלה ושני ילדיה בשכונת מאה שערים שבירושלים.

מתוך הספר של בן כספית על הקשר בין נתניהו לבתו נועה ומשפחתה: במשך שנים ארוכות הוסתרה נועה נתניהו מעיני הציבור. כשנבחר ביבי לראשות הממשלה בפעם הראשונה, נשאל על ידי עיתונאים מדוע אין בין שלל התמונות המשפחתיות הניצבות מאחורי שולחנו כל אזכור לבתו נועה. תשובתו הייתה: "התמונה במסגור".

המסגור נמשך, עושה רושם, לאורך כל הקדנציה. מישהו, או מישהי, דחקו כנראה את רגלי הבת הבכורה מהנוף המשפחתי. גם הפגישות בין האב לבתו הלכו והתמעטו עם השנים, ובפעמים הבודדות שהגיעה ללשכה, נועה הוברחה מכניסה צדדית, כדי שכמה שפחות עיניים יראו את הבת באה לאביה. החשש העיקרי היה, כך נראה, שזה ידלוף ויגיע לאוזניה של הרעיה הנוכחית, שרה.

מרגע שנכנסה שרה לחייו של ביבי, צנחה התעניינותו בנועה באופן קיצוני. מותה של צילה, אמו וסבתה של נועה, נעץ את המסמר האחרון בארון הקבורה של היחסים בין נתניהו לבתו.

כשנפטרה (צילה), אבד גם החוט האחרון שחיבר בין ביבי לבתו. זה היה, במובנים מסוימים, ניצחונה הסופי של שרה. היא הפכה לאישה היחידה בחייו של ביבי. בתו הבכורה טואטאה אל מתחת לשטיח, וגורל זה פקד גם את רוב חברי הילדות שלו.

בהתחלה ניסה נתניהו להילחם על בתו. גבי פיקר, חברו מילדות, הופקד על המשימה. הדבר התנהל בחשאיות מוחלטת. מקום המפגש הקבוע היה קפה סביון, שם היה חלק פנימי המוסתר מעיני העוברים והשבים. מבחינת ביבי היה זה מקום אידיאלי למפגש בין האב לבתו הבכורה, הרחק מעיניה הבולשות של האם החורגת.

עטיפת הספר





פיקר היה מביא את נועה לקפה בשעה שנקבעה מראש. ביבי היה מגיע, מתקשר אליו מהפתח ומבשר: "הגעתי". או אז היה פיקר יוצא, ביבי היה תופס את מקומו ומבלה חצי שעה, או קצת פחות, עם בתו, כשהוא שולח כל העת מבטים עצבניים לכיוון הכניסה. לפיקר היה קשה לראות את חברו הטוב מאבד צלם אב בצורה שכזאת. היה לו קשה גם להביט כך בנועה, שאותה הכיר מינקות. אגב, בלוח הזמנים של נתניהו היה המפגש נרשם תחת השם "פיקר".

יום אחד תפס פיקר את ביבי לשיחה צפופה. "אתה חייב לחתוך את העניין הזה עם שרה", אמר לו, "או שלפחות תעדכן את התקשורת. תקרא לוועדת העורכים, תשב איתם, תגיד להם את האמת, תגיד שיש איתה בעיה, שיעזבו אותה בשקט. הם יבינו".

נתניהו הביט בפיקר, אחד מחברי הילדות הקרובים ביותר שלו, אם לא הקרוב שבהם, הנחית מכה חזקה על השולחן ואמר: "זה לא העניין שלך".

נתניהו, כדרכו, דיווח על התקרית לשרה, ומאותו הרגע הודר פיקר ממעונם של בני הזוג. נתניהו עוד היה מדבר איתו אחר כך בטלפון בהיחבא. לפעמים מהשירותים, לפעמים ממקומות מסתור אחרים. הם המשיכו לשמור על קשר סמוי לאורך שנים. כשהיה זקוק לביצוע משימות דיסקרטיות באמת, עניינים אינטימיים ופרטיים, היה נתניהו מזעיק את פיקר. למרות כל מה שעבר ביניהם, פיקר היה מתייצב. חברי ילדות.

בכל הקשור לנועה, פיקר ראה את דעיכתה של הנערה, שאיבדה את אביה, בכאב לב. באותם ימים הוא גם סייע לה כספית. מצבה היה אז בכי רע. עם הזמן החלה כאמור להתקרב לדת.

נועה נישאה לדניאל רוט, וב־2003 חזרה בתשובה והפכה לחרדית. היא מקפידה להעניק לילדיה חינוך ליברלי יחסית ומקיימת קשר משפחתי הדוק עם אמהּ ועם בעלה הנוכחי דורון הרן, שהוא אביה המאמץ. נתניהו, שמשבח את עצמו בכל הזדמנות על היותו בעל אוהב ואב מסור, מעולם לא דיבר על היותו סב. יתר על כן, למעט תמונה או שתיים מטקס ברית המילה של הנכד הבכור, אין לנתניהו תמונות משותפות עם נכדיו, אין לו זמן איכות איתם, ואין, ככל שנראה מבחוץ, קשר אמיתי: הוא אף פעם לא יצא לחופשה משותפת עם בתו וילדיה, או אפילו הזמין אותם לארוחת ערב משפחתית.

כשנולד נכדו הבכור הוא בא כאמור לברית המילה (ביחד עם רעייתו), ישב בפינה קפוץ שפתיים והלך מיד לאחר ה"הליך", בלי להישאר לארוחה. נועה, על פי עדי ראייה שנכחו באירוע, התרגשה עד דמעות.

כשנולדה בתה השלישית, רחל, ב־2016, מיהר ראש הממשלה לצייץ הודעת ברכה בשמו ובשם שרה אשתו והביע שמחה על "משפחתנו המתרחבת". חודשיים אחר כך התברר כי עוד לא טרח לבקר את הנכדה הפעוטה. שופרו הרשמי של נתניהו, העיתון "ישראל היום", לא הזכיר כלל בקורות החיים של ביבי, בערוץ הבחירות שהעלה בקמפיין 2015, את אשתו הראשונה או את בתו הבכורה, כאילו לא היו מעולם. גם באתר הרשמי של הליכוד לא היה זכר לנועה, עד שהנושא עלה בתקשורת, וקורות חייו של נתניהו תוקנו מנשוי פלוס שני ילדים, לנשוי פלוס שלושה.

נכון להיום, הקשר בין ביבי לבין בתו ונכדיו כמעט לא קיים.

נועה שותקת כל השנים. "היא מפורקת", אומר מקורב למשפחה. "היא ילדה שעברה טראומה קשה. מושקעים המון מאמצים כדי לסייע לה להתגבר עליה. צריך להתפלל עבורה".

בשנים האחרונות החל בעלה של נועה, דניאל רוט, לנסות להיכנס לעסקים בסין. על פי דיווחים בתקשורת, נתניהו השתדל לסייע לחתנו. לפחות זה. על פי כמה מקורבים, אמהּ של נועה, מיקי וייסמן הרן, אשתו הראשונה של ביבי, מתאפקת לא לספר את מה שהיא יודעת על בעלה לשעבר. "מיקי אישה אצילית", אומר אחד מבני המשפחה. "היא לא תעשה את זה לביבי לעולם, אבל היא גם לא תשכח לו אף פעם מה עולל לבתם המשותפת". מיקי משקיעה את מִרצהּ בטיפול בנועה ובנכדים ובמאמץ הבלתי פוסק לסייע לבתה להחזיק את הראש מעל המים. "הנכדים מכירים שני סבים", סיפר אחד המקורבים בשיחה שהתקיימה ב־2015, "את סבא ארני, שגר באמריקה, ואת סבא דורון, שגר בירושלים. הם לא יודעים שראש ממשלת ישראל הוא הסבא הביולוגי שלהם. זה בלתי נתפס".

מטעמו של ראש הממשלה נתניהו נמסר בתגובה:

בית המשפט קנס לאחרונה את שני ה״אובסיביבי״, בן כספית ויגאל סרנה, על שקריהם נגד משפחת נתניהו. כרגע המירוץ צמוד בין השניים על התואר ״מוביל ארצי בפייק ניוז על משפחת נתניהו״.

בן כספית כנראה לא למד את הלקח מכך שחברת הביטוח מטעמו שילמה רק לפני שלושה חודשים 50,000 ש״ח לשרה נתניהו, לאחר שכספית פרסם עוד השמצה שקרית נגדה.

באשר לטענתו שרה״מ נתניהו נפגש בסתר עם בתו נועה - עוד קשקוש. נועה, בעלה וילדיהם מבקרים באופן קבוע את ראש הממשלה נתניהו ואת רעייתו שרה במעון רה״מ.

כל בדיקה בסיסית של העובדות הייתה מפריכה שקרים אלה ואחרים של כספית.

אין זה פלא שאפילו אביו של בן כספית, יצחק כספית, פנה במכתב לרה״מ נתניהו וכתב: ״ההתקפות של בני נגד ראש הממשלה הם דברי בלע. איך ייתכן שהגנים שלי כה מתבלבלים אצל בני. אודה לך אם תעביר דרישת שלום חמה מאוד לרעייתך שהפכה אצלו למטרת משנה כדי לפגוע בך״.
בנימין נתניהו נועה רוט נתניהו ביוגרפיה משפחה חרדית בן כספית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 58 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד